black 140 - TWINMATAD V8 TRIKE!! - Sidan 10
Bilsnack
Sidan 10 av 22 FörstaFörsta ... 3456789101112131415161720 ... SistaSista
Resultat 136 till 150 av 316
    Registered User
    Namn
    John D
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Studerar
    Gött att gamla ringvälten har fått ett nytt liv
    John Dahl

Ford Probe GT -94

Registered User MrMadprofessors avatar
    Namn
    David M
    Reg.datum
    jan 2007
    Fyndig konstruktion du har skapat dig. Köpte själv ett engelskt hjul ifrån verkstadsboden för någon vecka sedan. Fungerar faktiskt riktigt bra.
    Ett tips till din konstruktion som finns på det jag köpte skulle vara möjligheten att kunna justera trycket mellan hjulen, samt utbytbara hjul. Inte alltid du vill ha sådär skarp böj från hjulen.
    www.gt500e.blogspot.com

Registered User
    Namn
    Tobias Karlsson
    Reg.datum
    maj 2007
    cooolersss!!

Men vad tror du om styrbroms, den kan ju bli lite smidigare då.. Fast det blir nog problems om du börjar vifta fram å tillbaka med framdäcket

Unregistered User... kumans avatar
    Namn
    Markuz K
    Reg.datum
    mar 2003
    Svängradie = NOLL!

Annars coolt bygge

Med rätt att hata franskt eda00kungens avatar
    Namn
    Edvard.A
    Reg.datum
    jul 2006
    Som vanligt hur fränt som helst och två tummar upp!

Fd bilsportläsare
    Namn
    Göran M
    Reg.datum
    nov 2005
    lycka till med bygget

Blivande trike-proffs:P black140s avatar
    Namn
    Hampus Jörgensen
    Reg.datum
    sep 2005
    Roxa: haha a nu kan den få leva vidare i ett lite mer spännande liv;P..

mr madprofessor: tack för tipsen.. trycket kan jag dock redan justera som det är nu med de skruvar som jag har längst upp därför jag byggde det så.. utbytbara hjul hade varit kanon känner att jag borde ha mycket mer "yta" emot plåten så ska nog ta o slipa ner hjulen idag för o se om det blir bättre..

toker: tackar.. har funderat på styrbroms och kommer troligtvis bli det..

kuman haha sant som tur e bygger jag med back.. finns dock film på youtube på ett företag som bygger trikear med grym vinkel på gafflen som svänger runt på en femöring ska se om jag hittar den..

eda00kungen: tack så mycket hoppas du fortsätter följa..

nighttrain tack ska du ha hoppas du följer..

mvh hampus

Registered User
    Namn
    Patrik H
    Reg.datum
    feb 2006
    Öka nu Hampus!

Blir det sidovagnsbygge me eller? hur ska alla få plats ner till qlimax annars?

// Patrik

Namn
    Hampus Jörgensen
    Reg.datum
    sep 2005
    byggde en till variant på engelska hjulet..

sen så kom jag inte på vad fan jag skulle hitta på så började bocka till rör till släpet som jag ska ha efter triken.. tänkte jag lika väl kunde börja på det i väntan på växellåda..

Patrik:: haha bygger ju ett släp nu där kan vi ju ha några som sitter annars var ju sidovagn ett bra förslag tål o funderas på då kan man ju ha en sidovagn på varje sida

mvh hampus

Namn
    Hampus Jörgensen
    Reg.datum
    sep 2005
    idag har jag helsvetsat de rören på släpet som e färdiga sen har jag gjort en till länk till framgaffeln och bockat ett rör som jag ska använda till triken..

mvh hampus

Registered User
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    feb 2006
    Citat Ursprungligen postat av black140
    Roxa: haha a nu kan den få leva vidare i ett lite mer spännande liv;P..

mr madprofessor: tack för tipsen.. trycket kan jag dock redan justera som det är nu med de skruvar som jag har längst upp därför jag byggde det så.. utbytbara hjul hade varit kanon känner att jag borde ha mycket mer "yta" emot plåten så ska nog ta o slipa ner hjulen idag för o se om det blir bättre..

toker: tackar.. har funderat på styrbroms och kommer troligtvis bli det..

kuman haha sant som tur e bygger jag med back.. finns dock film på youtube på ett företag som bygger trikear med grym vinkel på gafflen som svänger runt på en femöring ska se om jag hittar den..

eda00kungen: tack så mycket hoppas du fortsätter följa..

nighttrain tack ska du ha hoppas du följer..

mvh hampus
    Angående svängradie, kolla in denna film på YT: http://uk.youtube.com/watch?v=8g6lvp...eature=related
    Verkar som att framhjulets nervinkling skapar en snävare sväng, lite som en karvingskida.

Å jag vill bara instämma, fan va manligt bygge
    Hur är det med gatugodtjänande av trikes? Går det till på samma sätt med SFRO som för 4-hjuliga? Har funderat på att bygga mig en super-7, men trike är nog kungligare..

Namn
    Hampus Jörgensen
    Reg.datum
    sep 2005
    knappen: var precis den filmen jag syftade på.. på min trike kommer jag ju ha två länkarmar längst ner som jag monterar en dämpare på.. detta gör ju att hjulet vrids annorlunda.

tack för responsen.. angående vägregestrering så funkar det på samma sätt genom sfro bortsett från att när det gäller trike så finns det ingen effekt begränsning.. därav kan det ju bli lite coolare.. på fyrhjuliga fordon gäller effektbegränsningen 20hk/100kg om jag inte är helt ute o cyklar.. super-7 e nice.. en polare håller på med det nu tror jag om han inte har tröttnat haha..

IDAG har jag byggtlite böjjar på släpet sen så har jag aldrig pysslat med glasfiber så tänkte testa det.. så började göra en framskärm..

Tidigare BA_Boy ;) Estevalls avatar
    Namn
    J Estevall
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Attraktionstekniker på Gröna Lund
    jag vill också men nu har jag iaf ett eget projekt att knåpa med nu när jag också har fått garage får väl se om jag startar en projekt tråd eller inte, finns så många E30 trådar redan så det känns lite värdelöst

EDIT:
    apropå trike filmer på YT:
    Estevall, som alla andra fast lite skummare...

Namn
    Hampus Jörgensen
    Reg.datum
    sep 2005
    härligt att du har garage o jobba i nu.. Starta en tråd endå vettja så man får se vad som händer..

tack för länken.. har bara sett bilder på den triken innan så jävla cool e den.. nu blir man sugen,,,, måste va jobbigt bara att ha en stor fet lastbilsmotor mitt i synfältet

Namn
    Hampus Jörgensen
    Reg.datum
    sep 2005
    idag har det gått riktigt bra om man bortser från den lilla tabben att jag slarvade bort min härdare så jag inte kunde göra färdigt skärmen..

har byggt lite på släpet, sen har jag gjort en hel del på glasfiberskärmen.. därefter gick jag på framhjulslänkaget och testmonterade det plus byggde fästen till stötdämparna.. är riktigt nöjd med resultatet..

mvh hampus

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •