Bilsnack
Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 367891011121314 SistaSista
Resultat 181 till 195 av 210
    Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Eller så är det inte så många MB ägare hänger på detta forum, detta märke har/haft flest sportmodeller av alla tyska fabrikanter enligt min mening, AMG, Black Series, SLR m.m.

Dock så brukar de ju kosta lite pengar och då spricker väl argumentet "Mest körglädje per krona".
    Har kört CL65, SL55 och E55 b.la...ingen av dessa är körglada, men fort går det. Mercedes har inte haft någon riktig sportbil på länge, inte förrens SLS kom.

Registered User kennethRCs avatar
    Namn
    Kenneth S
    Reg.datum
    okt 2007
    Jobb
    Lagersnubbe
    Citat Ursprungligen postat av Danne S Visa inlägg
    Sen gäller det att ha stort tålamod och välfylld plånbok/verktygslåda om man ska åka franskt.

Haft flera vänner som jag gjort misstaget och det är med nya bilar, lite äldre varianter lär väl knappast vara bättre..
    206an är billigare och pålitligare att hålla vid liv än dom nyare. Det mest pinsamma är att Peugeot är det märke som hållit bäst för mig. Haft två st BMW 530 -06 resp 325 -07, två vectra opc och ett par saabar och enda som höll bättre var BMW 325an som bara hade gått knappt 5000mil vid inköp.

Bytte catback, par bromsklossar och krängningshämmarstag på min 206 RC och då gick den HÅRT. Och reservdelarna var inte fasligt dyra heller. Så sluta gå på fördomar och testa en själv!

406 V6 behövde jag inte ens öppna huven på, och den fick jobba den med.

Men visst, det är inget japanskt under av driftsäkerhet, men inte varken sämre än Volvo och framför allt inte sämre än VW.
    Warum!

Partisk Porschefantast
    Namn
    Anders H
    Reg.datum
    jan 2012
    Jobb
    Ambulanssjuksköterska
    Röstningen påminner oss om vad som egentligen är körglädje, alltså Porsche. En fin 996 Turbo går loss för 300' - 350' och ger en "praktisk" bil för körglada stunder med sin skottsäkra motor och fyrhjulsdrift.
    Cars, guitars and friends. Life is good!
    Mercedes-Benz Vito med blåljus på jobbet, Porsche 911 på fritiden

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Anders451 Visa inlägg
    Röstningen påminner oss om vad som egentligen är körglädje, alltså Porsche. En fin 996 Turbo går loss för 300' - 350' och ger en "praktisk" bil för körglada stunder med sin skottsäkra motor och fyrhjulsdrift.
    Tja...ingen är väl direkt överraskad över vad som ligger sist iaf?
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Registered User
    Namn
    Max R
    Reg.datum
    dec 2004
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    Fler sålda bilar till (oftast) bättre pris än Volvo, fler som uppskattar deras körupplevelse, ja det är väl några enkla slutsatser man får dra?

Vad som förvånar mig är att Mini, Alfa och Mercedes ligger så långt ner relativt sett. Men med samma metodik som ovan får man väl förmoda att mängden sålda bilar spelar in här?
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Mercedes är mer känd som en bil för gubbar, har den alltid varit så det förvånar mig inte alls faktiskt.
    Eller så är det inte så många MB ägare hänger på detta forum, detta märke har/haft flest sportmodeller av alla tyska fabrikanter enligt min mening, AMG, Black Series, SLR m.m.

Dock så brukar de ju kosta lite pengar och då spricker väl argumentet "Mest körglädje per krona".
    Som Kenni nämner så anses inte direkt Mercedes vara något utav det sportigare slaget som Bmw och Porsche mer anspråkar mot, trots relativt fin motorhistorik och satsningar.

Elegans, komfort och klass är mer Mercedes melodi, även om många modeller är rätt trivsamma att utöva mer än bara autobahn glidande
    Men åter igen så är det inget givet val jämfört med vad andra tillverakre har att erbjuda för mer inspirerad körning.

Min egna erfarenhet så förstår jag verkligen icke hur man kan få mer glädje i en Volvo än Mercedes, tristare program rakt igenom av modeller som inte tilltalar på något vis mer än design på några enstaka.. "ja men de bakhjulsdrivna.." nej och åter igen nej!
    Det finns så många andra modeller att rabbla upp från den eran från andra tillverkare som knäpper volvo på fingrarna rätt omgående.

RCR
    Namn
    Calle S
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Säljare
    C63-E55 03 å uppåt är ju rätt roliga ändå iaf om man laddar på lite Bra bil för pengen helt klart !
    -Red Carpet Racing-

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Har kört CL65, SL55 och E55 b.la...ingen av dessa är körglada, men fort går det. Mercedes har inte haft någon riktig sportbil på länge, inte förrens SLS kom.
    Ok, med det argumentet så undrar jag lite hur BMW kan ligga 2:a, de har väl inte haft en sportbil sedan M1 och den kom på 70-talet.
    M3 & M5 är det enda som jag kan komma på ifrån dem och de är både dyra och tråkiga i alla varianter som de kommit med, vågar påstår att MB's AMG bilar har lekstuga med motsvarande
    M-modeller, hitta en BMW som exempelvis kommer nära en SLR i prestanda eller för den delen SLS som du refererar till.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Ramberg Visa inlägg
    Min egna erfarenhet så förstår jag verkligen icke hur man kan få mer glädje i en Volvo än Mercedes, tristare program rakt igenom av modeller som inte tilltalar på något vis mer än design på några enstaka.. "ja men de bakhjulsdrivna.." nej och åter igen nej!
    Det finns så många andra modeller att rabbla upp från den eran från andra tillverkare som knäpper volvo på fingrarna rätt omgående.
    Nu påstår inte jag att Volvo ger mest körglädje per krona men om du jämför med Mercedes just per KRONA så ligger Merca riktigt risigt till. Vad får du för mercedes under 200k som ger körglädje och snygg design?
    BILSNACK | crew

Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Nu påstår inte jag att Volvo ger mest körglädje per krona men om du jämför med Mercedes just per KRONA så ligger Merca riktigt risigt till. Vad får du för mercedes under 200k som ger körglädje och snygg design?
    Borde väl inte vara omöjligt att få en tidig SLK 55 AMG för under tvåhundringen? Vilken Volvo menar du slår den på fingrarna vad gäller körglädje eller design (per krona eller för den delen öht)? Frågan gäller ju inte enbart fabriksnya bilar.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Atariman Visa inlägg
    Borde väl inte vara omöjligt att få en tidig SLK 55 AMG för under tvåhundringen? Vilken Volvo menar du slår den på fingrarna vad gäller körglädje eller design (per krona eller för den delen öht)? Frågan gäller ju inte enbart fabriksnya bilar.
    Jag tycker att nästan alla mercor mellan 90 och 2005 ser ut som skräp tyvärr. Generell körglädje per krona över hela modellprogrammet Volvo vs Mercedes är det jag syftar på.

2 bilar i samma prisklass.
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006

Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Vad väljer man?

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Den lirar snarare i A45's liga. Men bra tryck!! Står dock rätt högt i pris.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Max R
    Reg.datum
    dec 2004
    Nu ser inte jag någon som helst glädje bakom ratten i en fwd volvo, enda jag kan förstå och tilltalar är rwd och vissa awd modeller.. då främst vintertid.
    I övrigt på sommaren är det bara R design som lockar på parkeringen, resten får manligheten mellan benen att växa inåt.

Och jämför man dessa få "roliga" modeller från volvo som är i ärlighetens namn väldigt trista jämfört med så mycket annat roligare man får för samma peng, så förstår jag inte varför man väljer en volvo mer än att den är billig i inköp.

Man får vad man betalar för, ett kort och bra uttryck.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Ok, med det argumentet så undrar jag lite hur BMW kan ligga 2:a, de har väl inte haft en sportbil sedan M1 och den kom på 70-talet.
    M3 & M5 är det enda som jag kan komma på ifrån dem och de är både dyra och tråkiga i alla varianter som de kommit med, vågar påstår att MB's AMG bilar har lekstuga med motsvarande
    M-modeller, hitta en BMW som exempelvis kommer nära en SLR i prestanda eller för den delen SLS som du refererar till.
    Du är nog den enda människan i världen som kan säga att M3 och M5 alltid varit dyra och tråkiga, speciellt med tanke på att båda bilarna varit billigare än AMG och RS men samtidigt presterat bättre alla gånger, inklusive den viktigaste biten...körglada bilar med en upplevelse AMG och RS aldrig uppnått. Testerna har visat detta gång på gång, men vad du tycker personligen, ja det är en helt annan sak

AMG kan en sak bra, rakt fram...iaf fram tills SLS BS kom som visar sig vara riktigt snabb på bana.

Edit: Undrar vad AMG chefen tänker här...

Senast redigerat av Kenni den 2014-04-27 klockan 00:37.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •