Bilsnack
Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 106
    Registered User rob76s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Tycker det är trist med den mentaliteten som växt fram i sverige "Det är inte mitt problem det får polisen lösa" Sen när nånting händer med dom människorna är det ett jävla gnäll om att polisen är kassa bara tar fortkörare osv. Om man ser att nåt händer o man känner att man kan göra nån skillnad ska man tamejfan göra det också om alla drog sitt strå till stacken skulle vårt samhälle se bra mycket bättre ut.
    i live my life a quarter mile at a time

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2003
    Citat Ursprungligen postat av kaffekoko Visa inlägg
    Destå mer oväntat då de dyker upp. Ärligt talat .. tokköra på 30-väg mitt i natten kanske inte är så lyckat, även om avsikten var god. Ungdomar som svinar runt på mopeder och andra nattsuddare, tidningsbud etc. kan komma i vägen. Skönt att det slutade lyckligt iallafall
    Klart det inte är, men på föregående postare lät det ju som om det var väldigt stor chans att det skulle ske, vilket det inte är.. men visst.. det KAN ju hända..
    Kan ju lika gärna kliva ut nån framför bilen mitt på ljusa dagen med.

27/1 Suddens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Oljeshejkarna Johnsson AB
    fan va najs story ++++++

Nästan samma händelse som hände på Statoil här i Alvesta...
    2 Snubbar i en sleten Audi med en liten unge i framsätet i babystol drog iväg med spinn efter att ha tankat utan o betala.. en arbetskollega var som tur utanför och skulle just dra på ett släp när han såg vad som höll på att hända.. så han bara hoppade in i sin Jeep som tur nog inte hade blivit kopplat till ett släp. the Badguy drog mot rondellen i fel riktning med jeepen efter sig... körde emot Gemla *en håla med skog vid sidorna* i ca 140 160.. hade kontakt med polisen hela tiden... När han fick se att polisen hade kommit fram bakom honom så drog han ner farten lite o lät polisen göra sitt med att preja ner dom lite lätt i diket och dra ut dom med en gång o sätta dom emot motorhuven o dra in dom direkt =)

Fint fint arbete mellan allmänheten och polis

Fartglad kock Hodells avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2008
    Jobb
    Kock
    Jag tycker de va bra gjort. Tummen upp
    Not all blacks goes Escalade.

TRT-Racing Xpl0jds avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    jag har gjort en liknade sak för några år sen.. satte dit en person som va full. men fick riktigt mycke problem med det på massa olika sätt. så jag sa klart och tydligt att ja aldrig mer kommer ringa in. och de har ja inte gjort heller.

men de e kul att jaga med polisens tillstånd
    Lekbil: Evo VI TME (TTR Steg ?)

Driver BobbyBusters avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Citat Ursprungligen postat av Xpl0jd Visa inlägg
    jag har gjort en liknade sak för några år sen.. satte dit en person som va full. men fick riktigt mycke problem med det på massa olika sätt. så jag sa klart och tydligt att ja aldrig mer kommer ringa in. och de har ja inte gjort heller.

men de e kul att jaga med polisens tillstånd

Vem fick du problem av?
    The badguy eller polisen?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Sudden Visa inlägg
    fan va najs story ++++++

Nästan samma händelse som hände på Statoil här i Alvesta...
    2 Snubbar i en sleten Audi med en liten unge i framsätet i babystol drog iväg med spinn efter att ha tankat utan o betala.. en arbetskollega var som tur utanför och skulle just dra på ett släp när han såg vad som höll på att hända.. så han bara hoppade in i sin Jeep som tur nog inte hade blivit kopplat till ett släp. the Badguy drog mot rondellen i fel riktning med jeepen efter sig... körde emot Gemla *en håla med skog vid sidorna* i ca 140 160.. hade kontakt med polisen hela tiden... När han fick se att polisen hade kommit fram bakom honom så drog han ner farten lite o lät polisen göra sitt med att preja ner dom lite lätt i diket och dra ut dom med en gång o sätta dom emot motorhuven o dra in dom direkt =)

Fint fint arbete mellan allmänheten och polis
    Hehe, prejar Polisen pack av vägen i 140-160 km/h med skog på sidorna för att de smitit från tanknotan? Max 80 liter = ca 1000 kr för en gammel-Audi. När de inte ens skjuter på folk som kastar sten på dom?

Bra gjort av TS! Visst kunde en olycka hänt, och visst kunde en värre olycka hänt om de inte stoppats. Det vet man aldrig. Polisen bedömde att han kunde sätta efter i alla fall, och det verkar han lyckats med med bravur trots att han knappast hade rallybilen med sig

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Citat Ursprungligen postat av BobbyBuster Visa inlägg
    Vem fick du problem av?
    The badguy eller polisen?
    killen som ja satte dit kom inte till första rättegången så han blev efterlyst, då va de lagom roligt att bli tvingad att vittna mot en person som har alla mina uppgifter och är efterlyst.
    han gjorde aldrig något, men man vet ju inte hur han är. så man va lagom kaxig. presis fyllda 19 tror har ja för mig.

om ja inte hade vittnat skulle ja få betala rättegången osv. va otroligt mycke tjafs med rättegången och polisen.. och jag som vittne blev utsatt. fick ta ledigt från jobbet varje gång och fick någon krona för de, men långt ifrån vad ja fick om ja jobbade.

dedär är en snabb förklaring.

27/1 Suddens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Oljeshejkarna Johnsson AB
    Citat Ursprungligen postat av slaktarn Visa inlägg
    Hehe, prejar Polisen pack av vägen i 140-160 km/h med skog på sidorna för att de smitit från tanknotan? Max 80 liter = ca 1000 kr för en gammel-Audi. När de inte ens skjuter på folk som kastar sten på dom?

Bra gjort av TS! Visst kunde en olycka hänt, och visst kunde en värre olycka hänt om de inte stoppats. Det vet man aldrig. Polisen bedömde att han kunde sätta efter i alla fall, och det verkar han lyckats med med bravur trots att han knappast hade rallybilen med sig

hehe okej inte i 140 160 då men dom hade ju fått ner farten då med att bura in dom mellan 2 bilar hehe ^^

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av Xpl0jd Visa inlägg
    killen som ja satte dit kom inte till första rättegången så han blev efterlyst, då va de lagom roligt att bli tvingad att vittna mot en person som har alla mina uppgifter och är efterlyst.
    han gjorde aldrig något, men man vet ju inte hur han är. så man va lagom kaxig. presis fyllda 19 tror har ja för mig.

om ja inte hade vittnat skulle ja få betala rättegången osv. va otroligt mycke tjafs med rättegången och polisen.. och jag som vittne blev utsatt. fick ta ledigt från jobbet varje gång och fick någon krona för de, men långt ifrån vad ja fick om ja jobbade.

dedär är en snabb förklaring.
    något jag är ganska säker på att rätten frågade dig var vilka utgifter du hade för att vara på rättegången som vittne

tex kostanderna för att åka till rättegången
    parkeringskostnader
    förlorad arbetsinkomst för tiden du tar ledigt för att vara på rättegången

chansen att någon ska söka upp dig och jävlas är väldigt liten microskopiskt liten t.o.m

så länge man inte vittnar mot tung brottslighet har man inget att oroa sig för
    dom mesta brottslingar inser att det inte är vittnens fel att man åkt fast utan enbart sin egen dummhet och polisens

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    något jag är ganska säker på att rätten frågade dig var vilka utgifter du hade för att vara på rättegången som vittne

tex kostanderna för att åka till rättegången
    parkeringskostnader
    förlorad arbetsinkomst för tiden du tar ledigt för att vara på rättegången

chansen att någon ska söka upp dig och jävlas är väldigt liten microskopiskt liten t.o.m

så länge man inte vittnar mot tung brottslighet har man inget att oroa sig för
    dom mesta brottslingar inser att det inte är vittnens fel att man åkt fast utan enbart sin egen dummhet och polisens

det fanns ett max belopp på ersättningen som ja inte kommer ihåg nu. va för många år sen. men va mindre än om ja hade varit på jobbet.

vist är chansen liten att dom gör något. men man blir orolig när en person försvinner och blir efterlyst.

om ja ringer in igen så kommer det vara anonymt iaf. min erfarenhet av det är att det inte är kul.

aka Shortlegs Mange249s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Citat Ursprungligen postat av Bjorling Visa inlägg
    Hoppas ni alla blir av med körkortet och hamnar i fängelse. Leker med andras liv. Tänk om nån pensionär eller barnfamilj var ute på promenad. Bra att du sätter dit en biltjuv men man kan ju hålla sig inom sveriges lagar och inte riskera andras liv.

Som tur så verkade de gå bra denna gången. Men för fan skippa livsfarliga vannsines körningar nästa gång för oss alla andra trafikanter på vägarna.
    Civilkurage är bra, internetpoliser dåligt... Det är bättre om du knyter näven i fickan och muttrar för dig själv, så vi andra slipper höra kärringgnället.

Bra jobbat Printscreen och som någon sa ett bra tillfälle att kombinera nytta med nöje Inte första ggn något skit händer runt rågsved. När min crx vart snodd hittades den där vid lidl...

Högvarvig V8
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Skön berättelse Och jag tycker du gjorde helt rätt, och framförallt att du ständigt höll dig på ett avstånd till framförvarande.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Du borde göra en action film om det här... allvarligt de bra att du ringde polisen men att jaga efter tjuvarna på det sättet är olagligt... du är ingen CIA agent

Unregistered User... kumans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003
    Info för de som undrar
    Fick 900:- sist jag var på rättegång... det är maxbeloppet per dag som man kan få ut.

Har själv ringt polisen och dom är bara tacksamma när man ringer på misstänkta rattfyllor osv.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •