Audi A4 2.0T Quattro Avant B7
Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19
    Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006

Audi A4 2.0T Quattro Avant B7

Jag har blivit erbjuden att köpa en Audi A4 Avant 2.0T Quattro B7 -06 Prosportpaket, Xenon, dragkrok, sportchassi i fint skick med 12k mil på mätaren, nya hakka vinterdäck på alufälg samt riktigt schyssta 19'' sommarfälgar, Mörksilvermetallic etc.

Jag får köpa den för 70 - 75k och då ska den in på 12000milaservicen nu. Är den dyr och vad innebär den?

Annars något specifikt för modellen och motorn jag bör kolla innan köp? Bra/rolig bil annars?

Tacksam för svar!
    Senast redigerat av Erik den 2014-06-27 klockan 20:09.
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Läste precis att kamrem, vattenpump osv ska bytas vid 12k mil. Någon som vet cirkapris nu på momangen?
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Henrik R
    Reg.datum
    sep 2004
    Rekommendation från verkstaden är 12k mil. Men instruktionsboken från Audi säger 18k mil eller 10 år om jag inte minns fel.

Tyvärr inget pris att komma med, men väldigt trevliga bilar i övrigt. Låter som en bra deal om bilen är fin.

Registered User
    Namn
    Håkan L
    Reg.datum
    maj 2004
    Har själv en 1,8t Quattro -06 som jag bytte kamrem, vattenpump osv på förra året då den passerade 18k mil.....tur man har polare med verkstad säger jag bara.
    Lokala Audi/VW skulle ha nästan 17000kr för detta!

Kruxet är att hela fronten på bilen demonteras för att göra detta jobb, så lösningen blev delarna från Ebay samt superkompispris på jobbet......annars hade det varit riktigt sura pengar.
    Quattro....

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av hooki Visa inlägg
    Har själv en 1,8t Quattro -06 som jag bytte kamrem, vattenpump osv på förra året då den passerade 18k mil.....tur man har polare med verkstad säger jag bara.
    Lokala Audi/VW skulle ha nästan 17000kr för detta!

Kruxet är att hela fronten på bilen demonteras för att göra detta jobb, så lösningen blev delarna från Ebay samt superkompispris på jobbet......annars hade det varit riktigt sura pengar.
    Borde vara liknande jobb på 2.0TFSI då? Nöjd med bilen annars?
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ingen som sitter på prisuppgift för 12kmilaservicen?
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Vilka skitbilar Audi bygger! Var precis och skulle köpa bilen men upptäckte grov rost på många ställen. Bl.a. på bagageluckan, karosskarvar, framskärmar osv. Blir ingen Audi!
    BILSNACK | crew

Registered User Fredde08s avatar
    Namn
    Fredde Ö.
    Reg.datum
    dec 2003
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Vilka skitbilar Audi bygger! Var precis och skulle köpa bilen men upptäckte grov rost på många ställen. Bl.a. på bagageluckan, karosskarvar, framskärmar osv. Blir ingen Audi!
    Då måste den har varit riktigt misskött, min 07a har gått 11, o inte en antydan till rost. inte ens i stenskott som jag inte har hunnit måla i. Låter skumt med rost på en b7a

Registered User Fredde08s avatar
    Namn
    Fredde Ö.
    Reg.datum
    dec 2003
    Bilder?

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Fredde08 Visa inlägg
    Då måste den har varit riktigt misskött, min 07a har gått 11, o inte en antydan till rost. inte ens i stenskott som jag inte har hunnit måla i. Låter skumt med rost på en b7a
    Har du googlat?
    Google

Det var rost runt baklysen på bagagelucka, rejält med rost runt bromslyset som sitter uppe på bagageluckan. Hjulhusets nedre kanter var det rost på och lite annat smått.

BIlen har haft 2 ägare och inte ens slagit över till 12k mil på mätaren ännu. Fullt servad osv.
    BILSNACK | crew

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Med ditt inarbetade hat mot vag koncern så misstänker jag at detta bara är ett försök att dra igång ny gnälltråd ang vags usla bilar, right?
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Med ditt inarbetade hat mot vag koncern så misstänker jag at detta bara är ett försök att dra igång ny gnälltråd ang vags usla bilar, right?
    Precis! Jag åkte och skulle köpa en bekants bil enbart för att gnälla här i tråden. Jag gillar B7 som fan och hade gärna haft en B7 utan rost.

Så här ser bilen ut iallafall.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Stefan L
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Billackerare
    Den där rosten har nog jag på min oxså, törs inte titta. Är ju bara en bruksholk.
    Häromdan gick handskfacket sönder oxså. Verkar oxså vara förekommande på dessa.
    Börjar fukta i bakdiffen oxså, vanligt.
    Dåliga bussningar i framvagnen har jag oxså.
    Men jag har annan bil att lägga krutet på så jag har ingen lust att laga bruksbil.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Camaro 69 Visa inlägg
    Den där rosten har nog jag på min oxså, törs inte titta. Är ju bara en bruksholk.
    Häromdan gick handskfacket sönder oxså. Verkar oxså vara förekommande på dessa.
    Börjar fukta i bakdiffen oxså, vanligt.
    Dåliga bussningar i framvagnen har jag oxså.
    Men jag har annan bil att lägga krutet på så jag har ingen lust att laga bruksbil.
    Det är tråkigt då jag trodde att just B7 var en av de bättre från Audi.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Stefan L
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Billackerare
    Kanske inte ska klaga heller då bilen trots allt är 9 år och inte gjort speciellt mer än service och byte av lite slitdelar. Men å andra sidan är jag inte så imponerad heller. Men helt klart finns det vissa bekymmer som inte borde finnas på dessa bilar. Rost och galvblåsor tycker jag dom borde fått bukt med.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •