Bilsnack
Sidan 11 av 17 FörstaFörsta ... 4567891011121314151617 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 249
    E46 Fanatiker MFMZ3s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Fotograf
    Trevligt med en Talladega, finns bara en fälg du skall ha på en sådan. 16" Aero fälg i antracitgrått med polerad kant. Vad blir det för färg på bilen? Vackert röd hoppas jag.

Bild på fälgen http://www.saab9000.com/gallery/DWhSkaXS/images/000_0082.jpg

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Universitet
    Citat Ursprungligen postat av MFMZ3
    Vad blir det för färg på bilen? Vackert röd hoppas jag.
    Vackert original hoppas jag (svart) med tillhörande stripe

E46 Fanatiker MFMZ3s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Fotograf
    Citat Ursprungligen postat av Rodder76
    Vackert original hoppas jag (svart) med tillhörande stripe
    Det fanns ju några röda -89'or oxå. Stripen skall ju givetvis vara med, om det går att få tag på vill säga.

Talladegan kom i svart dock fanns det 1989 ett fåtal röda "Talladega" som kallades Aero i Tyskland och var i Sverige ett projekt koncept.
    Svart är helt okej det med. =)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Universitet
    Citat Ursprungligen postat av MFMZ3
    Det fanns ju några röda -89'or oxå. Stripen skall ju givetvis vara med, om det går att få tag på vill säga.

Svart är helt okej det med. =)
    hahaha.... jag visste det
    Mär ja gjorde mitt inlägg skrev jag först att det inte va nån ide att kommentera just detta fenomen. Men ja valde att inte lägga in detta redan i första inlägget... det är trots allt inte så många som är medvetna om detta.

Ska man va riktigt petig så vet jag dessutom att en vit (kanske fler) letade sig ut oxå.

Men då dessa bilar "inte finns" och att det inte gick att beställa andra färger i listorna så anser jag nog att ALLA Talladega är svarta. De andra....... ja de räknas inte! I mina ögon e det bara kittade Turbos Ungefär som de som försöker lura i folk att deras A50 är Aero's

Ang. stripen så såg jag att Speedparts hade sån för nåt år sedan........

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Nu har de hänt lite här ser ja :P kul kul med folk som gillar tråden Bilen kommer bli blanksvart, jag vet inte med stripsen än, dom kostar en del, och dom finns att köpa på Speedparts än iaf, Jo sett att de fans nåra röda :P

Nja jag gillar inte riktigt dom där aero fälgarna, tycker dom e så små :P hehe

Blir nog slipa å lacka motorrummet i veckan om jag har tid, mycket folkrace nu när de är tävling på Lördag

/Mvh Frisken

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    svetsare
    jobba jobba jobba jobba jobba
    Granada Coworth å Sierra Turbo drifter

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Hej!

Länge sen man skrev här, men nu är iaf motorn helt komplett med låda å allt på, ska bara mattas ner i motorrummet nu och lackas där, sen ska motor i även testat satt på fronten lite snabbt och sidokjolen, bidler kmr ikväll när jag slutat jobba..

/Mvh Frisken

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Universitet
    Måste fråga:
    Är det en äkta Talladega du bygger på? NU är jag inte 100% säker vad gäller Talladega och de olika årsmodellerna
    Men den ser ut att ha för lite utrustning. Hade inte alla Talladega mocca-inlägg i sätena?
    Utvändigt kan vissa delar försvinna med åren.... men lika här. Hade inte Talladega Bridge-spoiler och bakljusramp?

Har du kollat chassinummret om det är en Talladega och inte bara en Turbo?

Egentligen struntsamma....... men ska man vara petig så

// D

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Måste fråga:
    Är det en äkta Talladega du bygger på? NU är jag inte 100% säker vad gäller Talladega och de olika årsmodellerna
    Men den ser ut att ha för lite utrustning. Hade inte alla Talladega mocca-inlägg i sätena?
    Utvändigt kan vissa delar försvinna med åren.... men lika här. Hade inte Talladega Bridge-spoiler och bakljusramp?

Har du kollat chassinummret om det är en Talladega och inte bara en Turbo?

Egentligen struntsamma....... men ska man vara petig så

// D
    Hej hej, det är en äkta talladega, då de står Fabrikat: SAAB 9000 T16 CD55L-TA Så då antar jag att det är en äkta, ang stolarna så tror ja de fanns sånna i dom lite nyare, även gäller det sidokjolarna och vingen kom lite senare, vet inte varför.. står så här på Svenska Saab 9000 Klubben - Saab9000.se ? Index

Exteriört
    Inledningsvis hade bilen endast frontspoilern och en gummivinge på bakluckan, efter hand fick den även sidokjolar och bakkjol samt en större vinge på bakluckan med tillhörande bromsljus.

Min är en 88a så tror de är den första modellen men jag har vinge å sånt som ska på, men dock utan bromsljus :/ ska se om jag får tag på en som är bättre skick än den jag har, som har bromsljus..

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2002
    Jobb
    Universitet
    Citat Ursprungligen postat av Frisken
    Hej hej, det är en äkta talladega, då de står Fabrikat: SAAB 9000 T16 CD55L-TA Så då antar jag att det är en äkta, ang stolarna så tror ja de fanns sånna i dom lite nyare, även gäller det sidokjolarna och vingen kom lite senare, vet inte varför.. står så här på Svenska Saab 9000 Klubben - Saab9000.se ? Index

Exteriört
    Inledningsvis hade bilen endast frontspoilern och en gummivinge på bakluckan, efter hand fick den även sidokjolar och bakkjol samt en större vinge på bakluckan med tillhörande bromsljus.

Min är en 88a så tror de är den första modellen men jag har vinge å sånt som ska på, men dock utan bromsljus :/ ska se om jag får tag på en som är bättre skick än den jag har, som har bromsljus..
    Se där ja......
    Har du det eftertraktade TA i reg.beviset så är ju saken biff.
    Vad gäller kjolpaket och utrustning så skulle det vara intressant att forska lite i det där.
    För jag har aldrig sett en utan moccainlägg och utan sidokjolar. Måste va en riktigt tidig Talladega.

Undrar om man kan leta bland chassinummren....

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Se där ja......
    Har du det eftertraktade TA i reg.beviset så är ju saken biff.
    Vad gäller kjolpaket och utrustning så skulle det vara intressant att forska lite i det där.
    För jag har aldrig sett en utan moccainlägg och utan sidokjolar. Måste va en riktigt tidig Talladega.

Undrar om man kan leta bland chassinummren....
    Mjo precis ja jag vet då inte varför de inte är mocca i min, nån idiot kanske har bytt innan men de verkar ju konstigt, ;/

Ja kanske man kan,

/Mvh Frisken

Vill ha en leksaksbil Dreds avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    Webbutvecklare
    Det här projektet har jag missat helt. 9000 Tallageda var ju störtcool när den kom. Bra jobbat med renoveringen, men varför har du ingen ACC?
    Fredrik Fridsten
    Sponsra min Porsche

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Citat Ursprungligen postat av Dred
    Det här projektet har jag missat helt. 9000 Tallageda var ju störtcool när den kom. Bra jobbat med renoveringen, men varför har du ingen ACC?
    Ja tur du hittat de nudå jo dom e lite grymma
    tackar de satt ingen acc kompressor när jag köpte den, så då skiter jag i den, inte haft nån acc som funkat innan så mig kvittar det den bara slöar ner

/Mvh Frisken

Med rätt att hata franskt eda00kungens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    sund att du tog bort vacc:n istället för att renovera den, lite komfort är sällan fel=)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •