Stor varning för NETONNET
Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19
    Livsnjutare Sodas avatar
    Namn
    Henrik S
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Livsnjutare

Stor varning för NETONNET

Jag tänker dela med mig av en historia av sällan skådat slag.
    Det gäller Netonnet och deras sätt att behandla sina kunder.
    Jag köpte i Februari i år en bilstereo av detta företag. Jag köpte den i deras lagerbutik
    i Stockholm. När jag packat upp stereon så upptäcker jag att förpackningen har varit bruten
    och att antenn-adaptern (iso) saknas. När jag kopplar in stereon upptäcker jag också att det är fel
    på den. Jag felanmäler stereon till Netonnet och de säger att de skall skicka ut en förbetald fraktsedel.
    Jag nämner också att förpackningen har varit bruten samt att iso-adaptern saknas. Det skall man ordna lovar man.
    Efter att två veckor gått och jag inte fått någon fraktsedel så ringer jag dem igen och påminner dem.
    De skyller på att fraktsedeln kanske tappats bort i posten. Fraktsedeln anländer och jag skickar in stereon.
    Netonnet skickar i sin tur vidare stereon till en verkstad som konstaterar fel på processorn och löder om denna.
    Efter påringning till Netonnet för att reparationstiden blivit mycket längre än de utlovat så får jag stereon återskickad.
    Kopplar in den och konstaterar att felet kvarstår. Provar att koppla in stereon i min andra bil med samma symptom.
    Ringer återigen service avdelningen på Netonnet och säger som det är, att stereon inte fungerar.
    Får återigen skicka in stereon på reparation, den här gången konstaterar deras egna verkstad att det INTE? är något fel på
    Stereon och skickar tillbaka den igen. Stereon fungerar fortfarande inte. Provar den i ytterligare en bil och samma fel återkommer.
    Ringer återigen Netonnet som skickar en fraktsedel. Den här gången är stereon borta i nästan 3 månader innan jag får tillbaka den.
    Man har konstaterat iris-fel på lasern och lött om en kallödning sedan förförra gångens reparation. Får tillbaka stereon efter att den varit borta
    Juni/Juli/Augusti och halva September. Kopplar in den och ledsnar ur. Samma fel kvarstår fortfarande. Hur mycket ska man behöva stå ut med som kund egentligen?
    En sak är säker. Jag skall driva detta ärende vidare och aldrig mer handla någonting från Netonnet. Självklart berättar jag för alla jag känner hur jag blivit
    behandlad som kund. Man vill ju inte att någon man känner skall råka ut för samma behandling.

Under hela tiden som ärendet fortgått så har jag nämnt att förpackningen var bruten vid köp samt att iso-adaptern saknades.
    Trots detta har jag inte fått någon sådan utskickad till mig.

Allt har skötts MYCKET dåligt av Netonnet.
    Bitte benutzen Sie die Suchfunktion!!

Registered User Fredde08s avatar
    Namn
    Fredde Ö.
    Reg.datum
    dec 2003
    Jag har handlat bra många gånger på netonnet och inte haft några problem alls, köpt tv, högtalare, kablar, bilstereoprylar, mp3-spelare, digitalbox osv där och har aldrig haft något problem..
    (I lagerbutiken i sthlm)

Synd dock att du har råkat ut för detta.. Men ibland har man otur.. Egentligen tycker jag du borde ha fått en ny stereo.

Dock dåligt sätt att behandla dig som kund på.

Diesel power
    Namn
    Fredrik M-son
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    airport Security
    Netonnet har funkat bra för mig även om jag inte vart nöjd. Lämnat in dvd spelare och fått en ny över disk och så vidare...

Sen har du som kund rätt till ny stereo med hjälp av konsumentköpslagen om du lämnat in stereon tre gånger och det inte funkar som det ska. Orkar inte leta upp någon länk nu men det finns på konsumenttjosans hemsida i alla fall lite mer ifo.
    Tråkigt att du råkat ut för detta i alla fall.
    Svenska Mästare 2007!! IFK GÖTEBORG!!

User Sir Falks avatar
    Namn
    Andreas F
    Reg.datum
    jan 2005
    Synd att du blivit behandlad så. Har själv handlat grejer där men aldrig haft bekymmer. Men om jag vore dig så skulle jag begära en ny stereo helt enkelt.
    GOT SMOKE?!
    THE CAR -> Smoke Machine

Volvo V60 D4 AWD R-design Eliass avatar
    Namn
    Elias M
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Logistik
    Mycket märkligt skött, brukar sällan vara problem med sånna grejer..
    Har du provat att helt sonika gå dit och be om en ny..?

Pimpin´ Karlstad
    Namn
    johan k
    Reg.datum
    mar 2002
    hade lika gärna kunnat hänt på onoff , siba eller vilken annan affär som helst. Tror inte de är sämre eller bättre än nån annan. Däremot skulle du hävt köpet direkt innan den gick till reparation.

Livsnjutare Sodas avatar
    Namn
    Henrik S
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Livsnjutare
    Försökte med att häva köpet från början, något de inte gått med på. Bad om en ny och det gick inte heller för sig. De har betett sig uselt. Rekommendation om hävt köp från min lokala konsumentrådgivare struntade de högaktligen i. Nu är ärendet anmält till KO.

Registered User peternilsson83s avatar
    Namn
    Peter Nilsson
    Reg.datum
    nov 2005
    Affären skall väl ha ett visst antal ggr på sig att laga felet, sedan har man rätt till en ny vara eller pengarna tillbaka. Stämmer inte det?
    Att det sedan tar ett halvår för dem är åt helvete.

Vänner sökes E28 Fantast
    Namn
    Peter K
    Reg.datum
    nov 2005
    Jobb
    Crew Cheif Arlanda
    Tjejen köpte en Platt-tv på nämnda företaget hos lagershoppen i Järfälla . Kom hem skulle packa upp tv´n . Finns bilder på sidan som visar hur allt är packat i förpackningen. Drar bort tejpen ser att den varit öppnad förut . Ingenting ligger rätt i förpackningen. Någon har skrivit i instruktionsboken. Tv´n saknade skyddplast som är runt tv´n samt saknades andra manualer. Så någon har ställt ut en tv som redan var använd o sålt som ny. Kastar in tv´n i bilen kör o skäller ut dom i kundtjänst " Jxvxa tur för er att jag inte upptäckte det när jag kom hem till Gotland" skrek jag . Expediten skyndar sig o hämtar en ny tv o ber så mycket om ursäkt .

Det du beskriver händer tyvärr ofta på elektronik butiker . Hos vissa mer än andra.

Blev av med en C64 av RövExpert på Gotland. Kom hem med förpackning o tar ut C64an o ser att det finns inte Å Ä Ö på tangent bordet. Fått en helt annan dator. Den som vi lämnade in kom aldrig tillbaks
    I like the Recaro seats , but i dont have an Recaro ass
    "Min bil drar 2,5l milen . Jag är ingen miljöbov , jag är en livsnjutare" - Rauken 080616

Registered User
    Namn
    Olle O
    Reg.datum
    jun 2002
    Farsan köpte en inspelningsbar DVD med HD på netonnet. Han råkade ut för precis samma sak som du, dvs att det var fel på den och dom misslyckades varje gång med att hitta eller laga felet. Vid tredje inskickningen krävde han pengarna tillbaka, efter mycket om och men så gick dom med på det.
    Jag skulle aldrig köpa från netonnet när jag sett hur kundbemötandet kan vara där.
    2007 9-3 Aero 2.8T

Registered User Nille83s avatar
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    apr 2005
    Handlar allt tekniskt av netonnet. Aldrig haft problem. Tycker deras support är perfekt och personalen på stället hjälper gärna en.
    DuJa.

Sam176
    Guest
    jag har aldrig handlat där men polarna köper det mesta som har med teknik att göra där och de har inte haft några problem med netonnet. det är synd att du har råkat ut för detta. Det finns ett ordspråk som de flesta kanske håller med (vet inte om det är ordspråk men jag skriver det iallafall) "Kunden har alltid rätt"

Mvh/Sam176

-[TIME OUT]- Volvomaffians avatar
    Namn
    Tommy Eriksson
    Reg.datum
    nov 2004
    Jobb
    butik
    1 när du ser att kartongen blivit öppnad varför krävde du inte en helt ny ????
    -[TIME OUT]-

Teabag Hallagas avatar
    Namn
    Halle Ö
    Reg.datum
    aug 2004
    Jag tycker att oxå det verkar konstigt att dom inte gav dig en ny från början. Man ska väl inte komma hem med något som inte fungerar & sen behöva skicka in den på reparation innan man ens hunnit använda prylen.

Du kanske inte hade möjlighet att åka till affären igen eller? Var dom så jävliga är det ju helt fel av dom, att dom inte ger dig en ny alltså.
    MVH/
    Halle

Livsnjutare Sodas avatar
    Namn
    Henrik S
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Livsnjutare
    De vägrade ge mig en ny, tro mig jag försökte verkligen. Förpackningen var plomberad i butiken så jag kunde ju inte öppna den där. Det upptäcktes såklart när jag kommit hem. Jag ville såklart inte skicka min nya stereo på reparation men eftersom inget annat alternativ gavs, vad gör man!? Att de inte lyckats lösa problemet på de 7 månader de har haft på sig är rent löjeväckande. Har precis anmält dem till ARN. Hoppas de kan hjälpa mig lösa detta då Netonnet inte vill.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •