Bilsnack
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 62
    Teamchef, Fel Fil Racing. Christofers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    Nej, de är inte praxis, däremot kan jag tänka mig att denna hantverkare bryr sig mindre eftersom inte hyresgästen är kunden utan det är hyresvärden som är kunden. Dessutom är säkerligen den här liraren anställd och inte egen företagare.
    Fel Fil-racing 2009.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Enhetschef
    Man allvarligt, om folk tycker att bli väckt kl 7 på morgonen är så jävla illa är det ju bara att gå och lägga sig tidigare.
    Ordet sjusovare har aldrig varit mer aktuellt.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    Eller så kanske "folk" jobbar kväll/natt? Det måste finnas gränser på vad som är rimligt att acceptera som hyresgäst eller kund. Att de kommer innan 7 är inte acceptabelt, men man kan heller inte kräva att de kommer 10 eftersom det inte är det normala för förvärvsarbetande vuxna.
    Fel Fil-racing 2009.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Enhetschef
    Klarar man inte av att hantverkare börjar jobba kl 07.00 får man helt enkelt bosätta sig i skogen.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    Lillefar lär dig läsa.. INNAN 7 snackar vi om.
    Fel Fil-racing 2009.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Enhetschef
    Sak samma, människor är alldeles för bortskämda. Det är ju under en överskådlig tid vi talar om.

Livet är kort, slösa inte David Js avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Takläggare
    Citat Ursprungligen postat av Philip Thulin
    jag sa ju åt hantverkaren att komma kl 8, respekterades det? nej...

oavsett vilket tycker jag det är märkligt hur folk som jobbar hemma hos folk jobbar vid såpass tidiga tider! åtmindståne respektera personen/erna som bor där och deras tider!
    tycker jag även gäller vid arbete i tätbebyggt område, visa en gnutta hänsyn...

Vanligast för hantverkare är ju faktiskt 7-16, om han då inte får komma till sitt jobb förrän kl 8 så blir han en timme senare hem, förstår inte varför han skulle slösa bort en timme av sin fritid bara för att du ska få sova. E väl bättre då att du lägger dig en timme tidigare kvällen innan såfall.

Jobbar själv som hantverkare, har normalt 7-16 men då vi oftast går på ackord så blir det ofta lite längre dagar, och under sommaren är det bra mycket skönare att börja tidigt för att slippa åka hem mitt i natten, Sen om vi ska göra något extra högljutt i ett område med mycket folk brukar vi planera dagen och tiden efter det, men senare än 7 kör vi aldrig igång.
    Only work and no play is no good.
    ----------------------------------------------

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    Vad jag inte förstår är varför hantverkare inte skulle kunna jobba 8-17 som de flesta andra människor.
    Visst att de kan starta tidigare när det funkar för kunden, men det är ju trots allt ett jobb de gör åt kunden, inte nån jävla tjänst.
    OM jag skulle behöva anlita hantverkare, så skulle han definitivt få anpassa sig till våra tider annars kan han lätt glömma att få ngt uppdrag.
    Men som hyresgäst så får man mer anpassa sig efter vad som fastighetsägaren och byggfirman kommit överens om, men det ska inte behöva accepteras att det står ngn dåre och vill in vid 6. Hade det varit hos mig hade jag stängt dörren igen.
    Fel Fil-racing 2009.

Turbocharged Mikael Ss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Nättekniker
    Håller med, helt vansinnigt att börja så tidigt. Är själv hantverkare och vill inget hellre än att köra 8-17 men tyvär är det bara att rätta sig i ledet
    Skogen Racing TEAM - Gävle
    Gävle snabbast växande forum för bilintresserade!

New MINI Club Sweden dr. Dunkels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Som jag ser det är det bara att rätta sig som hantverkare. Vi hade renoveringar där jag bodde för några år sedan. Slutade med att vi inte släppte in dem innan drägliga tider. De blev sura, men det gör ju inget.
    Edmunds - Insideline
    We love a giant killer because it makes great headlines and there's always pressure to deliver an upset.

på norra sidan
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Test förare.. =)
    Citat Ursprungligen postat av Philip Thulin
    asså e hantverkare helt jävla blåsta i huvet eller? varför inte ha NORMALA arbetstider som alla andra dödliga, ni MÅSTE inte jobba 06-12 å sen gå hem för dagen!

Smala på den här då.
    Lyssnade på radion för en tid sen.
    dom interjuvade nån tjej.
    Hon arbetade likadana tider som alla andra.
    Började 10 och slutade 16...emmm va?

Visst måste man ju kunna kompromissa och 6 är i överkant.

Sen en skön grej som hände mig på jobbet.
    Står på ett företag och ska montera plast lister på väggen.
    Dom hade nån sorts teleförsäljning och det gick inte att borra innan 16 eller om det var 17..skit samma.
    Jag kör igång och vips dyker en skit grining kärring och vrålar något om att hon blir störd då hon bor i huset. ( jaja det fanns lägenheter)
    Hon ville ha lugn och ro när hon kom hem.
    Ok sa jag men då kör jag imorgon klockan 7 prick.
    Hon mummlade något och gick
    Dagen efter körde jag igång och vem kom springades? jo kärringen.
    Och då vart det någort snack om att hon skulle minsann sova och bla bla bla..där efter sket jag i vilket och fortsatte.

Jag träffar på så många som blir tjuriga och grininga på mig? jag som är anställd och anlitad av deras chef/BRF eller vad det nu är.
    Jag är ju inte där för att jag vill vara där.
    Men jag Försöker alltid att anpassa mig till kundens behov. 6.7 eller 8 spelar ingen roll.
    Men tro inte att om jag måste börja senare att jag kommer stanna längre för det.
    Någon måste vbetala övertiden och stå tiden skriver jag bara upp.
    wanna be...
    www.dickolsson.com

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    men om din normala arbetstid är 6-15 och kunden kräver att du jobbar där 8-17 istället. Kräver du då övertid för tiden mellan 15 och 17? Övertid är ju något som infaller när man går över sina 8 timmar?
    Då kan du knappast vara egen företagare... eller specielt omtyckt av din arbetsgivare. Flextid kallas det när tidsramarna kan flyttas.
    Fel Fil-racing 2009.

Peppe BECE Driver
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Han slutar när han slutar.

Folk förstår inte att det är ganska drygt att börja och sluta jobber olika tider varje dag. Man kan inte ha någon rutin på någonting och kan aldrig planera in något.

Sen det som du tycker är självklart 8-17 tycker nästa kunde är för tidigt han vill ha 9-18 och nästa vill ha 5-14.

Jag jobbar själv på detta sätta och förstår precis varför man vill ha sina fasta tider och skiter i om folk vill sova till 2 på eftermiddagen.
    Det där såg ut att gå lite fort!?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Att man ska få sova till kl 07 kan man väl kräva att få sova till hur kan ni argumentera mot det?

Jag hade jobbat sent en kväll så jag kom hem vid 01 tiden och naturligtvis började någon hjärndöd kommungubbe att klippa gräset 06.10. Han fick en vattenballong på sig från 3:e våningen det var otroligt tillfredställande.

Registered User Bobos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    När jag sommarjobba för massa år sedan som fastighetsskötare så var det många fönster som stängdes hårt när man kom med trimmers och gräsklippare vid 06:00 på morgonen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •