Bilsnack
Sidan 113 av 168 FörstaFörsta ... 8393103106107108109110111112113114115116117118119120123133143 ... SistaSista
Resultat 1 681 till 1 695 av 2518
    Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av JimmyA Visa inlägg
    Ja hade man istället lyssnat på mig å köpt Cybaero när jag tipsade på 50-60 öres nivån hade man gjort nästan 300% vinst som mig.

Jimmy 1 besserwisser 0

Så här ser min avkastning ut as we speak, endast Cybaero och Dignitana i depån. Jätte dåliga tips enligt allsmäktige besserwisser

http://i.imgur.com/VuUgD.jpg

CLS har ju också gått skitdåligt på senaste tiden, eller varför inte G5 som jag tipsade om på 11kr
    Ja eller om man hade lyssnat på dig när du sa att man skulle köpt Botnia. Då räcker inte 300%+ för att täcka den smällen tyvärr.

Sorry var bara tvungen att plocka ner dig på jorden igen

Hellre avåkt än frånåkt! JimmyAs avatar
    Namn
    JimmyA
    Reg.datum
    maj 2004
    Söder om söder närmare bestämt 14 nånstans
    Jobb
    inget
    Citat Ursprungligen postat av vada110 Visa inlägg
    Ja eller om man hade lyssnat på dig när du sa att man skulle köpt Botnia. Då räcker inte 300%+ för att täcka den smällen tyvärr.

Sorry var bara tvungen att plocka ner dig på jorden igen
    Du får nog öva på procenträkningen

Gjorde 100% i Botnia flera ggr, gick +165% 2012, har gjort en årslön på en månad nu och ett gäng månadslöner bara idag så du får nog ta i lite hårdare om du ska lyckas få ner mig på jorden.
    När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
    Min BMW Turbo i samarbete med:
    www.tullingemaskinteknik.se Alleex & Broman, C & S Teknik

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    aug 2006

Gjorde 100% i Botnia flera ggr, gick +165% 2012, har gjort en årslön på en månad nu och ett gäng månadslöner bara idag så du får nog ta i lite hårdare om du ska lyckas få ner mig på jorden.
    Antar att du därmed sitter på några miljoner i din depå, men menar du att du bara har två aktier i den? Cybaero och Dignitana?, lite scary skulle jag nog tycka...
    Golf GTI 35 Edition-12

Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008
    Haha är det min matte det är fel på nu?

Hur många procent måste man gå upp för att komma till 3kr från 0,7kr?
    Hur många procent måste man gå upp för att komma till 5kr från 0,7kr?

Eftersom jag tydligen inte kan räkna så kanske någon annan kan göra det åt mig

För er som inte orkar läsa texten nedan så tror JimmyA på Botnia när den kostar 5,60 och även lite senare när den kostar 3kr.

Från sida 64:
    Ursprungligen postat av NiKeMaN
    Hur översätter man dagens kurs på 5.60 mot "den gamla kursen"?
    Delar med 30? Shit då står ju bara Botnia i 0.18 öre om man räknar så....
    yepp det är lite skrattretande att börsvärdet var 100 miljoner högre i vintras när ENDAST positiva saker har hänt sedan dess. luften gick ur när folk förstog att MKB beslut skulle komma efter 6 månader. men nu har snart dessa 6 månader gott så förväntaningarna borde byggas upp nu snart igen.

jag köpte botnia första gången på 17öre visserligen har det skett emission sedan dess men det är sjukt bra köpläge i botnia just nu enligt mig iaf. med lite tålamod så blir det bra. botnia är iaf den aktien jag känner mig mest säker med.
    yepp det är lite skrattretande att börsvärdet var 100 miljoner högre i vintras när ENDAST positiva saker har hänt sedan dess. luften gick ur när folk förstog att MKB beslut skulle komma efter 6 månader. men nu har snart dessa 6 månader gott så förväntaningarna borde byggas upp nu snart igen.

jag köpte botnia första gången på 17öre visserligen har det skett emission sedan dess men det är sjukt bra köpläge i botnia just nu enligt mig iaf. med lite tålamod så blir det bra. botnia är iaf den aktien jag känner mig mest säker med.

Från sida 82:
    Haha ja du är som sagt väldigt rolig, har jag uttalat mig om hur aktien skulle gå på kort sikt? tycker du att börsklimatet är sunt?

du måste skilja på bolaget och aktiekursen, botnia är en sådan aktie som kan mer än dubbla sig på under en börsdag. man har inte börjar spränga ännu så varför skulle kursen gått upp?

Missade du nyheterna på SVT där Botnia medverkade för någon vecka sedan? Inslaget handlade om att deras område kan bli sveriges nya räddning för gruvindustrin där många anrikningsverk börjar stå sysslolösa nu.

Läs den här länken som är ett par dagar gammal, sen kan vi få se vem av oss som har rätt i det långa loppet. jag anser fortfarande att botnia är en bra aktie att månadsspara i så om den sjunker kortsiktigt gör inte det mig ett skit förutom att jag får mer aktier för pengarna.

beQuoted nyhetsbrev nr 20 2011

dessa gubbar är bland som bästa i sverige och kanske hela världen och sysslat med blockletning under hela sina liv, man vet att området är guldrikt det gäller bara att hitta själva källan vilket botnia verkar mer å mer säkra på att dom gjort. jag tror ärligt talat du kommer få stå med lång näsa innan sista ordet är sagt i den här frågan.

botnia själva säger att dom siktar på att ha ett färdigt "paket" att sälja hela området om ungefär ett år, testa köp ett gäng aktier idag för 3kr så får vi se vad dom är värda i slutet av 2012

Namn
    JimmyA
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    inget
    You can´t win them all, vad har du själv bidragit med?

Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008
    You can´t win them all, vad har du själv bidragit med?
    Va? Vadå trodde inte du kunde ha fel? Det var inte min matte som var fel nu längre?

Vad jag bidragit med är inte relevant till det du svarar på. Men eftersom du verkar nyfiken så kan jag säga att jag inte har bidragit med något faktiskt och tur är väl det. Ligger -25% på 12 månader. Men jag är sjukt kass på aktier och köper bara högrisk imo. Men använder min bankrulle från pokern så det är som spelmarker för mig inga "riktiga" pengar. För tillfället sitter jag på crown energy som jag köpte för 7,40kr.

Registered User
    Namn
    Thomas K
    Reg.datum
    maj 2002
    Ärligt det är väll roligt som fan att alla delar med sig av sina tips... häng inte upp er på räkningen, investera lite själv istället och berätta hur det gick för det är jäkligt intressant att få se vad andra gör..
    Bygger hus...

Namn
    JimmyA
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    inget
    Dragit in 100 lök sen i måndags nu, helt ok!

Registered User
    Namn
    Gustav
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Student
    Dragit in 100 lök sen i måndags nu, helt ok!
    Har också haft en trevlig start på börsåret 2013, sitter på både Cybaero och CLS sedan ganska länge, 150%+ på båda

Namn
    JimmyA
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    inget
    Citat Ursprungligen postat av Gyre Visa inlägg
    Har också haft en trevlig start på börsåret 2013, sitter på både Cybaero och CLS sedan ganska länge, 150%+ på båda
    Fan vad kul, grattis!

Registered User
    Namn
    Gustav
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Student
    Fan vad kul, grattis!
    Det tycker jag med

Och där kom godkännandet från LMV också, good times!

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Snällt av dig att locka in dina med-zatyaner i ett bluffprojekt. Har du funderat på varför kursen vissa dagar stigit kraftigt? Några får leds in till slakt genom en positiv pressrelease. Några gynnas. Botnia är inget annat än en scam och du är enligt egen utsago en av dem som dragit vinning av andras olycka. När det gäller vinster på aktier så är det i min mening en bra vinst när de grundas på ett bra företag vars verksamhet utvecklas bra och drar med sig aktiekursen. Har man däremot tjänat sina pengar på att locka in någon stackare i ett skitbolag som inte har annat syfte än att suga åt sig okunniga småsparares pengar så bör man inte skryta med sina 165% avkastning. Man borde snarare skämmas.

Me Vänlig hälsning

Senast redigerat av Besserwisser den 2013-01-11 klockan 23:59.
    Besserwisser vet bäst!

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Du förvränger sanningen. Jag har inte sagt annat om Cybaero än att jag tror att de skulle kunna lyckas. Jag har dock i dagarna ändrat uppfattning. Fjärrstyrd flygning må ha en ljus framtid framför sig. Cybaero befinner sig dock i min mening i division 8. Spelarna i elitserien är välkapitaliserade och har färdiga produkter som redan idag uträttar saker som cybaero endast kan drömma om. I grund och botten är det ett hobbyprojekt och utvecklingen på området har accelererat de senaste 12 månaderna. Fortsätter nuvarande trend kommer hobbyprodukter man kan beställa i Hobbexkatalogen & på Ebay att kunna uppfylla det Cybaero planerar åstadkomma långt innan Cybaero ämnar vara där. Det är långt ifrån omöjligt att man kommer vilja ha 699 kr betalt för det som Cybaero siktar på att ta hundratusentals kronor för. Ett flertal aktörer är redan på en helt annan teknisk nivå. Det var en bra ide och kul så länge det varade. Nu återstår tyvärr sannolikt bara den tid när ett antal småsparare på jakt efter en hypad produkt att kasta pengarna på får se sina slantar brinna.

Med Vänlig Hälsning,

Ja hade man istället lyssnat på mig å köpt Cybaero när jag tipsade på 50-60 öres nivån hade man gjort nästan 300% vinst som mig.

Jimmy 1 besserwisser 0

Så här ser min avkastning ut as we speak, endast Cybaero och Dignitana i depån. Jätte dåliga tips enligt allsmäktige besserwisser

http://i.imgur.com/VuUgD.jpg

CLS har ju också gått skitdåligt på senaste tiden, eller varför inte G5 som jag tipsade om på 11kr
    Besserwisser vet bäst!

Namn
    JimmyA
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    inget
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Du förvränger sanningen. Jag har inte sagt annat om Cybaero än att jag tror att de skulle kunna lyckas. Jag har dock i dagarna ändrat uppfattning. Fjärrstyrd flygning må ha en ljus framtid framför sig. Cybaero befinner sig dock i min mening i division 8. Spelarna i elitserien är välkapitaliserade och har färdiga produkter som redan idag uträttar saker som cybaero endast kan drömma om. I grund och botten är det ett hobbyprojekt och utvecklingen på området har accelererat de senaste 12 månaderna. Fortsätter nuvarande trend kommer hobbyprodukter man kan beställa i Hobbexkatalogen & på Ebay att kunna uppfylla det Cybaero planerar åstadkomma långt innan Cybaero ämnar vara där. Det är långt ifrån omöjligt att man kommer vilja ha 699 kr betalt för det som Cybaero siktar på att ta hundratusentals kronor för. Ett flertal aktörer är redan på en helt annan teknisk nivå. Det var en bra ide och kul så länge det varade. Nu återstår tyvärr sannolikt bara den tid när ett antal småsparare på jakt efter en hypad produkt att kasta pengarna på får se sina slantar brinna.

Med Vänlig Hälsning,
    Visa mig en helikopter som är mer avancerad än Cybaeros tack, visst finns det någon men Cybaeros produkt har lägst kostnadsdrift och ligger mkt bra till prismässigt.

Man har dessutom 3 giganter inom flyg och säkerhetsindustrin bakom sig. Indra, Cassidian samt nu även Aerovironment. Aerovironment är ledande inom UAV och säljer mest UAV i hela världen!

Hitills har man bara haft mindre UAVs i segmentet kallat Tier1, kunder har efterfrågat en större UAV med bättre räckvidd, högre lastkapacitet och som klarar längre tid i luften.

Aerovironment valde Cybaero efter 1års testande, glöm nu inte att detta företag säljer mest UAVs i hela världen och fick precis dela på 248m $ för att tillgodose USAs försvar med UAVs.

Vidare säljer man även till Nato och man har även sverige som kunder.

Så att påstå att konkurrenter ligger ljusår framför är bara rent bullshit från din sida!

Se bara på filmerna så fattar vem som helst att detta inte är Hobbexprylar, vid olika mässor inför potentiella kunder har väderförhållandena varit såpass dåliga att knappt några UAVs har kunnat lyfta medans Cybaero har utfört sina uppdrag klanderfritt. Man har även flugit i mkt dåliga förhållanden uppe i Nordnorge på uppdrag av Norska staten.

Något påkostade videos av mångmiljardföretag, men du har säkert rätt Besserwimp.

TANAN? 300 - YouTube

UAV Indra Pelicano helicopter - YouTube

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    Nu har man gjort ytterligare ett köp med 100% avkastning. Cybaero!
    fortfarande värt att hoppa på Cybaero?
    2:56
    Senast redigerat av 2HOT4U den 2013-01-30 klockan 10:50.
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •