Bilsnack
Sidan 152 av 170 FörstaFörsta ... 122132142145146147148149150151152153154155156157158159162 ... SistaSista
Resultat 2 266 till 2 280 av 2540
    Registered User
    Namn
    Gustav
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Student
    Citat Ursprungligen postat av Torpis Visa inlägg
    Cybaero är tyvärr fake. Nu kommer du bli arg på mig och påstå att jag yrar. Men jag säger bara läs på innan du köper. Jag är personlig vän med den uppsagda försäljningschefen och har pysslat med modellflyg i över 20år. Jag ser genom dem. Dem har ingen färdig produkt att sälja. Den lilla detalj de inte får testa i Sverige är förmodligen att landa på fartyg, ett krav från tullen som dem med stor sannolikhet inte klarar av idag utan en operatör som landar den som en RC-heli.
    Vet inte om du själv följer bolaget men i ett PM den 3:e juni säger Cybaero att man genomfört alla tester för att kunna leverera ett system till den Kinesiska tullen för användning ombord på deras nybyggda fartyg. Testerna har gjorts tillsammans med varvet som bygger dessa båtar. Så om inte bolaget ljuger i sitt PM faller dit inlägg.

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Jag hade Cybaero och gjorde en vinst på några hundralappar, sålde dem och köpte Dignitana istället Men detta var typ ett år sedan.
    Sugen på blockflöjts festival?

Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Några nya tips. Kommer minska i FPC igen vid 200:- Så vad ska man satsa i då? 2-3 riskbolag med uttag inom 3 år vore nice.
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Några nya tips. Kommer minska i FPC igen vid 200:- Så vad ska man satsa i då? 2-3 riskbolag med uttag inom 3 år vore nice.
    håll i dina FPC
    räkna med dubbla 2016-2017

får se va Braincool visar på torsdag
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    Citat Ursprungligen postat av Gyre Visa inlägg
    Vet inte om du själv följer bolaget men i ett PM den 3:e juni säger Cybaero att man genomfört alla tester för att kunna leverera ett system till den Kinesiska tullen för användning ombord på deras nybyggda fartyg. Testerna har gjorts tillsammans med varvet som bygger dessa båtar. Så om inte bolaget ljuger i sitt PM faller dit inlägg.
    NE idag igen...

Ja dem ljuger nog inte, men dem undanhåller en del viktig info.

Exempel: "Vi har genomfört lyckade provflygningar" Jepp, absolut, men glömde ni säga att ni inte testat de svåra sakerna, bara lyft från backen typ.

Hade dem nu haft riktiga ordrar och riktiga helikoptrar så varför inte bara leverera istället för fler NE?

Nåväl, nu kan det bli köpläge kanske. Frågan är bara om de skjuter leveransen igen och om kunden tröttnar och hoppar av?

Hade allt varit glasklart hade det varit så mycket enklare att shoppa aktier.
    /Henke

Registered User
    Namn
    Rigo Mortis
    Reg.datum
    maj 2004
    CYBA förlänger tiden för sin riktade NE. Skyller på tidzoner. Med andra ord var ingen intresserad på denna sidan klotet. Tror korthuset faller väldigt snart.

Det är ju dessutom deras gamla APID60 som de inte ens lyckats ha testat klart och kan sälja. De nya "One" lär ju ta 5år till minst.
    /Henke

Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008
    Bara jag som tycker att företagsforumen på placera är så meningslösa? 99% av alla inlägg består av inlägg som "pm innan lunch","nya fpc","bild på en raket","150% innan lunch" osv.

Ta anotoforumet som exempel. Snackats om PM och över 1kr "idag" i över en månad nu. Det roliga är att det spelar ingen roll i vilken aktie du går in på. Det är samma tugg på alla...
    //End of OT.

Någon som har koll på om det finns några intressanta bolag att investera i under sommaren?

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Pricer?
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

.!.. o[Õ_õ]o ..!. inzanis avatar
    Namn
    David Andersson
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Bergarbetare
    Verkar ju finnas endel gamla rävar här som hållit på ett tag. Hur går det riktigt för er och vad ger ni för tips till en nybörjare inom aktiehandel.

Har gjort det lätt för mig med lite diverse fondsparningar samt har jag försökt vara aktiv med mitt pensionssparande osv. Slog nu till å ska pröva portföljgeneratorn på Avanza för jag tyckte det lät som en smidig lösning.
    Grejen är att jag alltid haft mersmak å kanske öka upp takten lite å investera lite mer i sparandet. Därav jag varit sugen ett längre tag att börja med aktier, men aldrig kommit till skott med det...

Vad anser ni vara en bra början/budget att starta med och vars följer ni och får information om potentiella bra köp?
    Tänkte jag skulle använda mig av Avanza då jag redan har ett konto där. Bra lr anus? Ska man använda sig av något annat?

Tack på förhand
    -:.:- Garaget -:.:-

Registered User
    Namn
    LG Svensson
    Reg.datum
    dec 2001
    Vad tror ni om Anoto ? Ska man våga sitta kvar ?
    LGspeed

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U Visa inlägg
    vad säger experterna om Precise Biometrics
    0:97
    någon som köpte då?
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U Visa inlägg
    någon som köpte då?
    Tveksamt, bolaget spekas bara i, inte ens de mest insatta i bolaget vet om bolaget säljer nått eller vad de säljer...

Men de som skiter i fundamenta har gjort sig en bra hacka.

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
    Grattis om du satt kvar.

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Inga bolag? 200 lär ske denna vecka... Funderar på att öka i AOI inför rapporten i morgon. Men man kanske ska vara klok och köpa efter. hmm hmm

VW nörd... Amazonass avatar
    Namn
    Patrik L
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    IT-Hora
    Citat Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
    Med tanke på PM som släpptes idag så skulle jag sitta kvar. Jag kommer inte släppa dem än på ett tag.

Registered User
    Namn
    LG Svensson
    Reg.datum
    dec 2001
    Var lite sugen på att kränga på förmiddagen, men är kvar
    LGspeed

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Sitter framför datorn och gjorde en upptäckt.

Jag köpte Starbreeze-aktier för 10 000:- när dom kostade 0,12kr/aktie. Sålde utan vinst eftersom jag bytte bank. Ser nu att aktien ligger på 14 - 16kr/aktie.

WTF HAR JAG GJORT?!?
    BILSNACK | crew

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •