Bilsnack
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 61 till 62 av 62
    fyra röda ringar... Philip Thulins avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Elmontör
    kl 07 kan jag acceptera att en hantverkare kommer hem till mig efter överenskommelse, men klockan 6 är ju befängt,

klockan 10 som nån sa är ju inte heller vad jag kallar normal arbetstid, 8-17 är vad jag ser som normal arbetstid, 7-14 helt ok, men från 6 på morgonen när man jobbar hemma hos folk kan jag inte försvara...
    nu ska jag inte dra alla hantverkare över en kam såklart, Räjserpilot till exempel (tillsammans med många andra hantverkare såklart) verkar ju serriös som tar hänsyn till sina kunders önskemål, men han som va hemma hos mig stövlade in kl 06 utan att ens ringa på dörren...
    å då hade jag sagt till honnom att jag inte ville ha han där innan kl 08 den morgonen, det anser jag vara respektlöst!

Teamchef, Fel Fil Racing. Christofers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    Citat Ursprungligen postat av Polisen
    Han slutar när han slutar.

Folk förstår inte att det är ganska drygt att börja och sluta jobber olika tider varje dag. Man kan inte ha någon rutin på någonting och kan aldrig planera in något.

Sen det som du tycker är självklart 8-17 tycker nästa kunde är för tidigt han vill ha 9-18 och nästa vill ha 5-14.

Jag jobbar själv på detta sätta och förstår precis varför man vill ha sina fasta tider och skiter i om folk vill sova till 2 på eftermiddagen.
    Och varför skulle det vara svårare för en hantverkare än för någon annan? Har själv flextid på jobbet, börjar mellan 6-9 och slutar därefter. Vissa dagar krävs det att man är på kvar på jobbet sent vissa dagar måste man vara där tidigt, eftersom vårt företag har delar i både USA och Kina så får man ta telefonkonferenserna när tidszonerna stämmer någorlunda överens. Det funkar för mig, varför skulle det inte funka för killen med hammaren?
    Fel Fil-racing 2009.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •