iPhone, bra eller anus? - Sidan 34
Bilsnack
Sidan 34 av 498 FörstaFörsta ... 41424272829303132333435363738394041445464 ... SistaSista
Resultat 496 till 510 av 7463
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Apples skrämselpropaganda för att man inte ska jailbreaka telefonen Upplåst Iphone - nationell säkerhetsrisk | Nyheter | Expressen

Nerd Herd Arashis avatar
    Namn
    Arash.P
    Reg.datum
    dec 2005
    Nån som vet om ultrasn0w funkar till nya updaten 3.0.1 ?

tacksam för svar

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Kan man använda Iphone utan att använda Itunes? Alltså köra den som en extern disk för att föra över foton och musik tex?
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Endless Summer -K-s avatar
    Namn
    Kalle
    Reg.datum
    mar 2005
    Funderar på att beställa en 3G idag, men är det helt idiotiskt nu när 3GS har kommit? Vad är dom stora skillnaderna mellan 3G och 3GS egentligen och är det värt att betala dom extra pengarna för det? Tycker 3GS är för dyr.
    Nothing in this world that's worth having comes easy.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av -K- Visa inlägg
    Funderar på att beställa en 3G idag, men är det helt idiotiskt nu när 3GS har kommit? Vad är dom stora skillnaderna mellan 3G och 3GS egentligen och är det värt att betala dom extra pengarna för det? Tycker 3GS är för dyr.

Jag anser du är dum om du inte lägger till de extra slantarna för att få en 3Gs, det är en rätt väsentlig skillnad i snabbhet vid praktiskt användande, och det är inte så himla många pengar upp dit från en 3G.

Skillnaden mellan dem har säkert skrivits en massa gånger redan i denna och andra liknande trådar. Ett tips till dig, så vi slipper skriva allt igen, är att du söker lite, t ex finns det ju en massa jämförelser i snabbheten mellan dem på youtube.

KTL

Registered User Bowins avatar
    Namn
    Jimmie B
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av Arashi Visa inlägg
    Nån som vet om ultrasn0w funkar till nya updaten 3.0.1 ?

tacksam för svar
    Ja det funkar, men du får välja IPSW 3.0 och inte 3.0.1.

Registered User
    Namn
    johan k
    Reg.datum
    maj 2008
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Kan man använda Iphone utan att använda Itunes? Alltså köra den som en extern disk för att föra över foton och musik tex?
    Ja, det går med andra program än itunes. Finns extra mycket om man jailbreakar.

Lånar pappas bil
    Namn
    Jakub L
    Reg.datum
    apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av kaffekoko Visa inlägg
    Ja, det går med andra program än itunes. Finns extra mycket om man jailbreakar.
    Och om man inte vill jailbreaka? Undrar bara

Lånar pappas bil
    Namn
    Jakub L
    Reg.datum
    apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av oofus Visa inlägg
    Alla vill väl sälja iPhone.

Enligt personen jag pratat med så är det inte alls långt borta. Försökte luska fram ett ungefärligt datum men det var totalstop. Hintade lite försiktigt om 4-5 månader och fick ett "oja!" till svar. Det tolkar jag som ett par månader... typ. Men det är bara jag.
    Har hört av en polare som jobbar på Tele2 att dom vill sälja den. Hörde idag att Tele2 har öppnat en egen butik i Kista. Så det borde vara på G iallafall

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Innan du tagit någon bild så hittar inte windows mobilen som en enhet. När du tagit din första bild med din iphone så öppnas enbart bildktalogen som en enhet. Som "användare" så kan du inte kopiera något alls till din iPhone, däremot kan du kika och kopiera ut dina bilder.

Men det finns ettt program som man hittar på PhoneView - Export and Save iPhone SMS, iMessages, WhatsApp, Voicemail, Call History, Music, Photos, Notes - Ecamm Network som gör att man kan lagra filer på den. Men dessa filer som lagras m.h.a. detta program har man ingen åtkomst till från telefonen. Programmet finns inte på appstore iaf i iTunes

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Innan du tagit någon bild så hittar inte windows mobilen som en enhet. När du tagit din första bild med din iphone så öppnas enbart bildktalogen som en enhet. Som "användare" så kan du inte kopiera något alls till din iPhone, däremot kan du kika och kopiera ut dina bilder.

Men det finns ettt program som man hittar på PhoneView - Export and Save iPhone SMS, iMessages, WhatsApp, Voicemail, Call History, Music, Photos, Notes - Ecamm Network som gör att man kan lagra filer på den. Men dessa filer som lagras m.h.a. detta program har man ingen åtkomst till från telefonen. Programmet finns inte på appstore iaf i iTunes
    Pretty sucky, vad ska man med 32GB mobiltelefon till om man inte kan använda det som usb-minne :/
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.
    Jag kör med AirShare. Där kan du lägga in precis vad du vill över WiFi som jag alltid har där jag jobbar i alla fall.

MVH Patrik

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av riskok Visa inlägg
    Jag kör med AirShare. Där kan du lägga in precis vad du vill över WiFi som jag alltid har där jag jobbar i alla fall.

MVH Patrik
    I know, vet om allt det där. Men det är fortfarande inte ett så pass smidigt sätt som att plugga in den med USB-kabeln, låta den dra in drivare själv och sedan kunna föra över filer lätt och enkelt.

Alla har inte wifi eller tillgång till internet så de kan ladda ner itunes med drivare till telefonen.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    En liten fundering innan jag gör någon tabbe.

Jag har ju köpt en ny 32GB 3Gs och ska således sälja min iPhone 2G.

Jag har återställt den i iTunes till fabriksinställningarna så nu ska den vara rensad/tömd på allt vad jag haft i den och uppgraderad till 3.0.1 programvara (OS 3.0 alltså).

Men, iTunes säger att man ska ha ett SIM-kort i den för att aktivera den, men hur blir det då om jag tar mitt vanliga SIM-kort som jag har i min nya 3Gs? Blir den bara aktiverad med/mot det SIM-kortet och inte funkar med valfritt SIM?

Sen ska jag ju även låsa upp den, JailBreak alltså, så att den inte längre är låst mot AT&T, och jag har ägnat en stund åt att läsa på DEV Team blog och förstått att Quick Pawn är ute och att RedSnow är det som ska funka för alla varianter av iPhone för JailBreak. Men jag hittar ta mig rackarn inte de länkar till filer att ladda ner till min Mac så jag kan utföra operationen. Verkar vara nåt knas med deras download-sida?

Någon som kan "hålla handen..." och hjälpa till lite?

KTL

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Pretty sucky, vad ska man med 32GB mobiltelefon till om man inte kan använda det som usb-minne :/
    DiskAid - Transfer iPhone / iPad / iPod Music & Files to PC or Mac

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •