Ditec eller MrCap? - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 61
    Jill
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock
    och det knappt går ihop trots lysande resultat
    Men som jag har uppfattat det är det tufft för alla rekondare att få det att gå runt... Så det var ju lite tvetydligt

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Citat Ursprungligen postat av Jill
    Men som jag har uppfattat det är det tufft för alla rekondare att få det att gå runt... Så det var ju lite tvetydligt
    Jag antar att du forskat mkt i saken?

Jobbar man mot bilhandlare och gör skitjobb verkar det ju som vem som helst kan klara sig..

Jävla skitbranch:P

MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Jill
    Guest
    Jag antar att du forskat mkt i saken?

Jobbar man mot bilhandlare och gör skitjobb verkar det ju som vem som helst kan klara sig..

Jävla skitbranch:P

MVH/
    Forskat har jag inte men vet hur det ser ut för många firmor.

Håller med om att det är skitbranch :P

Kör Bmw 316, M3 Kittad Konstapelns avatar
    Namn
    Christian E
    Reg.datum
    jan 2005
    Jobb
    Skvätta sten på bilar
    Har du orken att åka till Huddinge i sthlm dvs söder om tullarna så har jag en riktigt grym kille.
    Pm om du vill ha info.
    Snickare EK
    - Total Entreprenad inom bygg

Speed Freak
    Namn
    Johan K
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Volvo
    Citat Ursprungligen postat av azathoth
    Helt vitt var det, dock ska väl i ärlighetens namn sägas att mitt företag (inte mitt utan där jag jobbar)rekondar alla sina bilar där så det gjorde nog lite på priset.

Utan rabatt hade det kostat 3.500 för RX-8an och 4000 för Kombin.

Men även utan rabatt är det ju klart prisvärt.

Hallå va heter stället då??

Johan

Illegal Streetracer!
    Namn
    Fredrik Andersson
    Reg.datum
    dec 2003
    Bmw 1-serien: Kostar enligt Ditec`s prislista 4.000kr ink moms. Vi brukar bjuda våra kunder på Glasbehandling. naturligtvis ingår även en fri-lånebil. dessa priser gäller i HELA landet på Ditec,om sedan det förekomemr lokalapriser det kan jag inte svara på. Ibland har man lite kampanjer och lite driver,som tex oss som ger lite Zatzy-rabatt. Så ser prisbilden ut...iaf för oss i sthlm,sen finns det andra mindre kända firmor som säljer sina lackskydd för allt från 2.000 kr och uppåt.. Vi på Ditec tar bra betalt för våran konservering,men lämnar också genrösa garantier och 100% kvalitet på jobben(gäller oss iaf). Återbehandling va 18.e månad och kostar 1,700kr ink moms. man kan pressa priser och man kan pruta...dock får man räkna med att man får "lite vad man betalar för" Ditec och MR Cap är överlägset störst på lackskydd i Sverige. Gör man nått lackskydd här... och sedan flyttar vart ska man vända sig då? man betalar för service och tillgänglighet och för en produkt som man vet FUNGERAR: sen finns det klåpare i alla branscher hit och dit. jag talar endast för mig själv och dom jobb vi utför på mitt ditec-center.
    Trött....

Imolarot
    Guest
    Gjorde först en Ditec-behandling på min 335:a men är grymt besviken på den. Bilen blev helt sanslöst repkänslig och den var riktigt dåligt lagd. Man såg vita mjölkiga fält i vissa ljus och ringar efter hur maskinen hade gått - denna behandling gjordes i Uppsala.

Har därefter behandlat den med Mr Cap och det är i mina ögon ett bättre val - iaf för min bil (och mina fd bilar).

Mvh,

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    En rekond blir vad man gör det till...
    På vissa firmor får du för 4k en rutten kebabrekond på 3h, och andra en ingående och seriös rekond på 10h..

Hörde jay lenno säga att man inte ska gå till dem med frächast lokaler och finast företags bilar, uta gå till den som jobbar dygnet runt, där förhållanden tar slut, och det knappt går ihop trots lysande resultat

Ang frågan är svaret som vanligt, kolla runt bland folk i bilbranschen vart man ska vända sig och strunta totalt i vad behandlingen du får heter..

MVH/
    Tror jag håller med. De jag (brukar) referera till är ett par hårt arbetande killar i min hemstad. Gör fantastiskt bra jobb och har ganska sunkiga lokaler i en gammal industribyggnad. Inte dura och gör allt. Både motorrum, hjulhus undersida insida och kaross för några tusenlappar. Deras privatbilar är nog minst en 4-5 år gamla.

Precis som en franchisetagare med "MR Cap" eller "Ditec" på sin lokal behöver klara ett bättre jobb. Det enda man kan kalla mervärd där är de rejält tilltagna fakturorna.....

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    mitt vanliga svar är att personen bakom maskinen är av störst betydelse, så hör dig för efter en duktig kille oberoende av företag!

är du inte en sån putsbög utan mer ute efter en lite finare och mer lättskött lack och väljer mellan mr cap och ditec så säger jag av mina erfarenheter mr cap!

priset är ju beroende av lackens skick (om du endast ska göra en lackbehandling) då alla proffsiga firmor kollar på bilen innan dom sätter priset, nybilar bbrukar prissättas då dom antas vara såpass nya att skicket är som nytt.

firma har ingen betydelse i mina ögon, en större firma gör inte nödvändigtvis ett bättre jobb än en 2mans firma lr tvärt om, är ju populärt här att glorifiera enmansfirmorna osv =) men som jag ser de är killen lr tjejen bakom jobbet viktigast, näst därefter är den som driver företaget viktigast då den ansvarar för jobbet och förhoppningsvis är ute efter ett bra resultat en nöjd kund och en vinstgivande firma =)

fastlane
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av ScorpioN
    Hallå va heter stället då??

Johan
    Xcar i stenungsund, rekommenderas!

Illegal Streetracer!
    Namn
    Fredrik Andersson
    Reg.datum
    dec 2003
    Citat Ursprungligen postat av Imolarot
    Gjorde först en Ditec-behandling på min 335:a men är grymt besviken på den. Bilen blev helt sanslöst repkänslig och den var riktigt dåligt lagd. Man såg vita mjölkiga fält i vissa ljus och ringar efter hur maskinen hade gått - denna behandling gjordes i Uppsala.

Har därefter behandlat den med Mr Cap och det är i mina ögon ett bättre val - iaf för min bil (och mina fd bilar).

Mvh,
    Vet att Ditec inte är ett sämre lackskydd än Mr Cap...men förmodligen är det så att det varit "skit bakom spakarna" har varit med om samma som dig....fast dom kommit från Mr Cap .. allt beror på mannen/kvinnan bakom polermaskin.
    Trött....

Illegal Streetracer!
    Namn
    Fredrik Andersson
    Reg.datum
    dec 2003
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n
    Tror jag håller med. De jag (brukar) referera till är ett par hårt arbetande killar i min hemstad. Gör fantastiskt bra jobb och har ganska sunkiga lokaler i en gammal industribyggnad. Inte dura och gör allt. Både motorrum, hjulhus undersida insida och kaross för några tusenlappar. Deras privatbilar är nog minst en 4-5 år gamla.

Precis som en franchisetagare med "MR Cap" eller "Ditec" på sin lokal behöver klara ett bättre jobb. Det enda man kan kalla mervärd där är de rejält tilltagna fakturorna.....
    Vi är 2 man som jobbar på mitt Ditec-center... och vi kör en Volvo v40 T4-03.a ...thats it... har 130kvm och inte alls flashigt på nåt sätt...men dock rent och städat så gott det går... Handlar nog inte om man är ett ditec-center eller om man ärMr Cap.. eller "renabilar ab".... man har det man har..

Upplever nog att det är dom som bor på "landet" som har stora och fina lokaler.... Men det beror på att hyran inte ligger på 1.000kr M2/år + moms.. som det gör här i sthlm.
    Trött....

Jill
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av T.G.R
    Vet att Ditec inte är ett sämre lackskydd än Mr Cap...men förmodligen är det så att det varit "skit bakom spakarna" har varit med om samma som dig....fast dom kommit från Mr Cap .. allt beror på mannen/kvinnan bakom polermaskin.

Kan säga att Ditec är svårare att lägga... Det gör att det krävs ännu bättre gubbe bakom spakarna! =)

Illegal Streetracer!
    Namn
    Fredrik Andersson
    Reg.datum
    dec 2003
    Kan säga att Ditec är svårare att lägga... Det gör att det krävs ännu bättre gubbe bakom spakarna! =)

Så kanske det är... Ingen aning då jag aldrig lagt Mr Caps formula u... eller vad det heter... har lagt Ditec i 6 år och jag tycker inte det är spec svårt att lägga Ditec,så länge man gör bra underjobb,det är ju det viktigaste.. ibland får man polera mera,och ibland inte spec mkt alls.. allt beror på vad för lack det är och i vilket skick den är i... så för ett bra resultat är underarbetet det viktigaste inte vilket sorts lackskydd man lägger... Att det blir "mjölkigt,polerrosor osv handlar om att man fuskat/missat/inte har kunskap och inte för att man förseglat det med Ditec lr Mr Cap eller nåt annat.
    Trött....

Illegal Streetracer!
    Namn
    Fredrik Andersson
    Reg.datum
    dec 2003
    Men Peter är väl duktig "bakom spakarna"...?
    Trött....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •