Får jag dubbel ersättning? alfakassan & Försäkringskassan vid praktik?
Bilsnack
Resultat 1 till 11 av 11
    "Larsson"
    Namn
    Christopher Larsson
    Reg.datum
    jun 2001

Får jag dubbel ersättning? alfakassan & Försäkringskassan vid praktik?

Har börjat på arbetspraktik och ska praktisera med det i 2 månader..

innan det har jag varit arbetslös och fått pengar från alfakassan.

Nu när jag praktiserat två dagar dimper det ner ett brev från försäkringskassan och där står att jag är beviljad 320 kronor per dag.

det e samma ersättning som jag fick från alfakassan.

kommer jag få pengar från båda eller tar bara försäkringskassan över?

tacksam för svar

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Försäkringskassan tar över under din praktiktid.

Registrerad användare killawifes avatar
    Namn
    Fredrik J
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Nötare
    Du måste anmäla till din a-kassa att du börjat en åtgärd så du inte får dubbel ersättning. Annars kan du råka illa ut och bli återbetalningsskyldig.

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Var glad att du fått praktik istället får att lägga tiden på hur du maximalt utnyttjar systemen. Vad är det för land vi bor i?

Med Vänlig Hälsning,
    Besserwisser vet bäst!

Registered User
    Namn
    Modern slav
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Var glad att du fått praktik istället får att lägga tiden på hur du maximalt utnyttjar systemen. Vad är det för land vi bor i?

Med Vänlig Hälsning,
    Ett land där det är helt acceptabelt att tvinga folk att ta praktikplatser där man jobbar heltid men får under 5000kr i månadslön. Fan vad vi har det bra.

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Modern slav Visa inlägg
    Ett land där det är helt acceptabelt att tvinga folk att ta praktikplatser där man jobbar heltid men får under 5000kr i månadslön. Fan vad vi har det bra.
    Du reggar dig för att göra det där skitinlägget? Vänj dig vid världen din jävla bidragstattare.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Har svårt att tro hans namn är rätt heller

Registered User
    Namn
    Modern slav
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Du reggar dig för att göra det där skitinlägget? Vänj dig vid världen din jävla bidragstattare.
    Klart att du inte har något att säga om innehållet. Inte helt oväntat. Skönt att du har haft bättre tur i livet.

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Klart att du inte har något att säga om innehållet. Inte helt oväntat. Skönt att du har haft bättre tur i livet.
    Gör ditt jobb bra så får du ett jobb. Är du en värdelös skit får du inget jobb, väldigt enkel matematik. Företag är bra på att spotta en bra anställd som kommer att tillföra något, och lika bra på att spotta gnällspikar som inte kommer att tillföra ett smack annat än dålig stämning.

Har du inte fått ett jobb beror det på DIG, då är det du som är kass, ingen annan.

Men såklart, det är ju mycket lättare att sitta hemma på arslet och gråta ut över världens orättvisor än att ta sig samman och göra något.

Vad var det för värdefullt "innehåll" du tyckte att jag missade?

Tur i livet? Jag säger som Stenmark- "Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag."

Du kan byta ut "tränar" mot "arbetar" så kanske "turen" vänder även för dig.

Registered User
    Namn
    Modern slav
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Gör ditt jobb bra så får du ett jobb. Är du en värdelös skit får du inget jobb, väldigt enkel matematik. Företag är bra på att spotta en bra anställd som kommer att tillföra något, och lika bra på att spotta gnällspikar som inte kommer att tillföra ett smack annat än dålig stämning.

Har du inte fått ett jobb beror det på DIG, då är det du som är kass, ingen annan.

Men såklart, det är ju mycket lättare att sitta hemma på arslet och gråta ut över världens orättvisor än att ta sig samman och göra något.

Vad var det för värdefullt "innehåll" du tyckte att jag missade?

Tur i livet? Jag säger som Stenmark- "Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag."

Du kan byta ut "tränar" mot "arbetar" så kanske "turen" vänder även för dig.
    Nja, inte alla har samma förutsättningar (funktionshinder bl.a.) tyvärr, och jag känner till flera företag som endast använder praktikanter som billiga sommararbetare.

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Nja, inte alla har samma förutsättningar (funktionshinder bl.a.) tyvärr, och jag känner till flera företag som endast använder praktikanter som billiga sommararbetare.
    Dåså. Se till att jobba sommaren, få bra referenser och bygg ett cv. Tror du att du ska få ett första jobb som VD eller?

Finns massor med funktionshindrade som arbetar, inget hinder förutom för funktionen, inte för arbete.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •