Bilsnack
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 62
    Bayerische Motoren Werke
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Designer
    Angående hantverkade och dess tider så skulle jag kunna tänka mig att iaf i Sthlmsområdet att man gärna åker lite tidigare för att undvika de värsta köerna....???

Killer driller
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av Philip Thulin
    asså e hantverkare helt jävla blåsta i huvet eller? varför inte ha NORMALA arbetstider som alla andra dödliga, ni MÅSTE inte jobba 06-12 å sen gå hem för dagen!
    Spelar väl ingen roll för honom att du ligger och sover, han är ju vaken och har jobb att göra.

Vem är det som betalar förresten? Du eller din BRF/hyresvärd?

It could happen to you... Rednecks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    grannen?

asså e hantverkare helt jävla blåsta i huvet eller? varför inte ha NORMALA arbetstider som alla andra dödliga, ni MÅSTE inte jobba 06-12 å sen gå hem för dagen!
    Nej, men vi kanske vill? Med din attityd ska du vara glad att får hjälp öht...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    jobbar som anläggare och det där brukar variera med arbetsplatsen men 06.30 är standard så att säga...
    "The faster you drive around the ring,the less you know..and maybe thats the best thing to do"

-Jackie Stewart 1973

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Jobb
    elektriker
    06.30-16.00 Vem vill sluta typ 18.00 och komma hem och äta o sen typ bara lägga sig och dö. Man vill ju gärna hinna göra lite annat också, de e va jag tycker.
    Visste du att det finns kvinnliga hormoner i öl. Efter 12 stycken kan man varken köra bil eller hålla käften.

Peppe BECE Driver
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    7 får man börja.. och jobba till 7 utan speciella tillstånd osv.

Så har det iaf varit på byggena jag varit på. sen att vissa skiter i och börjar sex är en annan sak.
    Det där såg ut att gå lite fort!?

Peppe BECE Driver
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Dom flesta inom bygg/anläggning jobbar dessutom ihop sina timmar så fort som möjligt.

6:00 till 20:00 är ingen ovanlighet.

Jobbar du på kan du vara hemma på fredagen sen.. jobbar du som fan kan du vara hemma även torsdagen.
    Det där såg ut att gå lite fort!?

Flute
    Guest
    Det är ju lite jobbigt när dom drar igång tidigt men jag brukar alltid tänka "nån gång tar det slut" och sen har många hantverkare det väldigt stressigt.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    grannen?

De renoverade mitt badrum härförleden, han började på fredags morgon, kom kl 06, HEJ, nu ska jag riva ut ditt golv!
    Fine tänkte jag som ändå va på väg till jobbet...
    kommer hem på lunchen då han e på väg hem igen...
    Jahopp, då syns vi på måndag igen då kl 06 (börjar då egentligen kl 08:30)...
    Nehedu, det gör vi inte för då sover jag, tidigast 08:00 kommer du hit sa jag!
    Måndag morgon, ligger å sover djupt...
    "RIIING" på dörrklockan...
    Tro faan att idioten kommer kl 06 med DEN slagborren i näven!
    du måste skoja sa jag, nedu, nu ska jag bräcka loss ditt rör du har i golvet!

***BRAAAAAAAAAAAMMBAAAABABABABAAAAAAAA***

KLOCKAN 06 PÅ MORGONEN!

Du kunde väl ha renoverat badrummet själv då så hade du sluppit något idiot-hantverkare som är blåst i huvet!
    För hanverkare börjar vid den tiden ungefär.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    Byggnadsingejör

Varför anlita du en hantverkare utan att fråga när han börjar jobba om du är så himla känslig?!

Potent
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2002
    Klockan sex började dom bila upp asfalten utanför mitt sovrumsfönster häromsistens ... ja, väckarklockan var hyffsat överflödig.

RoslagsAssistans zerials avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Bilbärgare
    Man behöver inga speciella tillstånd för bullrande arbete med maskiner och dylikt under tidsperioden 0600-2000. Därefter behöver man s.k. bullertillstånd. Då är de normala villkoren (för övrig tid som kräver tillstånd) att man ska upplysa de som kan tänkas drabbas om tider och omfattning. och man får högst tre nätter/kvällar vara på samma "plats".

Enligt hyreslagen har man som praxis rätt kräva tysta grannar under tidsperioden 2100-0600.
    RoslagsAssistans (FALCK Roslagen)
    Bärgning & Väghjälp, dygnet runt! tel. 0175 - 703 88 / 0176 - 184 80

Teckna Falck Väghjälp och få gratis bärgning och hyrbil

fyra röda ringar... Philip Thulins avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Elmontör
    Citat Ursprungligen postat av FMV
    Vem är det som betalar förresten? Du eller din BRF/hyresvärd?
    ja inte är det min hyresvärd som betalar min hyra iallafall...

och med tanke på att hantverkaren jobbar i mitt hem så borde han ju rätta sig lite efter mina tider, eller ska jag börja som telefonförsäljare å ringa runt till folk kl 2 på natten å sälja dammsugare för att jag råkar vara vaken då?

Registered User jjeg01s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av zerial
    Man behöver inga speciella tillstånd för bullrande arbete med maskiner och dylikt under tidsperioden 0600-2000. Därefter behöver man s.k. bullertillstånd. Då är de normala villkoren (för övrig tid som kräver tillstånd) att man ska upplysa de som kan tänkas drabbas om tider och omfattning. och man får högst tre nätter/kvällar vara på samma "plats".

Enligt hyreslagen har man som praxis rätt kräva tysta grannar under tidsperioden 2100-0600.
    jävligt märkligt att man bestämt sig för 06:00 (är väl kommunala föreskrifter som reglerar), att köra igång med t.ex. pålning vid den tiden väcker ju hela grannskapet. Själv stiger jag upp kl. 07:45, jobbar en bra dag från 9-19 o 21-23, somnar välan vid 01:00-01:30.

Pimpin´ Karlstad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Citat Ursprungligen postat av Redneck
    Nej, men vi kanske vill? Med din attityd ska du vara glad att får hjälp öht...

FÅR hjälp? För en timmes "hjälp" får en normal person jobba typ en hel dag för att ha råd att pröjsa.Kul attityd vissa hantverkare verkar ha.. ett jobb i skogen utan människor på några mils radie kanske skulle passa bättre. Jobbar själv som hantverkare f.ö.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •