Bilsnack
Resultat 1 till 8 av 8
    Djungelbjörn på heltid
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004

Mac Mini till TV

Hej, kort fråga.

Funkar Mac Mini bra att köra till en 42" LCD-tv? Vill ha den som mediacenter.
    IHM Business School of Göteborg

Pjååår Räijsing Raids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jodå, det ska funka. Kolla här för lite tips:
    Yes, You Can Get 1080P out of a Mac Mini | Psychohistory

/R

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Varför skulle inte det funka? En platt-tv är ju bara en glorifierad datorskärm.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2003
    Jobb
    Flyg
    Om TVn har 1366x768 (dvs. inte 1080) sa skall du anvanda VGA och inte HDMI. Den senare stodjer namligen inte 1366x768 sa MacMinin maste skicka ut 720p eller 1080p som sedan skalas om till LCD matrisens upplosning.

Om du har en 1920x1080 42" sa kommer texten bli skapligt liten i den upplosningen om du inte sitter (for) nara TVn. Jag fick ga upp till en 52" for att fa acceptabel storlek pa text och annat med en MacMini som mediacenter.
    This message was posted using 100% recycled electrons

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Segelflygarn Visa inlägg
    Om TVn har 1366x768 (dvs. inte 1080) sa skall du anvanda VGA och inte HDMI. Den senare stodjer namligen inte 1366x768 sa MacMinin maste skicka ut 720p eller 1080p som sedan skalas om till LCD matrisens upplosning.
    Det beror på. Vissa tv-apparater stöder inte 1366x768 på nåt vettigt sätt trots att panelen har den upplösningen. Jag var tvungen att köra ut 720p till min och leva med skalningen.

Om du har en 1920x1080 42" sa kommer texten bli skapligt liten i den upplosningen om du inte sitter (for) nara TVn. Jag fick ga upp till en 52" for att fa acceptabel storlek pa text och annat med en MacMini som mediacenter.
    Det gäller ju oberoende vad det är för dator.... samma gäller det förra jag citerade också iofs.

Jag har själv en 37" och det är ju värdelöst att surfa på, men fungerar utmärkt för film och sånt. Skulle dock aldrig gå att ha det som enda dator.

Imolarot
    Guest
    Kör det på en 40" utan några som helst problem? Problem med synen?

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Imolarot Visa inlägg
    Kör det på en 40" utan några som helst problem? Problem med synen?
    Allt beror ju på hur långt man har till TV:n. Jag har ca 3.5 meter mellan soffans ryggstöd och min 37" och visst går det att manövrera windows på det avståndet men det är endast pga att jag vet ungefär vad alla knappar, rutor, dialoger och sånt gör och vad det står. Sånt sitter i ryggmärgen. Att läsa går inte.

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Perc Visa inlägg
    Allt beror ju på hur långt man har till TV:n. Jag har ca 3.5 meter mellan soffans ryggstöd och min 37" och visst går det att manövrera windows på det avståndet men det är endast pga att jag vet ungefär vad alla knappar, rutor, dialoger och sånt gör och vad det står. Sånt sitter i ryggmärgen. Att läsa går inte.
    Okej, jag har väl ungefär 2.5 meter.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •