Aftonbladet: Aftonbladet telegram: Däckmarodör dömdes till fängelse
Låt mig utbringa ett........ L O L !!!!!!!!!! Rätt åt fanskapet!
Aftonbladet: Aftonbladet telegram: Däckmarodör dömdes till fängelse
Låt mig utbringa ett........ L O L !!!!!!!!!! Rätt åt fanskapet!
helt rätt!
hoppas bara att han kan betala det och inte blir en av de soss fallen som aldrig kommer kunna betala o därför leva på oss skattebetalarare....
Driver: KudoZ PerformanZe
faktist rätt hårt straff för att vara en så "simpel" grej
han bör nog nästan varit straffad förut skulle jag tro
Eller så är 74 bilar rätt många! Dvs minst 74 personer som fått lida.Ursprungligen postat av Growe^^
2700 kr per bil.
AUDI A3 1.8T
Räcker ju bara till ett däck :\Ursprungligen postat av CityHasse
Spotify: "Kay Falco"
vilket knappast blir några högprestandadäck...Ursprungligen postat av CityHasse
zatzy.com | user
jo men tanke på att man kan slå ihjäl en person och komma ungefär lika lindrigt undan anser jag det som hårt..menar ett däck eller 4 är knappast något som skapar speciellt mycket sorg mer än någon dagUrsprungligen postat av kuman
håller med dig att det är för låga straff i sverige, men för att anknyta till merkostnader för ägarna av bilarna.
nya däck (ganska uppenbart)
bärgning till däckfirma
ev. utbytning av fälgar beroende på om de blev skadade eller ej.
förlorad arbetstid (pga arbetet att få tag på nya däck o få dem monterade osv osv)
försämrad bonus på försäkringen (tror jag)
Driver: KudoZ PerformanZe
Köra ihjäl en person på fyllan = 9 mån fängelse
Skära sönder 74 bilars däck = 5 mån fängelse
Jag tycker vi har en totalt jävla SKEV straffskala i detta jävla landet!
Rikspucko
Anser som hårt? Det är snarare så att man ska ha högre straff om man slår ihjäl någon kanske? Vet inte hur du är funtad men det låter bättre i mina öron =)Ursprungligen postat av Growe^^
Var ett alldeles lagom straff för stackars killen ....![]()
Varför gjorde han detta? en ovanligt korkat asfaltsindian som inte läst deras "regler"?
Ursprungligen postat av Growe^^
Simpel? Säg att ett däck kostar 1000 spänn. Multiplicera med 224 däck som idioten förstörde.
Plus att det kan säkert räknas som framkallande av fara för andra (förare och passagerare i de angripna bilarna)
Video: Focus RS 0-100
Tycker jag inte?Ursprungligen postat av Mr Boost
Personen som satte sig bakom ratten full och körde på en annan människa hade väl ändå bara dålig karaktär och tog ett omoget beslut som dock inte var planerat att leda till något ont.
Den personen kommer lida tillräckligt pga skuldkänslor och kommer troligtvis aldrig försätta sig i den situationen igen.
När man däremot planerar att vandalisera 76 människors egendom för att man är förbannad på miljöbovar eller bara avundsjuk, då vet man ju inte vad den här personen nästa gång tar sig till när något inte faller densamma i smaken. Dags att använda hårdhandskarna då innan något värre sker.
Det är där problemet ligger. Att folk tycker som du gör att de sätter sig fulla bakom ratten.Ursprungligen postat av akerstrom
Jämställ försök att köra full med försök till dråp istället. Och straffet borde vara därefter.
Hehe, speciellt om han är alkoholist...Ursprungligen postat av akerstrom
Video: Focus RS 0-100