Fick ett stenskott mitt i rutan häromdan, man blir så jäkla less, tur att inte rutan sprack så besiktningen klagar iallfall.
Fick ett stenskott mitt i rutan häromdan, man blir så jäkla less, tur att inte rutan sprack så besiktningen klagar iallfall.
Då tycker jag att du ska passa på att laga stenskottet så kanske det inte spricker till nästa besiktning heller.
Håller med, tror glasmästaren skiter högaktningsfullt i anledningen till att den spruckit, mao bara att åkain och få en ny ruta, glöm heller inte försäkringsbrevet hemma på kylskåpet, det vill glasmästaren se för att kunna fakturera bolaget, självrisken betalar du direkt till glasfirman. Alla nöjda och glada.Ursprungligen postat av snok
Inte för att vara dryg, men under dom minuterna som du skrivit inlägget kunde du ringt till försäkringsbolaget och frågat, då hade du sluppit alla luddiga svar.
Har du helförsäkring kan du plocka ut det via dom men det brukar oftast inte löna sig, bonus sjunker och självrisken = 2/3 av rutan i många fall.
Team Norrortracing.se member
Du sänkar ingen bonus på ett rutbyte och det behövs ingen helförsäkring...Ursprungligen postat av Reik
Thomas
Ursäkta, vet du vad du pratar om egentligen?Ursprungligen postat av Reik
Väldigt många har 35% av skadekostnad, dock lägst 1200 kronor, som självrisk. Och glas går, har alltid gått och kommer alltid gå på delkaskoförsäkringen.
De flesta har även ingen bonusförlust första gången vagnskadeförsäkringen utnyttjas, dock noteras det.
Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
- Abraham Lincoln
Vill minnas att det står i mina villkor att sänkning endast sker då min trafikförsäkring lär betala ut för skador på annans egendom.Ursprungligen postat av Daniel
Thomas
Man kan få lagat stenskott som går på försäkringen.
Bla gör ditec detta
saxat från deras sida.
"Stenskottslagning vindruta
Stenskott i framrutan kan laga ganska enkelt genom att man fyller i skadan med glasmassa som får härda. Har bilen glasförsäkring betalas endast en självrisk på 100kr eller 200kr beroende på försäkringsbolag. Ofta kan skadan repareras medan man väntar."
Byta va hel ruta går även det på försäkringen om man har hel eller glasförsäkring. Och då betalar man självrisken.
200sx.nu