Sökes: Sveriges snabbaste banbilar - Sidan 29
Bilsnack
Sidan 29 av 48 FörstaFörsta ... 91922232425262728293031323334353639 ... SistaSista
Resultat 421 till 435 av 715
    Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    Ny bil, kul! När ska det börjas kastas lite handskar?

dvs när kommer den ut?
    Mjo, vi roar oss redan lite lätt att hetsa varandra. Men Rickard har ett rejält nackgrepp på oss med den tiden han satte i år. 1700kg Skyline har mycket fysik att jobba mot för att kapa sekunder på en redan bra tid. Vi kommer dock göra allt för att försvara den Japanska flaggan och bevara vår titel som snabbaste JDM-bil i Sverige:

Årets Superiorfoto 2009 : Superior Imports AB

Är i en av "trådarna" här som Rickard börjat värma upp inför säsongen tidigt... ;-)

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    1700!? ska inte en sån där väga typ 1540 org, med de vanliga lättningsprylarna borde väl 1450<->1400 inte vara någon omöjlighet?
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    1700!? ska inte en sån där väga typ 1540 org, med de vanliga lättningsprylarna borde väl 1450<->1400 inte vara någon omöjlighet?
    Glöm det. Drivlinan väger bly och vad ska man lätta av? Dörrar är det som kommit i åtanke men då torskar man krocksäkerhet och återigen det där med "gatbil". Visa mig gärna vilka Time Attack BNR34 i Japan som väger så lite som du säger. Vi har samma fullvikt som Mines bil, det är tunga as som sagt! :-)

Skylinens vikt bekräftad, 1700kg med förare och full tank! : Superior Imports AB

Detta är med racefälgarna och utan förare. På gatan har vi mätt och då vart det en liten bit över 1700kg.

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Kikade på en blå R34 med sekventiell låda på gatebil, har för mig att den vägde 1450 om jag inte minns fel, såg oneklgien ut som en time-attack bil, var dock ett par år sen så jag kan minnas fel.

Dvs säger du att det inte är görligt så får jag väl acceptera, har inte själv någon R34 så.

Tänkte mest på "de vanliga" lättningarna som magnesiumfälgar, bromsskivor, motorhuv, backlucka, rutor, dörrar, stolar, säte, avgas, ljudisolering, skärmar, tak, inredning.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Störst lösskägg vinner!
    Namn
    Gustaf B
    Reg.datum
    maj 2001
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    Glöm det. Drivlinan väger bly och vad ska man lätta av? Dörrar är det som kommit i åtanke men då torskar man krocksäkerhet och återigen det där med "gatbil". Visa mig gärna vilka Time Attack BNR34 i Japan som väger så lite som du säger. Vi har samma fullvikt som Mines bil, det är tunga as som sagt! :-)

Skylinens vikt bekräftad, 1700kg med förare och full tank! : Superior Imports AB

Detta är med racefälgarna och utan förare. På gatan har vi mätt och då vart det en liten bit över 1700kg.
    Så bilen väger med andra ord ca 1550kg?

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008

tycker det står 1580kg på våg bilden med full tank..?

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008

tycker det står 1580kg på våg bilden med full tank..?

Då är det ju inte tyngre än nån annans bil knappt, lids G2t väger nog 1450kg tom, en 996 turbo lite race runt 1550kg

TwinTurbo Abuser gzons avatar
    Namn
    Martin G
    Reg.datum
    apr 2001
    1580 med strax under halv tank. = 1700 med mina 80kg och full tank eller 1540kg utan bensin utan förare.

BBS hjulen väger 30kg mer än Volk hjulen ska tilläggas så tjänstevikt gata 1730kg. Vägde bilen stax innan den ställdes av.

Det går nog att lätta lite varstans och hade bilen bara används för att vara snabbast så hade det gjorts.

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av gzon Visa inlägg
    1580 med strax under halv tank. = 1700 med mina 80kg och full tank eller 1540kg utan bensin utan förare.

BBS hjulen väger 30kg mer än Volk hjulen ska tilläggas så tjänstevikt gata 1730kg. Vägde bilen stax innan den ställdes av.

Det går nog att lätta lite varstans och hade bilen bara används för att vara snabbast så hade det gjorts.
    Helt orelevant, när man pratar vikt så pratar man tom, utan sås, så pratar man alltid inte va den väger med en picknik korg i, alltså så väger eran skyline 1500kg utan sås och Lids gt2 50kg mindre tom, alltså ingen större skillnad så komma dragande med vikt handikapet funkar visst inte längre..

Registered User LIDSs avatar
    Namn
    Kristoffer Lidbrandt
    Reg.datum
    aug 2003
    Snart kommer vi prata om vad vi äter för nyttigt bara för att spara vikter till våren...Isf har jag nog mest handikapp med mina 102 kg

Har vi en deal på att vikter, from. nu pratas i tomma bilar. Utan picknick korgar, sminkväskor och diverse?
    / Kristoffer

www.stacc.se

Partners 2010

TWS Däckservice
    Autostripe
    Autolife
    James Holm

Tack till

SMR
    Mr Cap Åkersberga

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av LIDS Visa inlägg
    Snart kommer vi prata om vad vi äter för nyttigt bara för att spara vikter till våren...Isf har jag nog mest handikapp med mina 102 kg

Har vi en deal på att vikter, from. nu pratas i tomma bilar. Utan picknick korgar, sminkväskor och diverse?
    Ja den dealen har vi, den gäller överallt annars utom i skyline värden visst, retas lite

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008
    Kan ju infoga en liten teaser på nått likande vad jag tänkt

Som ni ser

Cup S vinge
    Cup S fram skärmar
    osv
    osv

MIP AntXs avatar
    Namn
    Anders B
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Quality Management.
    Citat Ursprungligen postat av LIDS Visa inlägg

Låter som att du behöver en uppsättning lätta dörrar, så slipper du äta för mycket nyttigt
    www.glasskalas.se www.slushkalas.se
    Hyr de coolaste prylarna till kalaset, mässan, eventet, festen, baren eller glasskiosken! Hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin

TwinTurbo Abuser gzons avatar
    Namn
    Martin G
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av SMR2 Visa inlägg
    Helt orelevant, när man pratar vikt så pratar man tom, utan sås, så pratar man alltid inte va den väger med en picknik korg i, alltså så väger eran skyline 1500kg utan sås och Lids gt2 50kg mindre tom, alltså ingen större skillnad så komma dragande med vikt handikapet funkar visst inte längre..
    Nu får du ta på dig glasögonen Rickard! Läs igen, 1540kg (*1140 kg) UTAN SÅS UTAN FÖRARE. :P

* HUMOR
    Senast redigerat av LIDS den 2009-11-30 klockan 22:48.

Registered User LIDSs avatar
    Namn
    Kristoffer Lidbrandt
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av AntX Visa inlägg
    Låter som att du behöver en uppsättning lätta dörrar, så slipper du äta för mycket nyttigt
    En fågel har redan viskat...det lockar men har lite före på priolistan
    / Kristoffer

www.stacc.se

Partners 2010

TWS Däckservice
    Autostripe
    Autolife
    James Holm

Tack till

SMR
    Mr Cap Åkersberga

Behörigheter för att posta