Bilsnack
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 62
    Team Quest Racing
    Namn
    Robin N
    Reg.datum
    feb 2008
    Jobb
    Rock & Bowl
    Jag är intresserad av 0-100 i alla fall
    TQR HOVA MOTORTJÄNST ROCK & BOWL!!
    T U R B O B A N D I T E N . S E

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Citat Ursprungligen postat av fastlane Visa inlägg
    Är de intresserade av 0-100 på teknikmagasinet?

Det märkte jag inte av när jag jobbade där
    om du inte snappa upp de va mitt inlägg skrivet med viss komisk underton

ps. min homeboy jobbar på teknikmagasinet och han säger att 0-100 tider är väldigt intressanta för hans kunder!

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Inte ofta jag hållt med dig men välkommen till "anti 0-100 km/h klubben"

Jag själv ser det som en högst ointressant intervall, den säger inte så mycket om bilen egentligen. Okej om en bil väger 2 ton och kliver iväg på 4-5 sek men annars är det inte mycket att hurra över.

Jag själv vill ha fina siffror på 100-200 km/h och 0-200 km/h. 100-300 är också intressant men inte ofta man kliver till 300 km/h på en landsväg!
    ja du även en blind höna hittar ägget då och då

precis, dom intervallerna är vad som intresserar mig, när jag börjar åka rattlås kanske 0-100 osv börjar intressera mig, men då är nog snarare 0-402m av störst intresse!

banracing är samma där, högst ointressant med just 0-100!

Registered User
    Namn
    Rutger J
    Reg.datum
    nov 2001
    De flesta spontana rejsen brukar annars vara vid rödljusen för mig, då är 0-100 km/h av intresse! Det är mycket roligare när det slår om till grönt, vem har bäst reaktionstid, växlar snabbast. Sen att man råkar då ha en 500 hk RWD bil och har svårt med fäste, ja då får man uppsöka motorvägsrejsen, inte vårt (vi som kör bilar med Quattro) problem... =)
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    En häst är snabbare än en bil från 0-50km/h. Bryr ni er om 0-XXX tider är det en häst ni ska ha.

FWD vägrare Keepans avatar
    Namn
    Jesper H
    Reg.datum
    jul 2005
    Satt just och kikade på Jeremy Clarkson's - Supercar showdown, vilken är cirka 1-2 år gammal. Då jämför han lite snabbt den "nya" R8an med Gallardon och säger "It dosn't got the same V10 as the Lamborghini and it will never have..." Nähä, du säger det?

Personligen tycker jag 0-100 är mer intressant än 100-200 då det är hastigheter man bara vill hålla på motorvägen och att gasa på motorvägen tycker jag är lika intressant som att laga middag. Kan kanske vara lite skojj med en supersport bil men G-krafterna blir ju knappast lika brutala och finns det något som kan gå fel annat än att bilen går sönder?

0-100 tider tycker jag ger ett bra mått på hur vikt, fäste och kraft går ihop även om jag föredrar verkliga siffror mot fabrikernas.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Keepan Visa inlägg
    Satt just och kikade på Jeremy Clarkson's - Supercar showdown, vilken är cirka 1-2 år gammal. Då jämför han lite snabbt den "nya" R8an med Gallardon och säger "It dosn't got the same V10 as the Lamborghini and it will never have..." Nähä, du säger det?

Personligen tycker jag 0-100 är mer intressant än 100-200 då det är hastigheter man bara vill hålla på motorvägen och att gasa på motorvägen tycker jag är lika intressant som att laga middag. Kan kanske vara lite skojj med en supersport bil men G-krafterna blir ju knappast lika brutala och finns det något som kan gå fel annat än att bilen går sönder?

0-100 tider tycker jag ger ett bra mått på hur vikt, fäste och kraft går ihop även om jag föredrar verkliga siffror mot fabrikernas.

Hur menar du att en bil går sönder? Menar du att toppfart sliter mer än starter?

Ta en Evo VI, helt original på 280 hk och ställ den mot en M5 E60, RS4 B7, RS6, E55 AMG...you name it, den skulle jaga skiten ur alla dom till 100 km/h. Men...sen då? Evon dör, dom andra fortsätter tryggt mot 300 km/h och över 300 km/h, ja förutom RS4:an då. Just därför tycker jag att 0-100 är ointressant.

Dock förstår jag inte varför folk klagar, R8 V10 gör ju det på 3.9 sek, räcker inte det för att få ont i nacken? :P

M535, Ascona erikjakans avatar
    Namn
    Erik W
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Entrepenör
    0-100 på 3.9 är SNABBT! Den som säger nåt annat kör 1000hk till vardags eller snackar skit!

Det tar ju emot att säga, men fan den e snygg i rött!

Erik
    Mittmotor-Ascona i din mamma!

Namn
    Jesper H
    Reg.datum
    jul 2005
    Menar att de finns inga roliga riskmoment i att gasa på höga hastigheter på breda vägar annat än att man kan få en dyr räkning ifall något skulle pajja. Menar inte att det sliter mer men bränslepumpar och liknande kan ju ge upp när som helst. Roligare risker än så finns de ju inte vid höghastighets-gasning :P

Tar Evon och smiskar sina rivaler i upp till hundra så tar jag gärna en sådan då den inte kan vara så mycket slöare än dem andra även upp till 200 och fortare än så ser jag ingen mening i. Min filosofi är att man har som roligast på tajta, kurviga vägar med G krafter och utmaningar större än vad man kan tänka sig och inte ligga i 300 km/h+ på en rak väg med elton john sjungandes i bakgrunden.

Alla är vi dock olika som tur är! Och ja, råttan har nog kraft så det räcker... Måste svetsa ihop en oförstörbar spargris nu så kanske jag har råd med en år 2026

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Menar att de finns inga roliga riskmoment i att gasa på höga hastigheter på breda vägar annat än att man kan få en dyr räkning ifall något skulle pajja. Menar inte att det sliter mer men bränslepumpar och liknande kan ju ge upp när som helst. Roligare risker än så finns de ju inte vid höghastighets-gasning :P

Tar Evon och smiskar sina rivaler i upp till hundra så tar jag gärna en sådan då den inte kan vara så mycket slöare än dem andra även upp till 200 och fortare än så ser jag ingen mening i. Min filosofi är att man har som roligast på tajta, kurviga vägar med G krafter och utmaningar större än vad man kan tänka sig och inte ligga i 300 km/h+ på en rak väg med elton john sjungandes i bakgrunden.

Alla är vi dock olika som tur är! Och ja, råttan har nog kraft så det räcker... Måste svetsa ihop en oförstörbar spargris nu så kanske jag har råd med en år 2026
    Bilar som M5 E60, nya RS6 och E55 ligger på tider 0-200 km/h flera flera sekunder snabbare än en Evo VI!

Sen är det inte själva grejen att ligga i 300 km/h som är det roligaste, det är HUR det går och trycker och låter 0-300 km/h eller 100-300 km/h

Roliga riskmoment? Finns det någon risk som är rolig?

Namn
    Jesper H
    Reg.datum
    jul 2005
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Roliga riskmoment? Finns det någon risk som är rolig?
    Finns det några risker som inte är roliga? Varför hoppar man fallskärm? Sätter sig i fritt-fall? Åker rally mellan träd som verkar växa snabbare än man hinner med? Äter tabasco framför grabb-gänget?

Nää, ska kanske sluta med OT nu.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Finns det några risker som inte är roliga? Varför hoppar man fallskärm? Sätter sig i fritt-fall? Åker rally mellan träd som verkar växa snabbare än man hinner med? Äter tabasco framför grabb-gänget?

Nää, ska kanske sluta med OT nu.

Allt är en riskmoment

Ja det där var verkligen OT Men sure, folk får väl tycka att 3.9 sekunder är "slött", jag personligen anser att 3.9 sek som denna R8 V10 klarar är ruggigt snabbt!

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    En häst är snabbare än en bil från 0-50km/h. Bryr ni er om 0-XXX tider är det en häst ni ska ha.
    Sugen på blockflöjts festival?

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician
    Kul att folk redan nu börjar prata om att Lambon låter bättre än Audin......är det någon här ens som hört nya R8:an live?...Misstänker att ljudet inte kommer gå av för hackor original, och med annat system kommer det låta LAMBO om bilen.

Groteskt snygg inredning, där får Gallardo se sig slagen. Ratten gillade jag i RS4:an och den gör sig riktigt bra i R8:an med. Dock precis som det sades innan, hur fasen kan man fota en bil i den vinkeln dom gjort. Den ser ju förhöjd ut? Andra fälgar på den så Ja tack. Iof säger jag inte nej till "snik" R8:an heller.

Registered User
    Namn
    Rutger J
    Reg.datum
    nov 2001
    Även Islands hästar?

*LMFAO*

VDUB pejtricks avatar
    Namn
    Patrik J
    Reg.datum
    sep 2004
    3 års trådlyft enbart för det där "skämtet"? Hohoho! Duktigt!

Citat Ursprungligen postat av Arthan Visa inlägg
    Även Islands hästar?

*LMFAO*
    Mina bilar på Garaget!
    Opel Vectra OPC -07 | MINI Cooper S -02 | Peugeot 309 GTI16 -92 | Peugeot 205 Mi16 -89 | VW Typ 1 - 59

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •