Bilder: Toyota Supra MKIV "Tamon Design Widebody"
Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 35
    E-BNR32 Bramstedts avatar
    Namn
    L Bramstedt
    Reg.datum
    maj 2006

Toyota Supra MKIV "Tamon Design Widebody"

Träffat Micke som äger Superior Imports AB, och fotat deras ena demobil, en sjukt fet Supra! mer info här: Superior ?STREET MONSTER? Supra -98 : Superior Imports AB

Förhandstitt på EDPS Bilderna bjuder jag på

Vet att många är ur samma vinkel, är ej ute efter feedback eller kritik.
    Vill endast visa upp bilderna.

MVH
    Nissan Skyline R32 GT-R V-Spec - Singelturbo
    www.bramstedt.se

= FLAME. ffs... :) FL3JMs avatar
    Namn
    Konrad L
    Reg.datum
    okt 2005
    J ä v l a r ! O_O

Effektutnyttjare
    Namn
    Denis P
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Studerar
    Den är riktigt tjusig. Av de Supror som körde på Emmaboda så tyckte jag att denna lät högst. Prestandan för de 3-4 singel Supror var ungefär densamma. Tyckte att slutfarterna var lite väl låga, för att vara en singelbil. Men nu ser jag att de kör på 550 spridare samt väldigt snälla kammar (original jap spec?) Så gissningsvis är det väl inte mer än 500hk i den? Eller har den bromsats?

Och greppet var sisådär på 295/30-18 däcken
    Citat Ursprungligen postat av E60_530i
    Original eller inte, you race what you got ;)

Registered User
    Namn
    XXX
    Reg.datum
    okt 2004
    Race-bilar ska ha rejsfärger och inte nån midnight blue

Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av Ferox Visa inlägg
    Den är riktigt tjusig. Av de Supror som körde på Emmaboda så tyckte jag att denna lät högst. Prestandan för de 3-4 singel Supror var ungefär densamma. Tyckte att slutfarterna var lite väl låga, för att vara en singelbil. Men nu ser jag att de kör på 550 spridare samt väldigt snälla kammar (original jap spec?) Så gissningsvis är det väl inte mer än 500hk i den? Eller har den bromsats?

Och greppet var sisådär på 295/30-18 däcken
    Pling pling! En kille som har lite koll. Passa på och läs i bloggen varför tiderna inte vart bättre, jag tar nog på mig en del av det som förarrelaterat... :-)

Blogg : Superior Imports AB

Angående motorljudet så gör helsystemet i Titan från Powerhouse Amuse samt dubbla HKS WG en hel del för det unika ljudet.

Vi har byggt bilens motor som en kul grej och för att prova oss fram hur VVTi fungerar, det har aldrig varit snack om att bromsa ut max effekt, köra snabba tider på stripp eller prestera på bana. Det är helt enkelt en riktigt sjukt ball GATBIL och kan inte sammanfatta det mer än att jag åkt runt hela Sverige i henne och fått tummen upp av hundratals människor- bilträffarna är inget undantag där man verkligen känner att man får valuta för de resurser vi lagt för att bygga en Supra som är i vår smak.

Är riktigt kul att få respons och uppskattning för att man faktiskt använder bilen till något trots att den inte är förutfattad "värst" på något vis. Skulle gärna se fler konkurrenter göra samma sak istället för att låta sina bilar stå still (de som ens bryr sig om att ha demobilar till att börja med)...

Grymma kort av Bramstedt, samarbetet mellan oss gick klockrent och det lär bli mer då vi har flera demobilar på väg ut. :-D

Kleiv
    Guest
    Måste säga att jag gillar bilen väldigt mycket. Tycker dock inte fälgarna passar helt om jag ska vara ärlig.

Klimatkompenserar! Arsons avatar
    Namn
    Mattias A
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    PC Tekniker
    Precis, ett par CCW-fälgar på den så.

Däremot tycker jag bakpartiet ur estetisk synpunkt ser väldigt konstigt ut, men om det fyller en funktion är det ok!
    BMW 335i steg3 -07

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Motorhuven var ju snygg iaf....

De där breddarna får mig nästan att gråta, riktigt fula
    Chevrolet BelAir 57
    Audi A4 B7 2.0 TDI 2008

Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    Kleiv: Tackar, tar i det stora hela din kritik som en komplimang då jag tycker mig minnas jag alltid instämnt i dina bilval. Vad kör du nuförtiden? Har väl varit tunga tyskar hittills? ;-)

Ang. fälgar sitter det WORKS VSX som numera is discontinued och som vi custombreddat till 12" bak. Min egna personliga smak är för att gå hela "racestuket" all out skulle man haft kanske ett par FIKSE eller väldigt enkla VOLK på. Men hela bilen är lite av en kompromiss, och dessa fälgar är det inget fel på i sig.

Till er som har åsikter om breddningen, jag kan förstå att ni har åsikter. Inte alla som tycker det är ballt med JGTC:

Motoboy
    Namn
    Mattias
    Reg.datum
    aug 2002
    Såg bilen på EDPS Emmaboda, sjukt grann!
    Ska du vara här inne så får du gå ut!

If in doubt, flat out
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    Till er som har åsikter om breddningen, jag kan förstå att ni har åsikter. Inte alla som tycker det är ballt med JGTC:

http://www.japanesesportcars.com/images/wallpapers/supra_advan_jgtc800.jpg
    Vänta nu, inte menar du väl att du har förståelse för folk som inte tycker JGTC är ballt?!

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Ruskigt ball, men jag hade velat se den med ett par andra fälgar, tycker inte riktigt dom gör bilen rättvis.

Sen vet jag inte om vingen riktigt föll mig i smaken, hur som helst är det en grym bil!
    1

Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg

http://www.japanesesportcars.com/images/wallpapers/supra_advan_jgtc800.jpg
    Det totala utförandet på den bilen ger skärmarna rättvisa - nu såg de helt plötsligt inte så tokiga ut.
    Chevrolet BelAir 57
    Audi A4 B7 2.0 TDI 2008

Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av VincentVega Visa inlägg
    Vänta nu, inte menar du väl att du har förståelse för folk som inte tycker JGTC är ballt?!
    Nej nuuuu måste du missförstått mig. Givetvis menar jag att alla som inte tycker det är ballt borde tvångsinrättas på Sanitarium där de hjärntvättas med Japanska reklamfilmer, för att sedan komma ut som nya människor som älskar allt Japanskt inkl. JGTC = även vår Supra!!!

YouTube - Japanese Funny Toilet Commercial 2

;-)

Tack för synpunkterna alla! Som jag skrev i min blogg så är de "negativa" sakliga nästan mest intressanta att få höra...

Blogg : Superior Imports AB

Bmw! kakiiiss avatar
    Namn
    Simon H
    Reg.datum
    dec 2006
    snygga bilder som vanligt lucas! men varför tagit bilder i oskarshamn?

mvh

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •