Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 18
    TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004

Resande tekniker - Hur mycket i lön?

Har jobbat som reparatör/servicetekniker tidigare i ett antal år men blev vid årskiftet uppsagd pga arbetsbrist. Hos senaste arbetsgivaren hade jag 25000kr/månad och gick under tjänstemannaavtalet + massa andra förmåner från företagets sida. Tycker själv att det var lite för lite i lön men förmånerna kompenserade upp detta någolunda.

Ska på arbetsintervju nästa vecka som resande servicetekniker och med all säkerhet kommer de att ställa frågan om hur mycket jag vill ha i lön.

Så därför undrar jag om jag bör begära mer än vad jag hade tidigare eller ska jag tacka och ta emot jobbet. För jag har hellre min. 25k i månaden än va den sketna a-kassan ger och hur jobbmarknaden ser ut idag.

Å andra sidan vill jag inte känna mig "blåst".

Är det nån här som jobbar som resande tekniker. Bör jag få mer som resande?

/Mvh
    тектоник

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av K1 Visa inlägg
    Är det nån här som jobbar som resande tekniker. Bör jag få mer som resande?

/Mvh
    Ska du resa innom eller utanför Sverige? Hur många resdagar per år?
    Din mamma!

Registered User IDMUDs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Tekniker är väldigt vagt. Vad är det du servar? Hur många år erfarenhet krävs för att utföra ditt arbete?
    - Anyone doing 50 Mph in the outside lane of a motorway is a child molester.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Tillgång + efterfrågan?

Finns det tio andra sökande kanske du inte skall kräva fetaste lönen. 25 000 kr i månaden är inte så lite pengar ändå.

Är du eftersökt och eftertraktad, och den ende som klarar det, är givetvis situationen annorlunda.

TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004