stämmer de jag hört om MRCAP behandlade bilar? - Sidan 12
Bilsnack
Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 256789101112
Resultat 166 till 175 av 175
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av Danne H
    Bästa Jill!

Jag behöver inte läsa några trådar för att veta hur det fungerar, jag är mycket väl insatt i hur Mr.CAPS garantisystem ser ut. Till skillnad mot dig har jag faktiskt arbetat på Mr.CAP i två år tom. Först som tekniker och sedan även som Stationschef.

Som jag även skrev så görs bilen om om du nu klagar men största fördelen med att "gå med" i garantiprogramet är att du får ett bättre pris på återbehandlingen, det sk reseleantpriset.

Nog sagt.
    Skriv inte att Mr Cap" har "bra" pris. Svindyrt är det, inte värt pengarna. För att inte smutskasta ett företag gällande de hutlösa priserna så är ju inte Ditec mycket bättre prismässigt.

Vad som än sägs är det inget som försvarar de priser som tas ut. Att lura folk att tro att den rekond dessa firmor gör är på något vis unik är att blåsa folk på (för mycket) pengar.

Produkterna är väl inte identiska. men nästan, från den lilla rekondaren som tar 2000-3000 kr till de stora drakarna som tar det dubbla. Enda stora skillnaden är att de fått sätta sina egna etiketter på produkterna.

En bekant som hittills varit ca 10 år i branschen har ung. samma uppfattning.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Personerna som arbetar på företaet är dem som representerar det, är 9 av 10 dåliga spelar det ingen roll om den 10nde är bra...

Ang priset så tar många helt klart överpriser, och hittar på en massa egenskaper och steg när det gäller lackskydd etc, men för den som är kräsen är det inga problem att lägga 5-6k på utsidan av en bil om det skall göras enligt konstens alla regler och på företagsnivå, och då snackar vi inte om lackskyddet då det bara är en liten del av jobbet.

mvh/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    Tezzan . A
    Reg.datum
    maj 2006

ang Mr.cap

Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock
    Personerna som arbetar på företaet är dem som representerar det, är 9 av 10 dåliga spelar det ingen roll om den 10nde är bra...

Ang priset så tar många helt klart överpriser, och hittar på en massa egenskaper och steg när det gäller lackskydd etc, men för den som är kräsen är det inga problem att lägga 5-6k på utsidan av en bil om det skall göras enligt konstens alla regler och på företagsnivå, och då snackar vi inte om lackskyddet då det bara är en liten del av jobbet.

mvh/

Men OM vi vänder på det och säger om 9 av tio gör ett super jobb, Ska man då dra slutsattsen att ALLA även den duktiga och företaget är dåligt då med? eftersom att du menar på att om nio tomtar inte kan sitt jobb till 100% då spelar det ingen roll hur duktig den tionde är? Eller att företaget i sig är bra och har super mkt jobb där ingen klagat? men så är det säkert så att några få procent är missnöjda,så är det och kommer det ALLTID vara inom service branschen! för har man ett par rötägg så ska det smutskasta företaget? Jag anser att man ska gå på personerna som gjort just det jobbet, företaget har ju anställt folket i tron att dom kan sitt jobb som dom utger sig för att kunna. Men det här med Mr.cap som det handlade är bara ett utav raden av många mkt lovordade företag som som får ta många smällar pga en o annan tomte lr någon som har blivit besviken... då är allt helt plötsligt skitdåligt m företaget...
    Men företagen förtjänar inte skiten! varför gå på berg när det finns småsten? haha
    Senast redigerat av Naztyvtec den 2007-04-29 klockan 13:16. Anledning: stavfel;=)
    400hk då börjar det hända saker

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Om det är så som du säger kommer knappast företaget få försämrat rykte..
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av Naztyvtec
    Men OM vi vänder på det och säger om 9 av tio gör ett super jobb, Ska man då dra slutsattsen att ALLA även den duktiga och företaget är dåligt då med? eftersom att du menar på att om nio tomtar inte kan sitt jobb till 100% då spelar det ingen roll hur duktig den tionde är? Eller att företaget i sig är bra och har super mkt jobb där ingen klagat? men så är det säkert så att några få procent är missnöjda,så är det och kommer det ALLTID vara inom service branschen! för har man ett par rötägg så ska det smutskasta företaget? Jag anser att man ska gå på personerna som gjort just det jobbet, företaget har ju anställt folket i tron att dom kan sitt jobb som dom utger sig för att kunna. Men det här med Mr.cap som det handlade är bara ett utav raden av många mkt lovordade företag som som får ta många smällar pga en o annan tomte lr någon som har blivit besviken... då är allt helt plötsligt skitdåligt m företaget...
    Men företagen förtjänar inte skiten! varför gå på berg när det finns småsten? haha
    Men om man skippar "tomtarna" då? Överpriserna och påhittade egenskaper på de "egna" produkterna. Mycket av marknadsföringen går ju på att de har "unika" produkter med "unika" egenskaper. I sista änden är det väl ändå 3M och liknande som tillverkar produkterna. Det är bara etiketten som skiljer de "unika" produkterna från de som andra, inte lika kända, rekondfirmor använder.

Nu kanske jag är på väg från resonemanget, men då får det vara så.

Registered User
    Namn
    Tezzan . A
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock
    Om det är så som du säger kommer knappast företaget få försämrat rykte..

vi får hoppas på det va;=) nej men ärligt talat, självklart skadar detta inte företagen det vet vi ju. MEN det är så trist att detta ska behövas uppdagas, att folk inte kan gör något dom är bra på istället för något som dom tror dom är bra på....haha

Registered User
    Namn
    Tezzan . A
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n
    Men om man skippar "tomtarna" då? Överpriserna och påhittade egenskaper på de "egna" produkterna. Mycket av marknadsföringen går ju på att de har "unika" produkter med "unika" egenskaper. I sista änden är det väl ändå 3M och liknande som tillverkar produkterna. Det är bara etiketten som skiljer de "unika" produkterna från de som andra, inte lika kända, rekondfirmor använder.

Ja det du nu pratar om är ju inget nytt.Att ALLA företag som har "egna" märken har ju vett nog att ta betalt! Man får ju inte va dum*asg* Men Mr.Cap och Ditec, mfl är inte kända för att va billiga. Det vore ju för väl om ett känt företag var billiga i sina tjänster medas småföretagarna tog mer betalt lr ännu mindre betalt för samma goda jobb. BARA för att överleva....hur skulle det se ut?
    Men som vi alla har kommit fram till så kan nästan vem som helst, förutsatt att DU vet hur man gör. Själv rekonda bilen.. lr lägga ett "2k skydd" bara du har grejerna, plats och KUNSKAP;=) då måste man inte "ha ett namn" som typ, Mr.cap eller Ditec. Bakom sig. //
    Men resonemanget var det ju inget fel på.

Registered User crazers avatar
    Namn
    Anton.A
    Reg.datum
    apr 2005
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n

de värsta jag har sett är att audi och vw har egna medel att tvätta med?
    haha så om man har audi fälgar ås måste man ha audis egna medel... haha jag skrattar när jag tänker på de.
    tror den va dyr som satan med
    :: Bmw 525 E34 Turbo :: Bmw 523 E39 ::

Registered User alfaholics avatar
    Namn
    Juha Grönlund
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    bilrekondare/Kock
    Kan bara tillägga att man blir aldrig fulllärd !
    Jag har jobbat 18 år med rekond och har haft eget och känner att man lär sig nått nytt av varje rekond , det kommer nya medel osv. det gäller att hålla sig uppdaterad inom branchen !

/Juha
    Alfa Romeo 166 V6 3,0 , Alfa Romeo 156 V6 SW
    Alfa Romeo 155 V6 , Ducati Monster

Registered User
    Namn
    Tezzan . A
    Reg.datum
    maj 2006
    end of this story then????

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen