Nu var det dax....
jag ska aldeles strax borja pilla med mitt dromprojekt. namligen en v8 dubbelturbo trike.
INFO OM MIG:
Hampus Jorgensen, 19 ar, precis gatt ut teknik och foretagande i jonkoping, skall in i lumpen 28 januari som jagare. Tidigare byggen: allt mellan enhjuling till sang. Tidigare projekt: crossar m,m. 244 folkracebil. men det stora= volvo b21 trike(ej besiktingsbar) se lank for projektet:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=242782&highlight=trike
Triken byggdes i skolan och blev langt over min forvantan, det gav darfor mersmak.ar mitt i mitt resande som borjade 20 aug och avslutas strax innan jul -07. Da kommer alltsa bygget att startas.Ber om ursakt for A,A,O men sitter pa nya zeeland sa.
Det kliar i mina fingrar sa darfor oppnar jag traden for tankar, ideer och asikter. Ber alla dar ute att hjalpa till med kunskap om ni har den.
MIN BYGGPLAN:
Motor: Ford 302(5l)
Bakaxel: med drivaxlar fran kanske bmw. forslag?
Framhjul: fran sporthoj, dubbla skivor
framgaffel:egen konstruktion= tva grova ror med fjadring upptill.(mer info kommer)
Ram: ca 30m ror(forslag om grovlek, sort m,m valkomnas)
bakfalgar: breda
fjadring: tva coilovers
2 sitsig, troligtvis kylare bak.triken skall byggas mycket efter utseende sa forslag om kustom prylar till motor och trike valkomnas.
Ar Helt ny inom bade turbo varlden och v8 varlden sa darfor tar jag garna emot sa mycket hjalp som mojligt(skippa negativa kommentarer TACK).
Mina mal: 1 Besiktningsklar
2 Elmia
3 For tidigt
VET att det finns nagra dar ute som byggt trike. kom garna med info om besiktningsregler angaende effekt, vikt, avgasregler, buller, svetsar m.m
skippa garna att lagga in bilder pa andra byggen men ge mig garna lankar eller liknande.
och JAG vet att det kostar att bygga.
SPONSORER SOKES!!
mvh Hampus