Bilsnack
Sidan 156 av 170 FörstaFörsta ... 126136146149150151152153154155156157158159160161162163166 ... SistaSista
Resultat 2 326 till 2 340 av 2540
    Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av 2HOT4U Visa inlägg
    om du träffar dom flera gånger måste det ju ändå betyda nått eller?
    Inte förrän avtalet har bläck på sig.
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Inte förrän avtalet har bläck på sig.
    bläck?
    här pratar vi om Anoto
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008
    Vad ska de kommentera, att de inte har ett avtal med HP? Som de precis gjorde och marknaden tyckte det var bra?

Om jag åker och träffar några grabbar på HP och snackar, har vi framtida affärer då? Det ska mycket till innan det blir lönsamma HP avtal. Och inte ens då garanteras någon försäljning.
    Nu är det ingen som vet förutom de inblandade men tror du själv på riktigt att det bara är lite snack?

VD:n har själv gått ut med att allt går enligt plan och en del juridiska bitar kvar. Det är lite mer än att bara "snacka med några på HP". Visst allt skulle kunna vara en stor lögn.... Men man får slå ihop 1+1 så inser man ganska fort att avtalet snart är i hamn.

Vad menar du förresten med att det ska mycket till innan det blir lönsamma avtal med HP?

Förresten någon som har någon bättre koll på FPC? Trodde den skulle åka över 200kr och nu ser jag att den ligger på 150. Tror ni precise kan va något att gå in i efter sommaren? Känns som det finns mer att hämta där?

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Det är inte "bara" att fixa ett avtal. Då hade det redan vart på plats. Att företaget läcker som ett såll och ens väljer att kommunicera ut information som inte ens är avtalat ännu är patetiskt.

Även om du har LOI på plats så gäller det föga.

Avtal är avtal. de garanterar inga vinster. HP behöver marginalerna själva så räkna med att Anato sålt med dåliga marginaler för att göra en "need to have"-affär.

Dessa avtal brukar även innehålla texter att köparen får ändra mängden varor under avtalets gång. Man reglerar oftast ett "golv".

Så även när bläcket torkat så återstår det att se om det genererar nått på sista raden.

Citat Ursprungligen postat av vada110 Visa inlägg
    Nu är det ingen som vet förutom de inblandade men tror du själv på riktigt att det bara är lite snack?

VD:n har själv gått ut med att allt går enligt plan och en del juridiska bitar kvar. Det är lite mer än att bara "snacka med några på HP". Visst allt skulle kunna vara en stor lögn.... Men man får slå ihop 1+1 så inser man ganska fort att avtalet snart är i hamn.

Vad menar du förresten med att det ska mycket till innan det blir lönsamma avtal med HP?

Förresten någon som har någon bättre koll på FPC? Trodde den skulle åka över 200kr och nu ser jag att den ligger på 150. Tror ni precise kan va något att gå in i efter sommaren? Känns som det finns mer att hämta där?
    - - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av vada110 Visa inlägg

Det är inte "bara" att fixa ett avtal. Då hade det redan vart på plats. Att företaget läcker som ett såll och ens väljer att kommunicera ut information som inte ens är avtalat ännu är patetiskt.

Avtal är avtal. de garanterar inga vinster. HP behöver marginalerna själva så räkna med att Anato sålt med dåliga marginaler för att göra en "need to have"-affär.

Dessa avtal brukar även innehålla texter att köparen får ändra mängden varor under avtalets gång. Man reglerar oftast ett "golv".

Så även när bläcket torkat så återstår det att se om det genererar nått på sista raden.
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008

Nu var det väl inte Anoto som läckte utan snarare HP. Visst får vi se om det genererar något och det är alltid en stor risk precis som med alla andra aktier. Men att få HP som samarbetspartner måste vara något av det bästa som hänt ett företag som håller på med IT. Att avtalet inte kommer hamna på plats anser jag inte finns. Däremot får vi se som du säger hur mycket pengar Anoto tillslut kommer få. Men när det är så stora volymer samt att det just är HP så tycker jag det ser bra ut för Anoto.

Får med största sannolikhet veta imorgon eller nästa vecka.

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Jag har hållit på med kontraktskrivande mot multinationella företag, det är ingen lek och det drar lätt ut på månader med omskrivningar och kontroller från bådas jurister. De stora har dock färdiga mallar där du kan skriva på och princip bli livegen

Om jag minns rätt var det inte HP som outade det utan ledningen. De pratade förbi mun om ett möjligt samarbete med en stor OEM.

Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008
    Jag har hållit på med kontraktskrivande mot multinationella företag, det är ingen lek och det drar lätt ut på månader med omskrivningar och kontroller från bådas jurister. De stora har dock färdiga mallar där du kan skriva på och princip bli livegen

Om jag minns rätt var det inte HP som outade det utan ledningen. De pratade förbi mun om ett möjligt samarbete med en stor OEM.
    Jo precis de har hållit på med kontraktskrivandet ett bra tag nu är vad jag förstått det som. Varför skulle VD:n gå ut med att de snart ska presentera en stor OEM-kund om inte kontraktet i princip var klart. Han outade aldrig HP utan det var HP som råkade lägga ut ett av deras nya produktblad på nätet där Anotos penna var med.

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Skitsamma egentligen. Den steg inte som många kanske hoppades på nu i veckan
    Sugen på blockflöjts festival?

Registered User
    Namn
    Niklas
    Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    Skitsamma egentligen. Den steg inte som många kanske hoppades på nu i veckan
    Ja verkligen blev en besvikelse. Man får hoppas att avtalet med HP kommer bli bra och att det trillar in lite andra ordrar också. Har köpt in mig igen som ni kanske förstår men och andra sidan handlar det bara om 100k. Kommer knappast göra mig rik men kan heller inte förlora mer än så

Får man fråga hur mycket pengar ni andra handlar med? Vad är värdet på er portfölj?

.!.. o[Õ_õ]o ..!. inzanis avatar
    Namn
    David Andersson
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Bergarbetare
    brillko får man fråga dig hur länge du hållt på med aktiehandel? För du verkar ju fruktansvärt insatt i det mesta. Lever du på detta idag eller är det bara en hobby för dig? Iaf så är jag imponerad! Vad man kan läsa sig till så verkar det gått rätt bra för dig?

Hur mycket kapital började du med när du var gröngöling? Och när insåg du att detta var något du skulle satsa mer tid på?

Är det känsliga frågor behöver du ej svara här utan kan skicka pm. Och du behöver ju inte svara alls om du heller vill de
    Som sagt är lite nyfiken då man själv är gröngöling och ser upp till dom som lyckats bra!
    -:.:- Garaget -:.:-

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av inzani Visa inlägg
    brillko får man fråga dig hur länge du hållt på med aktiehandel? För du verkar ju fruktansvärt insatt i det mesta. Lever du på detta idag eller är det bara en hobby för dig? Iaf så är jag imponerad! Vad man kan läsa sig till så verkar det gått rätt bra för dig?

Hur mycket kapital började du med när du var gröngöling? Och när insåg du att detta var något du skulle satsa mer tid på?

Är det känsliga frågor behöver du ej svara här utan kan skicka pm. Och du behöver ju inte svara alls om du heller vill de
    Som sagt är lite nyfiken då man själv är gröngöling och ser upp till dom som lyckats bra!
    Håller absolut inte på med detta mer än att jag läser nån gång om dagen. Jag jobbar som It-konsult (anställd) Och har en egen firma för import av bildelar (främst EFI-system)

Jag tror att ska du lyckas så måste du hitta nån av raketerna tidigt och investera inte direkt utan vänta tills du känner trygghet, första känslan är nästan alltid positiv, sen kommer nått negativt. och därefter kan du ta beslut ,)

Vi (jag och min fru) har haft ca 500k i aktier från början då vi sålde en bostadsrätt. Vi satte 50% i akiter och 20% i kontant och resterande 30% i så kallade strukturerade produkter.

Förlustaktier:
    Norse
    African Oil
    Pricer

Vinstaktier
    Lucara
    Fingerprint (även denna har svängt mycket)
    Clavister

Kapitalet som började på 500k i år har svängt från ca 700k ner till 280k som lägst och nu är det 1170k. Men vi har nog plockat ut över 500k i husrenovering, bilköp å resor. (min fru ser investeringen som nått som ska användas och inte sikta på miljonärsskap)

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Så nu när FPC har gått igenom 200 vallen så ska vi sälja av en del och köpa nytt. Halverade mitt innehav vid 50 spänn å köpte Clavister för 19.30. Vilket för sig är trevligt med 42.00 idag. MEN suger ju att FPC är på 200

Så har vi några bra företag som kan göra en FPC inom 5 år? Helst 2-3st som vi kan fördela i.

Funderar på att fylla på med fler AOI aktier. När det ser ut som värst kan det ibland vara läge. Med lägsta priserna på olja i modern historia och annat skit så kanske det kan vara nått på ett par år?

(o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    HV553 K
    Reg.datum
    aug 2004
    QBNK Holding "10,65" ocn Anoto "1.38" kanske?
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

.!.. o[Õ_õ]o ..!. inzanis avatar
    Namn
    David Andersson
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Bergarbetare
    brilko ok. Fick för mig du var värsta börshajen som satt å flippa aktier dagligen men ack så fel jag hade! Men det verkar ju ha gått bra för dig oavsett. Tummen upp för det

Är inte insatt i oljebranschen, men min magkänsla ang dit världen är påväg så ser vi en förändring i oljekonsumption. Jag kommer nog inte sätta några pengar på oljebranschen iaf.
    Däremot sniffar jag runt lite bland teknik/miljö/medecinska företag. Dom känns relativt heta och aktuella för dagens samhälle.

Lyckades klämma in mig i FPC innan det sköt i höjden rejält. Ligger inne än en stund till och hoppas på en bra delårsrapport 20:e

Anoto ligger jag också inne i ganska tungt så där blir det också spännande nu då delårsrapporten närmar sig den 14:e.

Har också lite innehav i några medecinska bolag samt Beowulf Mining, varav den sistnämnde kan bli spännande om dom lyckas muta samébyarna i omnejd av kallak.

Kanske ingen blivande raket men har stor tro att Hybricon Bus systems kan expandera stort. Känns helt rätt i tiden i.om ökade miljökrav. Hybricon bus Systems AB - Aktiedagen 2015 Stockholm (maj)
    Senast redigerat av inzani den 2015-08-03 klockan 16:34.
    -:.:- Garaget -:.:-

TT-garaget lofas avatar
    Namn
    Lofa X
    Reg.datum
    jul 2002
    Någon som har något att säga om Effnet?

tycker de är ett intressant bolag, med en trevlig affärsidé.
    Går plus varje kvartal, och verkar nu börja öka omsättning och vinst rätt bra.

Q1 försäljning 3.6Miljoner
    Vinst på detta 2.1Miljoner... som en liten guldkalv..

förra året var hela årets vinst på 2.3Miljoner.

Effnet AB - The Experts in IP Header Compression

Opel GT « Film

GT T6, Honda NSX, GTR R32

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •