Bilsnack
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 64
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2006
    Jobb
    Det undrar jag också...

Både på gott & ont, mest ont.....

När jag tog mitt körkort så kan jag säga att det gick undan. Från teorin till klarat körkort tog bara 2 veckor.....

Värre var det för min sambo som körde upp i Torsdags förra veckan.

Hon kuggade sin uppkörning på två enligt mig helt sjuka saker, hon körde upp i solna & sundbyberg och domen löd.

1. Det kändes som att du var lite osäker i vissa korsningar & det ska man inte vara.

2. På farten till motorvägen där det är 110km/h så segade hon upp i 110km/h, men uppkörningsläraren tyckte att det tog för lång tid att komma upp i fart.

Sedan ställer han frågan om hon tyckte att det gick bra & om hon blir besviken om hon inte klarar det. Klart jag blir ledsen svarar hon, han svara bara. Vad synd, men du ska nog köra lite mer. Sen klev han ur bilen.

Kan ju tillägga att hon kör riktigt jäkla bra så jag förstod inte vad han menade med sina kommentarer.

Mvh // Mathias
    Svarar på allt gällande lås & säkerhet.

F.D Gjutarhjon Hemiheads avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2006
    Jobb
    Arbetslös. :(
    Min uppkörning var väldigt lugn, som mopedligist kunde man alla småvägar och annat elände som dom försökte ta i hopp om att jag skulle göra bort mig men det flöt på bra, satte både uppskrivning och uppkörning på första försöket.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Minns bara att jag var nervös så jag mådde illa, det gällde ju bara det viktigaste jag nånsin gjort i livet

Mycket snack innan med polare om vilka förättare som var hårda vs schyssta etc. När jag väntade på min tur hos VV såg jag "dumma gubben med muschen" kolla i papprena, men han läste upp ett annat namn. Slutade med att jag fick en urtrevlig tjej i 30-års åldern, snackade MC i 20 minuter sen var det klart. Stressat i onödan helt enkelt.

MC-kortet tog jag mer med ro. Efter att ha kört bil i typ 6 år var ju trafikdelen inte så svår. Man vet ju med sig om man har tränat tillräckligt på alla sväng-/bromsövningar mm, vilket jag hade gjort så inga problem där.
    Senast redigerat av Basse den 2007-01-15 klockan 19:39.

¯¯¯¯¯¯¯¯
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2005
    min gick riktigt bra. efter jag har fått lappen så kommer brorsan med bilen och jag kör 90 på 50-väg 15 min efter jag fått lappen och ser en polis bil på en avfartsväg. han kör upp bakom mig och blinkar till, jag stannar vid vägkanten.

sitter och tänker, fan, jag orkar inte vänta med nå körkort. jag sitter i bilen och skiter nästan på mig när han kommer, han öppnar dörren och frågar hur fan jag kör som? då sa jag, ja det var väl inge fel med min körning? då sa han, du har så jävla tur att jag är själv i dag, körsom folk, sen smällde han igen dörrn och gick =)

man har tur ibland

Trentemöller!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Musiker och Personalchef
    Satte den på första gången med kommentaren "så här önskar jag alla körde". 25 minuter. Tråkigt minne.
    Spotify: "Kay Falco"

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av sirmiro
    Tredje uppkörningen (bil): Lätt duggregn, kör i örebro som man sett varenda gata. Pga regnet ska jag inte behöva göra kontroll utvändigt utan får kolla "spolning, torkning och körriktningsvisare". Kollar torkare och spolning, men säger att jag inte kan kolla blinkers utan att gå ur bilen, får då komentaren "1poäng till dig, nu åker vi" av en leende kontrollant. Efter halva uppkörningen börjar hon prata i telefon vilket tog 5minuter. Prickfri.

Det var mina historier... =P

mvh//Micke
    Man kan visst kolla blinkers innifrån! det blinkar ju fortare om nån lampa är trasig! Så gjorde jag & det funkade fint
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded....

just is...
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Jag körde för fort på en 30-sträcka.. Men skylten stog bakom ett snötäckt träd eller hur det nu var.. Fick åka samma sträcka från andra hållet och då syntes skylten.. Sen tyckte väl han att jag kanske borde ha stannat vid ett övergångställe.. Ett helt dagis som skulle över och dom hade inte ens kommit fram till vägen, tyckte han tog i liiite där. Men fick lappen ändå på första försöket till mina äldre bröders förtret

fastlane
    Guest
    Jag hade fantastisk röta, killen jag hade var helt ny och jag var en av de första han körde med. Han hade aldrig varit i lysekil heller där jag körde upp så jag fick själv bestämma vart jag skulle köra så jag körde direkt ut på landsvägen och körde några mil och sen tillbaka till körskolan.

Inga fickparkeringar eller något jobbigt. =) hehe

Trött på bilar.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Operatör KBR L76
    Uppkörnings kontrollanten hade mage att kugga mig för att jag enligt han "körde 32km/h på 30 väg".. Aja, klarade det utan minsta bekymmer på andra försöker iaf!

Mvh,
    zatzy.com | Supporter
    V.I.P - Zatzy.com
    E-mail:
    a.lindstrom@zatzy.com

Brum
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Min uppkörning gick precis som den skulle, förutom på en punkt.

Jag skulle svänga av den stora vägen och köra ned i något industriområde, för att sedan vända där det var möjligt och åka tillbaka ut på den stora vägen igen. Avfarten gick bra, ingen bakom och ingen framför så det var bara att svänga ned. Väl nere i industriområdet var det heller inga problem då det var lunchtid och så gott som folktomt, så att vända gick lätt som en plätt. Det enda som var kvar då var alltså att åka ut ur industriområdet och ut på den stora vägen, tillbaka samma väg jag kom från.

Framför mig har jag nu en bil som är på väg åt samma håll som mig. Han stannar vid utfarten för att släppa förbi några bilar som kommer farandes, och jag lägger mig på ungefär en billängds avstånd. Främst för att det var uppförsbacke till avfarten. När alla bilar passerat så kör han iväg, och när jag konstaterat att det är klart så kör jag också iväg. Jag kommer inte ens ut på vägen innan min bil helt plötsligt får ett mystiskt motorstopp. Jag hinner inte fundera mer än ett par sekunder på vad som orsakade det innan jag får se att kontrollanten har fötterna på sina pedaler. Meningen som kom ur hennes mun då fick mig att bli lite smånervös, för den löd nämligen "Du, det var en stoppskylt där som du missade."

Vid den punkten så var jag säker på att jag inte skulle få något körkort den dagen, men sen började jag fundera lite. Inte fan har jag missat någon stoppskylt tidigare när jag har övningskört så då borde jag ju definitivt inte göra det på en uppkörning. Jag vänder mig om, och mycket riktigt, där det har suttit en stoppskylt tidigare står nu bara en pinne. Jag upplyser kontrollanten om detta, och till svar får jag: "Hoppsan, där ska det sitta en stoppskylt. Nåja, då stryker vi det här. Fortsätt tillbaka precis som om inget har hänt."

Jag var lagom skakis på tillbakaresan men när jag väl parkerat så tyckte hon att jag kört såpass lugnt att jag var värd den där lilla lappen.

blek
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2005
    Jobb
    snickare
    Jag hadde en astrevlig gubbe här i örebro, han prata om ljudanläggningar osv rätt länge innan han sa nånting, fick vända på huvudled,vilket jag inte hadde en aning om hur man gjorde..
    tänkte slå på en uruna först men nånstans i bakhuvudet så ville ja minnas hur brorsan gjorde,så jag gjorde likadant,körde förbi en grusväg,backa in och körde ut..
    backade för fort tydligen,eller ja, inte så säkert:P
    Domen löd: "du är en jävel på att backa fort,det kan du ha användning av åt andra hållet,för du är liiite snäll på gasen när du ska upp i hastighet. Du tittar för lite i speglarna,tyvärr.. men om du lovar å bättra dig,så ska du få lappen" hoppsan=)
    i will NOT keep calm... I will raise hell & break shit!

Golf GTD -11
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    Student at IMF
    Tror jag hade världens lättaste uppkörning.

Körde några minuter genom "stan" (Enköping) och ut på en riksväg några kilometer för att sedan göra en höger-sväng ut på några små grusvägar (där man kunde köra riktigt lugnt för att fördröja tiden). Sen bara tillbaka till en parkering för att parkera..

blev faktiskt förvånad över hur enkelt det var..Hon som körde innan mig, en klasskompis, fick göra högersväng å fickparkering i backe...=P

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Mitt körkortstagande var ganska spektakulärt

Då jag jobbade på bortaplan efter gymnasiet hade jag ej tid att plugga körkort, men tillgång till bil för det.
    Tillslut åkte jag iväg på en en veckas intensivkurs.
    Allt gick jättebra, och i slutet på veckan sade min körskolelärare att detta inte skulle vara några som helst problem för mig men att jag fick köra upp om 1 månad:/

Så jag åkte iväg och jobbade igen, allt kändes helt ok.

Kör ej bil förän uppkörningsdagen, och till min fasa är det den beryktade elaka uppkörningsgubben.
    Men visst det ska väl gå bra tänker jag.

Vi gör en yttre kontroll och sätter oss i bilen.
    Jag kör iväg nervös som fan, allt går bra i ca 30 min tills jag åker förbi ett övergångsställe där en kille skulle gå över menade han, men fortfarande idag inte jag, och inte min körskolelärare heller:/

Väl tillbaka på körskolan e jag rätt leds, och blir rätt sur när tjejen som körskoleläraren rekomenderat att inte köra upp har klarat körkortet.
    Hennes bror som oxa var där var helt stum då han menade att hon var en trafikfara av rang..

Och Allan ballan som jag är så kläcker jag ut mig att uppkörnings gubben måste va en såndär feminist gubbjävel, halft på skämt..

Bakom mig hör jag en grymtning, och ett - jag går nu..
    Det var såklart gubbjäveln

OJ, tänkte jag då.

Får en ny uppkörningstid efter ytterligare en månad.
    Åker dit, ser att det är samma gubbjävel, får en fet klump i magen och strosar fram till han.

Han:
    -Hej, tänk att jag kör upp med flera hundra stycken per år, och det känner jag igen alldeles speciellt och flinar riktigt elakt.

Jaha tänker jag, det e bara o glömma körkortet.

Kör som en jävla kratta, o mår riktigt pissigt, o kuggar såklart..

Ny uppkörningstid efter en månad.

Samma Gubbjävel igen.

Vid det här laget har jag börjat må riktigt dåligt psykiskt trots min körskolelärares uppmuntran om att jag kör jättebra..

Denna gången kör jag ok, tills jag spännt mig så jag nästan svimmar och kuggar för en stoppskyllt:/
    Åker tillbaks till körskolan medveten om mitt misstag och att jag kuggat, o tänker riktigt destruktiva tankar, om mord osv.

Ny uppkörning efter en månad, är vid tillfället helt uppgiven och tappat all tro på mig själv.

Men!
    Den bästa uppkörningsgubben o inte Gubbjäveln dyker upp
    Hoppet börja återvända.

Vi sätter oss i bilen och han säger åt mig att ta en minut och slappna av o samla mina tankar, då jag ser ut som ett lik

Kör som jag brukar o kortet sitter som en smäck.

Känslorna som kom då skämms jag över än idag
    Grät som en liten flicka gjorde jag..

Tar bussen hem med en 1000kg lättare ryggsäck, och som på beställning har farsan fått hem en demo honda ctr som jag spenderar dagen i

Det var en av de bästa dagarna hittils.
    Och samtidigt ett konstaterande att jag har klena nerver och pratar för mkt..

Det var min nätta historia

MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Duktig på att Misslyckas
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Earning Money
    När jag körde upp för CE kortet i april i år så fick jag köra med samma kille som jag hade på C kortet så jag får backa som vanligt sen åker vi till en resturang o äter dock utan att han berättat resultatet för mig men vi sitter o käkar en timme sen åker vi tillbaka till uppkörningsplatsen och så får jag min lapp. Hans kommentar var att "Jag såg ju dig köra för C + att du fick köra genom stan/byn (Ystad) o det gick ju bra så då var man ju riktigt glad och mätt o belåten ;D
    Live Long And Prosper
    //The Zwamp

Zatzyan OiSkins avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    CNC-operatör
    Min uppkörning kändes som att den gick blixtsnabbt. Fick en jättetrevlig tjej som först av allt frågade om jag ville att hon skulle vara tyst eller om hon skulle prata. Det är väl olika från person till person hur man koncentrerar sig bäst när man är nervös, i tystnad eller prat. Så vi babblade på om allt möjligt och tiden bara flög iväg.

Enda missen jag gjorde var att jag glömde kolla vindrutetorkarna vid inre kontrollen, men hon hostade lite och sa att det såg ut som det skulle börja regna. Det var klarblå himmel - så jag fattade piken
    Ford Sierra RS Cosworth -87

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •