Är företaget Bluepower en Bluff?
Bilsnack
Resultat 1 till 12 av 12
    Registered User
    Namn
    Engin S
    Reg.datum
    okt 2005

Är företaget Bluepower en Bluff?

Hej.

Gjorde en beställning på bluepowers hemsida.

Bluepower

Gjorde det den 2/3 då stog det att min leverans kommer inom 1-3 arbetsdagar.

Nu har det tagit nästan 3 veckor.. får inget svar av dom när jag ringer.. va på deras "besöksaddress" men ingen öppnar när jag ringer på..

är detta ett bluffföretag eller e det vara sen leverans..

nån mer som gjort beställningar där ifrån??

Mvh/
    Oo (===*===) oO

|o=========o|

Teamchef, Fel Fil Racing.
    Namn
    Christofer H
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Ingenjör
    Det står ju på hemsidan att de inte är på plats 17-20/3 "pga. ett mkt viktigt ärende"
    Prova ring igen på måndag.
    Men man ska vara försiktig vid handel med sådan där småföretag, speciellt inte betala i förväg om man inte hört ngn som handlat därifrån förut. Annars postförskott/faktura.
    Fel Fil-racing 2009.

Audi M5 Quattro AMG _Andrew_s avatar
    Namn
    Andreas N
    Reg.datum
    jul 2003
    Firman finns registrerad iaf, som bifirmas verksamhet hos "Bakhtar Import & Trading"

http://www.allabolag.se/650319SKFI/verksamhet (bolaget aktivt)

www.KudoZ.se sir_Daniels avatar
    Namn
    Daniel Landström
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    officer i flottan
    köpte grejor av dem senast i januari och gick snabbt som bara den att få hem det.

Registered User
    Namn
    Simon Karlsson
    Reg.datum
    aug 2006
    Köpte mina stolar där i december var inga problem alls.
    Men då åkte jag upp till Göteborg och hämtade dem.

Registered User
    Namn
    Kalle K
    Reg.datum
    feb 2006
    Lyfter denna tråd igen. Är det någon som handlat något av dem på senare tid? Bolaget verkar drivas som BP2 Automotive Kommanditbolag som registrerades år 2013 med Abdulsalamm & Najiba Rahman som ägare. Jag tänkte mest på om man vågar beställa något i beställningssortimentet som man måste betala i förskott på.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Betala förskott till en webbutik? Bara det känns oseriöst.
    Jag vet att beställda varor kan bli hyllvärmare om köpare ångrar sig.
    De kunde ju nöjt sig med 10-25% handpenning....

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Betala förskott till en webbutik? Bara det känns oseriöst.
    Är väl så i stort sett alla webbutiker fungerar, man betalar varan när man beställer den. Visst några har så man kan betala när varan hämtas ut men de flesta tar betalt direkt.

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Är det verkligen så många företag som inte har andra alternativ än förskottsbetalning när man handlar på nätet? Jag har köpt julklappar, födelsedagspresenter, kläder och inredningsdetaljer i parti och minut under oktober och november, det handlar om ca 20 köp, och jag har inte betalat i förskott vid ett enda tillfälle. Min uppfattning är att minsta lilla skitwebshop brukar ha någon form av fakturalösning.

Registered User
    Namn
    Kalle K
    Reg.datum
    feb 2006
    Faktura har dom ju faktiskt. Men är det en garanti att man kan betala den när man fått varan? Att det är en del leveranstid på det jag är intresserad av förväntar jag mig då det är en glasfiberhuv som man knappast kan förvänta sig finnas i lager.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Är det verkligen så många företag som inte har andra alternativ än förskottsbetalning när man handlar på nätet? Jag har köpt julklappar, födelsedagspresenter, kläder och inredningsdetaljer i parti och minut under oktober och november, det handlar om ca 20 köp, och jag har inte betalat i förskott vid ett enda tillfälle. Min uppfattning är att minsta lilla skitwebshop brukar ha någon form av fakturalösning.
    Jo fakturabetalning är inget ovanligt men inte att man betalar vid beställning heller. Handlar man via Ebay t ex så är det betalning direkt som gäller och de flesta andra siter jag har handlat från utomlands. En hel del Svenska siter har olika betallösningar men att man har betalning direkt vid beställning säger ingenting om siten är seriös eller inte.

Registered User
    Namn
    Per Petersson
    Reg.datum
    nov 2015
    Jag vet själv att jag hade vissa problem med ett oseriöst företag tidigare. Jag tog kontakt med Klarna och de återbetalade mig så det verkar finnas ett inbyggt skydd bland fakturor. Själv beställer jag mest från Bromsok - bra priser och stort urval - Mister-Auto men det hade varit bra att veta om Bluepower är ett okej företag ifall jag får tid över för några stående projekt.
    Senast redigerat av GubbenPetsson den 2015-12-08 klockan 12:02.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •