Citat Ursprungligen postat av motec Visa inlägg
Du förstår inte att det blir mer "gör jag något skit, så kommer alla därute som ser mig att göra vad dom kan för att stoppa mig... bäst jag tar med mig extra vapen och en polare som kan skjuta mot dom så vi klarar oss"
Kanske Bankrån o dyl, ja... men i övrigt... nej...

Jag tror att om folk i allmänhet helt enkelt bara kunde öppna käften och säga till när ett småglin sitter med fötterna på sätet på tunnelbanan, spelar för hög musik eller liknande så skulle idioterna ändra på sig.

DET är prinicpen jag förordar.

Idag sitter folk och håller käft istället och lider för att de är rädda och låter idioter förpesta tillvaron för 1000 andra.

Klart man ska köra efter ett rattfyllo, inget snack om det, de risker man skapar genom att göra det uppvägs absolut av att få bort idioten från gatan.

Skulle alla göra likadant, så skulle helt enkelt betydligt färre rattfyllon våga sig ut eftersom de vet att chansen att de skulle torska helt enkelt skulle vara stor och att köra skulle inte vara värt risken.

=

det skulle inte behövas jagas så jävla mycket rattfyllon oavsett vem det är som är efter dom, polis, civil etc...

Men så länge folk i princip VET att dom kommer undan, så visst fan kör dom, chansen att någon ringer snuten finns ju knappt för "det är ju någon annans sak".