Bilsnack
Sidan 1 av 17 1234567811 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 250
    Registered User
    Namn
    Carl W
    Reg.datum
    dec 2003

CWRACING - Audi S2 rwd

Audi S2 -92
    Har tänkt att lägga upp en projekt tråd, om en bil jag förhoppningsvis tänkte busa lite med under 2007! Har fått tillbaka intresset med bil byggandet efter några års tröttnad på bilar som bara går sönder mm! Bilen i fråga blev inte helt oväntat en Audi s2 coupe som jag både har delar, lite kunskap om samt intresse för sen yngre dagar då jag såg dalmasen Dalhbäck samt Bröderna A`lha Björk köra runt på bana och gasa!
    Köpte min fösta första Audi S2a vid 99 och sen har det bara rullat vidare i det spåret med S2, urquattros och en hel del andra skit bilar närmare bestämt ungefär 55 bilar, ca 60 MC, 4st gokarts, quads mm! Har ju haft andra intressen så bilarna har ju inte varit huvud intresset men tänkte nu äntligen få handen ur röven och börja med en bil som egentligen har varit som en test bil och närmare bestämt sett ut som en folkrace bil!! Haha! Kan bli så ibland! Efter en tid med Audis understyrda 4wd system så tröttnade man med det och byggde om mellan diffen, bakdiffen och förstärkte upp bakvagnen! Så att den skulle bli lite mer lätthanterlig "rwd" i kurviga miljöer!
    Men efter en omgång med drivaxel haveri och motor ras så la man det hela på is ett tag och började där efter inta för mycket pizza och öl! En eller några kvällars jagande efter en efterhängsen "så kallad kompis" som lekt verkmästare i garaget, gick jag snabbt ner i vikt igen så jag slapp använda magen som domkraft! I med det och sommarens bravader har man äntligen fått lusten tillbaka! Så var det bara att ta ut handen ur hålet och börja igen, om man nu ska bli färdig någon gång! Men nu över till bilen efter allt förspel!

Bilen är Audi S2-92 coupe som har köpts av Ericssons bil demontering i Värnamo (Bra killar att ha att göra med, om ni behöver nåt till bilen!) i oktober men bygget började inte sin start förens i dec 06!
    Bilen har rensats från det mesta invändiga och utvändigt, och jag håller på med att montera en riktad bur som köptes från Svets och smide! Så ligger det till i nuläget med mycket funderingar och beställningar av delar mm!

Bilen hade tänk att ha följande spec!

Bil:
    Audi S2 coupe-92

Motor:
    Volvo T5r motor 81.1 borr som köpte av en klåpare i Norrköping som lovade dittan dattan med en vev som absolut enligt honom inte var skuren!

Blocket upp fräst vevhus ventilation av mig själv inlämnat på Custom racing i Örebro för strees borrning och betongfyllning! Modifierat oljetråg!

Vev koppling, remskiva:
    Dynamist balanserat, lättad remskiva, ombyggt svänghjul för att det ska passa med växellåda! Lättat så gott det går, Quater Master Super pro 7.25, 3 skivig NasaCar koppling!

Kolvar:
    Sten"Bluff" Parners Venolia kolvar 81.5mm

Vevstakar:
    Sten "Bluff" Parners H-profilers stakar

Toppbult:
    Sten"Bluff" Parners

Topp:
    Portad av Ulf Johansson (Musen) i Åtvidaberg! Bra att ha å göra med! Dubbla ventilfjädrar mm"

Kamaxlar:
    ???? Vet ej än, kanske hemligt beroende på turbo mm " Återkommer med det senare!

Oljekyl:
    KL-Racing i Falköping vet ej rad antal! EJ Beställt!

Grenrör:
    Egen tillverkat med en huggmejsel och hammare i svart stål! Ej tillverkat än men materialet finns!

Turbo:
    Tyrbo??? Är nöjd med 500hk lr mer??

Luftfilter:
    Ej köpt!

Slangar/rör:
    Gummi material/ stål

Dump:
    En öppen 50mm dump från PPF

Intercooler:
    En modell som kyler det jag behöver plus lite mer! Bilder kommer/finns!

Insug:
    Egen tillverkat eller kanske köper ett av Hacke! Håller på med ett eget men den tig svetsen och jag är inte riktigt vänner än så länge så vi får se hur det blir! Är ju inte direkt så man får erektion när man ser svetsarna! hehe..

Kyl:
    Vet ej modell än men kommer sitter framför motor!

Bränsle:
    Spridare 5st MSD 895cc/min, stål omspunna slangar från Hydroscan i Jönköping, tank 45liters från PPF, 2st Bosch 044 från Meca, bränsletrycks regulator från KL-racing

Sprut/tändning
    DTA Pro 8 från Etapp, tändspolar direkt på stift.

Växellåda:
    ZF låda från BMW M3- 95 med ca 10000000 meter på nacken från de där pojkarna på Ericssons bildemontering! Adapter platta till motor från KL-racing.

Kardan lr mellan axel som man säger på norska:
    En 5 serie axel och en 3 serie axel som är ihop lödd med tenn och banserad av ??? Delar hämtade på Ericssons bil demontering!

Bakvagn:
    BMW M5 3,8 med ca 15000mil av en Pajas i GötebOOrg en halv regning kväll!

Fälgar:
    OZ Superleggera, ATS splitfälg 18*10, 8,5 mm

Styrning:
    Elektrisk hydral pump till servo/broms. Styr växel ej köpt än.

Chassi:
    KW ställbara coilover fram/bak med ev uppflyttade fjädertorn, alu busningar och powerflex busningar i framvagn,(till bakvagn ej köpt nåt än). Framvagnen som kommer användas är en modifierad bakåt vänd framvagn från S2, bakvagn BMW M5 shit,

Bromsar:
    Fram bromsar brembo 4kolvs ok fram från GT3 med hål borrade skivor, söker en som kan tillverka nav till dessa skivor, bak ej säker än men blir antagligen 4kolvs ok från Brembo! Hydralisk hand broms. Broms reduserare invändigt till bak oken!

Invändigt.
    Rensad så gott det går men fortfarande inte en flinta bil. Inflyttad torped vägg och ombyggd efter baksätet. Bur från Svets och smide som är riktad. Godkänd för racing mm, rallystolar med bälten ( Ej köpt), OMPs mocka ratt, hydralisk handbroms från Dalhems, varvmätare från KL-racing, VDO mätare, avgastemp mätare?? (ej köpt), ett enkelt fläkt system och el hissar till rutorna (lyx, slipper tennis armbåge).

Rutor:
    Fram rutan, dörr rutor i glas de andra i macrolon.

Kaross:
    En Audi S2-92 coupe mossgrön metallic som var tänkt att jag själv ska lacka med allllllaaaa års erfarenhet till en mörkröd/rosa metallic färg jag valde en bakfull dag i oktober till en annan s2a jag har! Bilen har rensats invändigt och lite utvändigt men jag försöker muta min gamla verkmästare med en hel pizza om han rensar all underreds massan från bilen men förhandlingar på går fortfarande! Buren har redan börjats monterats men efter rör som inte stämt med verkligheten så tog jag en funderare och började i ett annat hörn så länge! Måste bli klar med buren innan jag börjar kapa och montera bakvagn, framvagn, breddnings kittet, förflytta torped vägg, motor, servo mm! Hur fan man ska hinna vet jag ej men det är ett senare problem!
    Breddnings kittet med fram/bak skärmar har jag köpt för ett par år sen av en snubbe i svart hat och lustig kostym men sitter just för tillfället på Hacke/Zidden20 bil då jag hoppades att den skulle komma ut i år! Huv, bagage lucka fram/bak kofångare i glasfiber.

Bilder kommer inom kort

En föregångare:
    ImageShack - s2vbnv1.jpg

ImageShack - pb174412gz7.jpg

En gammal UR jag byggde:

ImageShack - p6186064qy9.jpg

ImageShack - p6186063vh5.jpg

Och så den projekt bilen:

ImageShack - bild482eo0.jpg
    Senast redigerat av CWRACING den 2007-06-02 klockan 06:44. Anledning: Lägga in bilder
    Ägt 55st bilar ink 4st gokartar samt 61st motordrivna 2hjulingar
    Hade Sveriges först rwd Audi S2
    OCH UPPSKATTAR INTE JKPGs BILPROVNING....
    Ride hard Die free

Registered User
    Namn
    Marcus j
    Reg.datum
    aug 2006
    Detta ska bli väldigt kuul att se!

Duja! Bl0mmans avatar
    Namn
    Alex.B
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Mek
    Oj detta verkar bli riktigt coolt. Va ska bilen användas till framförallt?

Clubjdm.se

Registered User superunos avatar
    Namn
    Ted Lundgren
    Reg.datum
    apr 2005
    ojojojoj detta låter verjligen kul KOmmer att följas. mvh

KHRacing, Stunts & Drifts KHRacings avatar
    Namn
    Kristian Hesselmark
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    selfemployed
    Riktigt fränt bygge tycker jag - vi börjar samtidigt ju :-) får se vem som e klar först :-)

God Jul på dig
    STÖD FRIENDS - KÖP KOMPISLOTTEN I KAMPEN MOT MOBBING

Inflyttad norrlänning Nixons avatar
    Namn
    Niklas C
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    NC-operatör
    Mm ballt som fan =)

Gärna bilderna nu
    "If Nissan motorsports is Nismo, wouldn't Honda Motorsports be Homo???"
    En till saab 9000 har dom snott av mig, så oerhört ovanligt..
    (:

I´m going sideways 240_js avatar
    Namn
    Robert "Påsen" Johnsson
    Reg.datum
    apr 2005
    Riktigt fränt bygge.
    Detta måste följas! =)

/Robert

Registered User
    Namn
    Jocke n
    Reg.datum
    feb 2006
    ja när man sett Urisen så vet man att detta kan bli bra

Über Zatzy User Wtecs avatar
    Namn
    Wille L
    Reg.datum
    okt 2005
    Jobb
    Mångsysslare
    Verkar bli ett riktitg fint projekt, får önska dig lycka till med byggandet
    Och God Hjul;D

//Wille
    Oijoij.com

tjernell.com Tjernells avatar
    Namn
    Patrik Tjernell
    Reg.datum
    aug 2003
    Mkt coolt , lycka till
    Bygger 25:1E Volvo C70
    Kolla in projektet här: www.tjernell.com

Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Riktigt ballt bygge det verkar bli.

OT: Såldes urisen till hälsingland?
    För det går nämligen en här som är väldigt lik iaf.

Mvh Pär H.
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

c",)
    Namn
    Anders N
    Reg.datum
    maj 2005
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes]
    Riktigt ballt bygge det verkar bli.

OT: Såldes urisen till hälsingland?
    För det går nämligen en här som är väldigt lik iaf.

Mvh Pär H.

Är iaf samma regnr på dom två så läre ju vara den ;D

Verkar bli ett grymt bygge du hålelr på med nu iaf, lycka till

Registered User
    Namn
    David D
    Reg.datum
    dec 2003
    är snäll och fixar din rubrik åt dig men läs igenom reglerna så du vet hur en tråd ska se ut i projekt.
    http://www.zatzy.com/showthread.php?t=284293

jeffreyjs avatar
    Namn
    Jeffrey Talley
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    plåtis
    coolt bygge kommer följas
    JT's Allservice, Bil och Båt Transporter till förmånliga priser i sthlmstrakten fakturering funkar samt kortbetalning!! VÅGA RING 073 500 80 69

Registered User
    Namn
    Carl W
    Reg.datum
    dec 2003
    Citat Ursprungligen postat av Bl0mman
    Oj detta verkar bli riktigt coolt. Va ska bilen användas till framförallt?
    Japp det får vi hoppas det blir!
    Den kommer att användast på både asfalts/grus/is banor och ev lite på väg vissa nätter...
    Ägt 55st bilar ink 4st gokartar samt 61st motordrivna 2hjulingar
    Hade Sveriges först rwd Audi S2
    OCH UPPSKATTAR INTE JKPGs BILPROVNING....
    Ride hard Die free

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •