Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 18
    TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004

Resande tekniker - Hur mycket i lön?

Har jobbat som reparatör/servicetekniker tidigare i ett antal år men blev vid årskiftet uppsagd pga arbetsbrist. Hos senaste arbetsgivaren hade jag 25000kr/månad och gick under tjänstemannaavtalet + massa andra förmåner från företagets sida. Tycker själv att det var lite för lite i lön men förmånerna kompenserade upp detta någolunda.

Ska på arbetsintervju nästa vecka som resande servicetekniker och med all säkerhet kommer de att ställa frågan om hur mycket jag vill ha i lön.

Så därför undrar jag om jag bör begära mer än vad jag hade tidigare eller ska jag tacka och ta emot jobbet. För jag har hellre min. 25k i månaden än va den sketna a-kassan ger och hur jobbmarknaden ser ut idag.

Å andra sidan vill jag inte känna mig "blåst".

Är det nån här som jobbar som resande tekniker. Bör jag få mer som resande?

/Mvh
    тектоник

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av K1 Visa inlägg
    Är det nån här som jobbar som resande tekniker. Bör jag få mer som resande?

/Mvh
    Ska du resa innom eller utanför Sverige? Hur många resdagar per år?
    Din mamma!

Registered User IDMUDs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2001
    Tekniker är väldigt vagt. Vad är det du servar? Hur många år erfarenhet krävs för att utföra ditt arbete?
    - Anyone doing 50 Mph in the outside lane of a motorway is a child molester.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Tillgång + efterfrågan?

Finns det tio andra sökande kanske du inte skall kräva fetaste lönen. 25 000 kr i månaden är inte så lite pengar ändå.

Är du eftersökt och eftertraktad, och den ende som klarar det, är givetvis situationen annorlunda.

TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Citat Ursprungligen postat av DMG Visa inlägg
    Ska du resa innom eller utanför Sverige? Hur många resdagar per år?
    Inom Sverige. Antal dagar varijerar beroende på antal kunder och hur ofta deras grejjer går sönder.

Citat Ursprungligen postat av IDMUD Visa inlägg
    Tekniker är väldigt vagt. Vad är det du servar? Hur många år erfarenhet krävs för att utföra ditt arbete?
    Tillverka och laga hydraulik/pneumatik slangar oh kopplingar. Stod aldrig specifikt X antal år utan man ska ha jobbat som tekniker innan i några år.

Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Tillgång + efterfrågan?

Finns det tio andra sökande kanske du inte skall kräva fetaste lönen. 25 000 kr i månaden är inte så lite pengar ändå.

Är du eftersökt och eftertraktad, och den ende som klarar det, är givetvis situationen annorlunda.
    Givetvis är inte 25k lite, men med tanke på resor etc så borde jag väll kräva lite mer?
    тектоник

none
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Ekonom
    Tillgång + efterfrågan?

Sluta nu 25.000 är väl inte mycket? Ger väl de fletsta random kneg idag!

Hur mycket kompetens krävs det för yrket? 1 dags utbilnding ett par år? Ganska relevant!

Mvh

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Citat Ursprungligen postat av Mr.M Visa inlägg

Hur mycket kompetens krävs det för yrket? 1 dags utbilnding ett par år? Ganska relevant!

Mvh
    Jag skulle nog lägga mig på 25000:-(eller i närheten) utan att verka girig eller liknande för att istället förhandla in en skälenlig ökning inom säg 6 månader. Det är då lättare för företaget att sätta en lön du förtjänar + lättare för dig att säga vad du vill ha/inte vill ha. Sen är det ju också större chans att få jobbet om du inte kräver en monster lön, för vem f*n vill gå arbetslös bara för att man inte får 45000:- i månaden?
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003

Mvh

Oj, du tycker att 25 000 kr/månad är lite pengar? Random kneg?
    Typ butiksarbete, budbilsförare eller något annat typ restaurangpersonal? Industri/lagerjobb? Städare?

Vad är en normal lön, om 25k är lite? 30? 35? Vad skall du ha för att ta ett jobb då, minst 40 000?

Nåja, vi har alla olika syn på pengar.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Typ butiksarbete, budbilsförare eller något annat typ restaurangpersonal? Industri/lagerjobb? Städare?

Vad är en normal lön, om 25k är lite? 30? 35? Vad skall du ha för att ta ett jobb då, minst 40 000?

man anpassar sig till dom pengarna man har..

jag känner inte direkt att jag har mer pengar nu än när jag var arbetslös
    fast o andra sidan har jag många nya saker som jag inte hade innan jag fick jobb =)

25k före skatt är ganska lagom lön för en normalt utbildad person

ska man tjäna pengar ska man tydligen söka jobb hos staten som någon vd..dom verkar tjäna FETT med pengar utan att göra sig förtjänta av dom ens

none
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Ekonom

haha yes du tog betet! Nu tog du ju jobb längst ner i Hierarki. Sen många av de du nämde kan mycket väl ligga runt 25.000 om inte över. Nej jag skulle inte nöja mig med 25' ! Men klart, det är jag det

Mvh

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    haha yes du tog betet! Nu tog du ju jobb längst ner i Hierarki. Sen många av de du nämde kan mycket väl ligga runt 25.000 om inte över. Nej jag skulle inte nöja mig med 25' ! Men klart, det är jag det

Mvh
    Tja, bete och bete, ett "random kneg" för mig är ett jobb-vilket-som-helst. Ett jobb som inte kräver eftergymnasial utbildning, till exempel.
    Min fru jobbar på sjukhuset i stan, undersköterska, sliter för ca 19' i månaden. Sjuksköterskorna tjänar inga 25'. Men men, är man "lägst ner i hierarkin" så får man finna sig i smulorna.

Det är väldigt välkänt att Zatzyaner inte nöjer sig med vilka skitlöner som helst nej. Det har ju debatterats flitigt förr, och resultatet blir alltid att folk skall ha minst 30' i månaden, helst mer, annars får det vara.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Tja, bete och bete, ett "random kneg" för mig är ett jobb-vilket-som-helst. Ett jobb som inte kräver eftergymnasial utbildning, till exempel.
    Min fru jobbar på sjukhuset i stan, undersköterska, sliter för ca 19' i månaden. Sjuksköterskorna tjänar inga 25'. Men men, är man "lägst ner i hierarkin" så får man finna sig i smulorna.

Det är väldigt välkänt att Zatzyaner inte nöjer sig med vilka skitlöner som helst nej. Det har ju debatterats flitigt förr, och resultatet blir alltid att folk skall ha minst 30' i månaden, helst mer, annars får det vara.
    snackar vi före eller efter skatt?

utan ob och sånt och om jag skulle jobba 8timmar så har jag ut runt 25k i månaden..nu jobbar jag inte 8timmar om dagen utan mindre dock en del ob och sånt

kör då buss så ett rätt basic jobb utan några större utbidlningar osv förvisso en bussförarutbildning som vem som helst med körkort klar av =)

fast en resande tekniker kan väll betyda ganska mycket..allt från glödlampsbytare
    till en som lagar avancerade maskiner osv =)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Alltid innan skatt. Få ut 25 000 i månaden på att köra buss mindre än 8 timmar om dagen, då får man gratulera!

Isåka:)) rikards avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2003
    Jag har ett sånt jobb, har 22.200:- villket är riktigt dåligt jämfört vad andra har i samma branch, där dom ligger på 27"-30":-

Är kvar bara för att jag stormtrivs och sköter mig helt själv.
    Som arbetslös i dessa tider skulle jag se ett jobb viktigare än vad det gav för lön.
    Med den erfarenhet jag nu har i min branch skulle jag inte kliva på ett nytt jobb under 27"

TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    Kommer begära nånstans däremellan 27-30k, de kommer ju alltid att kontra med något lägre som man endå kommer att acceptera för att ha ett jobb öht.

Tack för hjälpen boyz.
    тектоник

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •