Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22
    Symetric AWD-användare Audi_ReeDs avatar
    Namn
    Peter E
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Distributionselektriker

Om objektivitet/partiskhet från leverantörer, PG bla...

Tycker det börjar bli lite mycket nu, bara masa phoenix gold snack i forumet.

Kanske läge för robsarve att starta ett eget forum bara för phoenix gold frågor???

Att utnyttja zatzy's forum som en reklamtavla, istället för att öppna ett eget forum där man kan hjälpa folk när det finns ett stort behov för det tycker jag e ruskigt dåligt.

När det finns en officiell representant på forumet som kan svar på frågor via PM så tycker jag att alla som behöver ska försöka utnyttja det.

Eller är det bara jag som är gnällig?

Fler åsikter???

DET HÄR GÄLLER ALLA MÄRKEN/LEVERANTÖRER/ÅTERFÖRSÄLJARE

Precis som på lazzat så önskas en fet skopa objektivitet från alla som jobbar med prylarna dom snackar om...

Det är inte alla som är införstådda med vilka som säljer vad eller vad "partisk" betyder, att det sen sitter en hel doakör bakom ryggen och sjunger med i verserna gör inte saken bättre!

Det här är bara min åsikt, men jag tror det finns fler som håller med, och jag hoppas att man gör det från zatzy's håll också!
    [Subaru Legacy B4 RSK BiTurbo] - [Isuzu D-max 3.0] - [Lada Niva - Водка питание]

Fotograf
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Mentalist
    Kan hålla med till viss del...
    "Bråket" mellan "DD" och "PG" var det värsta jag någonsin bevittnat mellan vuxna människor, om de nu var vuxna, ålder står ju inte utskrivet.

Dock tyckte jag det fanns tydliga drag om vilka som startade det och vilka som kunde gå rakryggade därifrån.
    förresten, hör jag nått mer om det tjafset igen kommer jag ju för alltid idiotstämpla de som yttrar sig. Det hela var ett riktigt lågvattensmärke.

Tycker ibland det känns som om man går runt på ett torg fullt med inkastare.. Spelar ingen roll vad man säger.. "Vår bar är bäst.."
    Tycker det kan bli tröttsamt i längden.. Men alltid bra med support fårn tillverkarna själva..

Mvh
    Acer8m
    Fotograf, Mentaltränare..

sponsorer sökes! BDAudios avatar
    Namn
    Niclas Backman
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    billackerare,custombilbyggare,billjudsbyggare
    reglerna säger att företag ej får utnyttja zatzy som gratis reklamplats. tyvärr finns det i dagsläget mycket gråsoner, tyvärr nr2 är att jag enbart sitter som moderator, dvs utan adminmöjligheter. Ser ni saker som är fel, anmäl posten, skicka pm till admin osv. Är det befogade anmälningar, tillräckligt mkt osv tas åtgärder. Som det är nu så ser jag gärna ett hårdare regelverk ang det hela but I´m not the boss...
    zatzy.com | crew
    Supermoderator - zatzy.com
    * E-mail: bdaudio@spray.se

BAD ASS VEHICLE 2006
    www.bdaudio.tk

SM Vinnare JonasHs avatar
    Namn
    Jonas H
    Reg.datum
    mar 2003

Re: Om objektivitet/partiskhet från leverantörer, PG bla...

Min enkla åsikt är att OM folk frågar direkt ut om en produkt, där det finns en generalagent eller ÅF på forumet som kan svara på, så bör man väl få svara?

Sen kan man ju försöka så mycket som möjligt direkt via PM, men vi måste ju få svara om nån ställer en fråga om våra produkter, eller?

mvh Jonas

Originally posted by Audi_ReeD
    Tycker det börjar bli lite mycket nu, bara masa phoenix gold snack i forumet.

Kanske läge för robsarve att starta ett eget forum bara för phoenix gold frågor???

Att utnyttja zatzy's forum som en reklamtavla, istället för att öppna ett eget forum där man kan hjälpa folk när det finns ett stort behov för det tycker jag e ruskigt dåligt.

När det finns en officiell representant på forumet som kan svar på frågor via PM så tycker jag att alla som behöver ska försöka utnyttja det.

Eller är det bara jag som är gnällig?

Fler åsikter???

DET HÄR GÄLLER ALLA MÄRKEN/LEVERANTÖRER/ÅTERFÖRSÄLJARE

Precis som på lazzat så önskas en fet skopa objektivitet från alla som jobbar med prylarna dom snackar om...

Det är inte alla som är införstådda med vilka som säljer vad eller vad "partisk" betyder, att det sen sitter en hel doakör bakom ryggen och sjunger med i verserna gör inte saken bättre!

Det här är bara min åsikt, men jag tror det finns fler som håller med, och jag hoppas att man gör det från zatzy's håll också!
    SVENSK MÄSTARE 2007 och 2008 i Billjud!!
    Ncore 2007, 2008: 6 SM Guld, Best of Sound TVÅ ÅR I RAD
    Ncore - Celestra- TEC - SEAS - B2Audio

Namn
    Niclas Backman
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb

Re: Re: Om objektivitet/partiskhet från leverantörer, PG bla...

Originally posted by JonasH
    Min enkla åsikt är att OM folk frågar direkt ut om en produkt, där det finns en generalagent eller ÅF på forumet som kan svara på, så bör man väl få svara?

Sen kan man ju försöka så mycket som möjligt direkt via PM, men vi måste ju få svara om nån ställer en fråga om våra produkter, eller?

mvh Jonas
    självklart.
    frågar någon er vad en r12 passar i för låda i dens bil så bör ni ju svara på det. frågar någon om monteringshålets storlek på ett zr-kitt så bör ni veta det. frågar någon om kännsligheten på ett baselement bör ni veta det å frågar någon om effektspecen på ett PG-steg så bör ni också svara på det.
    Om någon däremot frågar efter tips på 6,5" kitt så kan ni från och med den dagen ni klev in i branchen ej svara på ett objektivt sätt då det i dagsläget står PG,PG,PG,PG,PG,PG i varenda tråd. OM och då menar jag OM nu PG vore bäst i alla lägen..OCH kostade minst (för de är ju inte snordyra) så skulel jag kunan godtaga det hela för då är det ju enbart dagens sanning. Tyvärr så är väl idag inet så fallet och alla har ju somsagt oliak smak så att det är svar baserade på ren objektivitet kan jag inte ta. du satt tex å körde med RF-steg innan du började kränga PG...vad jag vet så fansn PG även på den tiden.
    zatzy.com | crew

BAD ASS VEHICLE 2006
    www.bdaudio.tk

Namn
    Jonas H
    Reg.datum
    mar 2003

Re: Re: Re: Om objektivitet/partiskhet från leverantörer, PG bla...

Håller med till fullo!

Ang. mina tidigare steg så har jag haft en del genom åren (det blir så när man hållit på i 15år..) Jag hade tidigare helt riktigt 4st RF Power steg, som jag tänkte tävla med i SASCA. Anledningen att jag köpte dem var att jag fick dem enormt billigt av en kompis som förr drev bilstereobutik i USA, och jag skulle tävla hade jag tänkt. RF var ett säkert kort för att veta att grejerna man köpte fanns kvar nästa år att tävla med så att säga. Och sen är RF Power (märk väl, POWER!) bra steg absolut.

MEN, hade PG haft representation och varit med i SASCA när jag flyttade hem 2001, ja då hade jag utan tvivel köpt det! Jag har som sagt haft en hel del steg själv så jag vet vad jag föredrar.

Kan väl tilläggga att när jag flyttade hem så undrade Directed's bilstereochef som jag är privat vän med (Directed har idag DEI, a/d/s, Orion, Precision Power mfl) om inte jag skulle vilja ha hans grejer, men de var ej heller med i SASCa då. Och jag kan ju i ärlighetens namn säga att OM både PG och a/d/s (idag via Interaudio) haft representation så hade jag fortfarande valt PG...

Förresten var marknadschefen på JL på mig också (känner honom med..) men det var samma sak där, JL fanns ej heller i SASCA. Och där hade jag kanske tvekat ett tag för JL's produkter har jag BRA koll på och gillar deras stil och ljud.

Så, det om det.

mvh Jonas

Originally posted by BDAudio
    självklart.
    frågar någon er vad en r12 passar i för låda i dens bil så bör ni ju svara på det. frågar någon om monteringshålets storlek på ett zr-kitt så bör ni veta det. frågar någon om kännsligheten på ett baselement bör ni veta det å frågar någon om effektspecen på ett PG-steg så bör ni också svara på det.
    Om någon däremot frågar efter tips på 6,5" kitt så kan ni från och med den dagen ni klev in i branchen ej svara på ett objektivt sätt då det i dagsläget står PG,PG,PG,PG,PG,PG i varenda tråd. OM och då menar jag OM nu PG vore bäst i alla lägen..OCH kostade minst (för de är ju inte snordyra) så skulel jag kunan godtaga det hela för då är det ju enbart dagens sanning. Tyvärr så är väl idag inet så fallet och alla har ju somsagt oliak smak så att det är svar baserade på ren objektivitet kan jag inte ta. du satt tex å körde med RF-steg innan du började kränga PG...vad jag vet så fansn PG även på den tiden.

http://www.n-core.se
    Namn
    Erik R
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Ingenjör
    Hepp!

Känner mig lite påhoppad, men de går aldedes utmärkt.

Orsaken till att vi inte har något eget forum är att vi tycker detta är bra, och att det är bättre om de bilstereotörstande har ett stort vattenhål istället för många små pölar. Då kan man få mer än en åsikt. Men vill folk att vi startar ett eget forum, så kan vi naturligtvis göra det oxå.

Uppenbarligen finns det fler som irriterar sig på vårt agerande här på forumet, och det vill vi naturligtvis inte, men det hade som sagt var, varit betydligt enklare om det fanns några riktlinjer.

t.ex
    1. Man måste vara tydlig med om man jobbar för eller har spons från ett märke.
    2. Man måste klart ange om man har erfarenhet av produkterna man pratar om...
    3. Man måste älska MDS marknadssföring och Bose´s diskant.

et.c

f.ö rekommenderade jag senast häromdan i en post här en konkurrents produkt istället för vår i en direkt fråga...
    Senast redigerat av Robsarve den 2004-10-29 klockan 18:01.

Fotograf
    Namn
    Daniel A.
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Mentalist
    Ärligt talat.. jag är rätt trött på alltihop nu...

Rent hypotetiskt, kan man inte göra ett forum för
    försäljarna och alla dem så de kan härja fritt där?
    Skriva om sina senaste produkter, förhoppningsvis objektiva recensioner, och vara mer som support i den delen.. Där, om det finns en representant för de märke eller den modell man söker, finns en försäljare eller en distrubutör som har hand om saken.

För ibland vill jag veta saker rätt av säljaren, så som specs osv.
    Medans ibland vill jag ha 5 totala främlingars bedömningar angående nånting. lika sjukt som det låter så stämmer det ju.

Tycker hela det är med objektivitet blir sån stor gråzon att
    hade nog hellre velat se en egen hage för vissa, så att det slipper spekuleras i hurvida nån försöker sälja sitt märke hos nån , eller bara påpekar att i just den bilen, med de stegen och i den låten så låter A faktikst bättre än B enligt många..

Sen så vet jag inte helt säkert hur Zatzy Crew ställer sig mot att ge dist. och försäljare ett eget forum där de kan göra reklam för sina grejer. har för mig de har sagt att de är "independent".. Om så är fallet så är det ju kanske inte en bra lösning..

Vet inte.. tycker det är för mkt gråzon nu..

Mvh!
    Acer8m
    Fotograf, Mentaltränare..

Namn
    Erik R
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Ingenjör
    Problemet med "kompletta främlingar" är att man inte riktigt vet vad de kommer ifrån... Det finns massor med folk som säger att "min bas är den bästa" men som inte har provat något annat än just den basen (om ens det). Sen finns det folk som jobbar för en butik där det säljs vissa märken, eller som är hel eller del sponsrade - att tro att du får objektiv information på nätet är som att tro att du äter näringsriktigt på McDonalds.

Namn
    Peter E
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Distributionselektriker
    mensamtidigt finns det folk som man vet vart dom kommer ifrån som säger: "köp den här grejjen, är jättebra och spelar skiten ur allt du hört förut, kostar 995 kr och kan köpas genom mig"

det är sånt jag vänder mig emot

att ge förslag när någon frågar är ju inte helt fel, men att bombardera dom med osakligt skit och personliga tycken är ju långt ifrån lämpligt
    [Subaru Legacy B4 RSK BiTurbo] - [Isuzu D-max 3.0] - [Lada Niva - Водка питание]

Namn
    Jonas H
    Reg.datum
    mar 2003
    Generellt: sånt är bedrövligt! Men okej om man själv tycker att en produkt som kostar 995:- och som spelar skiten ur (vad det nu betyder......) dyrare system för kanske 2000:-, och såna exempel finns (och det är inte bara leverantörer som tycker det, utan det har ju tidningstester och annat tyckt i åratal...).

Men det viktiga är att ge referenser till påståendena. Sen så måste var och en väga värdet i informationen och informationsbäraren.

/Jonas

Originally posted by Audi_ReeD
    mensamtidigt finns det folk som man vet vart dom kommer ifrån som säger: "köp den här grejjen, är jättebra och spelar skiten ur allt du hört förut, kostar 995 kr och kan köpas genom mig"

det är sånt jag vänder mig emot

att ge förslag när någon frågar är ju inte helt fel, men att bombardera dom med osakligt skit och personliga tycken är ju långt ifrån lämpligt

Registered User
    Reg.datum
    nov 2004
    Jobb
    coolingtech
    Äntligen någon som säger ifrån har suttit många ggr och tänkt...hur skulle det se ut på dessa forum om alla leverantörer gick på som Jonas å hans PG säljande kompis??
    Det vakande ögat...

Namn
    Peter E
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Distributionselektriker
    det är ju så också att allting går i trender, men finns det ingen som kritiserar något öppet så slutar det med att alla sitter med samma prylar oavsett hur det låter och det är ingen rolig utveckling (tänk om tex mds aldrig kritiserades... ... USCH!)

Trots risken att göra sig några ovänner så tycker jag ändå att det här är en viktig fråga, och det tror jag alla inblandade förstår varför.

Namn
    Erik R
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Ingenjör
    Ja, men kom fram med några riktlinjer då!

Att jag o JH gillar PG är väl inte så skumt, skam vore det väl annars, men jag börjar ju tröttna lite på att gå på tå hela tiden, så lite riktlinjer vore ju kul.

Namn
    Niclas Backman
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Originally posted by Robsarve
    Ja, men kom fram med några riktlinjer då!

Att jag o JH gillar PG är väl inte så skumt, skam vore det väl annars, men jag börjar ju tröttna lite på att gå på tå hela tiden, så lite riktlinjer vore ju kul.

För tillfället är riktlinjerna i princip INGEN REKLAM. jag vet att det då som leverantör, återförsäljare osv blir svårt att skriva saker om produkter osv då allt som rör det egna märket kan uppfattas som just reklam men för tillfället är läget just så.
    om jag som simpel moderator stoltserade upp regler på egen hand skulle jag inte bli långvarig här.
    zatzy.com | crew

BAD ASS VEHICLE 2006
    www.bdaudio.tk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •