Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 34

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Fet!
    Namn:  Top_Gear_UK_March_2016_83.jpg
Visningar: 925
Storlek:  329,4 KB
    BILSNACK | crew

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Whohoo! Mitten/slutet av feb ska de finnas inne för provkörning. Är rääääättt sugen! Har åkt hyrsläde för länge nu, dags för ngt nytt kul snart känns det som!
    Alla som generaliserar är idioter!

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Whohoo! Mitten/slutet av feb ska de finnas inne för provkörning.
    Får man hoppas den kommer till Hedbergs i Lund då. Tjejen känner ägarna där så det vore ju smidigt.
    Sugen på blockflöjts festival?

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Jäkligt bra timing tycker jag. Får hoppas det ligger ett fett snötäcke lagom till provköningen!

Registered User Norrhyttans avatar
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Den var faktiskt riktigt, riktigt trevlig!
    Synd att Ford inte kan skärpa sig när det kommer till inredningar. Annars finns det inte mycket att anmärka på, kördynamiken är fanimej lysande!
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Finns den inne för provkörning nu? Muahah.. har ju fallit ngn mm snö, så det vore ju kanske en idé att åka ut och testa lite kanske.....

Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Finns den inne för provkörning nu? Muahah.. har ju fallit ngn mm snö, så det vore ju kanske en idé att åka ut och testa lite kanske.....
    Inte än. Jag körde den i Spanien i början av förra veckan, både landsväg och bana.

GTBOARD.COM
    Namn
    Gustav G
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    -
    Tycker den vaar riktigt rolig för vilken framhjulsdriven bil den baseras på

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Lite drygt 1 krona per Hk är bra pris för en bil som kan svänga också. Synd på hinkplasten i inredningen dock.

Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Synd på hinkplasten i inredningen dock.

Kan jag leva med. Visst om man är beredd att lägga upp 150.000 kr extra för en RS3, A45 eller M2 för att få en bättre interiör så varsågod. Men för det priset som RS kostar får man oslagbar körglädje, nästintill fullutrustad + dessutom 5 års garanti utan extra kostnad

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    Kan jag leva med. Visst om man är beredd att lägga upp 150.000 kr extra för en RS3, A45 eller M2 för att få en bättre interiör så varsågod. Men för det priset som RS kostar får man oslagbar körglädje, nästintill fullutrustad + dessutom 5 års garanti utan extra kostnad
    Ska bli intressant när de första testerna med Forden och dess konkurrenter kommer ut. VW rear ju ut Golf R nu till ungefär samma Hk/kr-pris. Golf R är ju dessutom kvickare än storebror RS3.

Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Ska bli intressant när de första testerna med Forden och dess konkurrenter kommer ut. VW rear ju ut Golf R nu till ungefär samma Hk/kr-pris. Golf R är ju dessutom kvickare än storebror RS3.
    Tycker dock Golf R ser för anonym ut, hellre då GTI Clubsport eller varför inte en Seat Cupra R, dessutom för mindre pengar. Dock är jag inte ute efter den med bäst acceleration, utan för mig gäller det som jag trivs bäst med bakom ratten.

Senast redigerat av Zafiro den 2016-02-15 klockan 08:33.

Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    Men för det priset som RS kostar får man oslagbar körglädje, nästintill fullutrustad + dessutom 5 års garanti utan extra kostnad
    Tyckte du verkligen att det var "oslagbar körglädje"?
    Jag vet inte. Bilen är otroligt lättkörd och förlåtande, där har de verkligen lyckats. Men för mig är körglädje något annat, jag vill liksom ha någon form av belöning när jag gör rätt, och en smäll på fingrarna när jag gör fel. RS:en slätar över alla förarmissar.
    Samma med motorkaraktären. Stark över hela registret, visst, det är ju bra. Men jag saknar en kick. Bilen blir kanske inte snabbare av det, men roligare. Den där platta vridmomentskurvan tycker jag passar bättre i en lastbil.
    Men det är förstås vad jag tycker, dina intryck av RS var uppenbarligen annorlunda.

A45 och M2 har jag inte kört, så de uttalar jag mig inte om. Men i RS3-fallet håller jag med dig, skulle jag välja mellan Forden och Audin blev det definitivt Forden.

Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av Norrhyttan Visa inlägg
    Tyckte du verkligen att det var "oslagbar körglädje"?
    Jag vet inte. Bilen är otroligt lättkörd och förlåtande, där har de verkligen lyckats. Men för mig är körglädje något annat, jag vill liksom ha någon form av belöning när jag gör rätt, och en smäll på fingrarna när jag gör fel. RS:en slätar över alla förarmissar.
    Samma med motorkaraktären. Stark över hela registret, visst, det är ju bra. Men jag saknar en kick. Bilen blir kanske inte snabbare av det, men roligare. Den där platta vridmomentskurvan tycker jag passar bättre i en lastbil.
    Men det är förstås vad jag tycker, dina intryck av RS var uppenbarligen annorlunda.

A45 och M2 har jag inte kört, så de uttalar jag mig inte om. Men i RS3-fallet håller jag med dig, skulle jag välja mellan Forden och Audin blev det definitivt Forden.
    Sakta i backarna, jag har inte kört RS, jag utgår ifrån det jag läst och den får ju topp betyg över allt. Saknar dock Chris Harris omdöme, typ en av få motorjournalister som jag verkligen lyssnar på när det gäller bilar. Men är den 90% i närheten av min Fiesta ST så är det ju verkligen oslagbar körglädje/krona.

...och det du berättar om när man gör fel, vridkurva med mera, gäller ju de flesta moderna bilar. Inget unikt för Ford.

Provkörningarna för M2 dyker upp denna vecka men med tanke på att en basutrustad M2 kostar ungefär 120.000 kr mer än Focus RS kan den omöjligen vara 120.000 kr roligare. Motbevisa mig gärna att jag har fel.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •