LIVE BLOGG: Superior vs SMR vs LOADED @ Mantorp idag!
Bilsnack
Sidan 1 av 22 123456781121 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 327
    Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003

LIVE BLOGG: Superior vs SMR vs LOADED @ Mantorp idag!

För de som gillar extremt snabba gatbilar så kommer jag hålla uppdateringar om det som händer och sker på Mantorp Park idag här:

Time Attack Mantorp 1/7 : Superior Imports AB

SMR gör en storsatsning för att knäppa LOADED på näsan, vad kontrar dom med? Och kan våran Japanska leksak hävda sig i så fint sällskap? Kommer nog ett par profiler till, så hoppas folk som har tråkigt på jobbet tar en titt och kommer med intressanta frågor och kommentarer. :-)

Registered User
    Namn
    Magnus
    Reg.datum
    apr 2008
    Hoppas på erarn Japanska leksak. Hoppas detta blir bra och ska följas

Porsche 964
    Namn
    Mats K
    Reg.datum
    jan 2003
    Kul initiativ även om jag inte har nån speciell favorit.... :-)

FARBROR GeddaNs avatar
    Namn
    Fredric J
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    SVW
    va fan har loaded fegat ur ??

Registered User
    Namn
    Daniel Ö
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    IT-konsult
    Knäpp dem på näsan nu och visa varför vi kör japanskt (nu kör jag iofs enbart Ford men jag räknar ändå in mig i Japan-skaran

hastig.se Jani Hasts avatar
    Namn
    Jani Hast
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Verktygsmakare
    Hitta detta på garaget.org igår.

"Det är nu bestämt att Loaded INTE kommer till Mantorp nu på onsdag.

Loaded måste färdigställas för besiktning vilket innebär lite småfix innan och att få en tid för att besiktiga...JAG visste men hade förträngt detta med besiktning
    Sedan är det planerat sedan länge att Loaded skall ner till BMW SportClubs träff på Anderstorpsbanan nu på Lördag.
    Detta är prio för oss att hinna med. För detta krävs att Loaded är besiktigad innan fredag.

Så nu är jag övertalad av alla förnuftiga och hjälpsamma vänner som finns kring Loaded, att det inte går att hinna med allt även om onsdagen var min absolut högsta önskan och det hade blivit ett mkt intressant och roligt inslag i Motorjournalen oavsett resultat. Vi hoppas detta kan bli ett seriöst tema med olika utmanare emellan och det förevigas på Motorjournalens nya kommande webbplats.

Sedan hoppas vi Alx sätter en riktigt fin tid med Porschen, det är Rickards GT2:a värd tycker vi
    Vi hoppas det blir en tid på minst 1:22.3. Gissar jag rätt utgår jag från att jag får en Poster
    Skall även bli kul att läsa om fler som provar sätta snabba tider denna onsdag

Tillsvidare så får 1:26:0 duga med de omständigheter vi testade timeattackkörning på en Gatebilsfestival.

Så nu blir det till att återgå till födokroken och att renovera huset samt umgås med barnen "
    //Jani Hast
    Golf Variant -03 "Bruksbil"
    http://hastig.se

Registered User
    Namn
    Magnus
    Reg.datum
    apr 2008
    Nån som är rädd för lite pisk och fegar ur haha

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician
    Besiktning? Är det inte en racebil? :-)

Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av Bjorling Visa inlägg
    Nån som är rädd för lite pisk och fegar ur haha
    OFFICIAL: Ingen Loaded här idag? : Superior Imports AB

Registered User Masterworkss avatar
    Namn
    Patrik N
    Reg.datum
    jun 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ljungberg Visa inlägg
    Besiktning? Är det inte en racebil? :-)
    Gatlegal kanske?

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Väldigt roligt att se att det redan nu börjas prata om att Loaded "fegar" ur och även att den inte satte en bättre tid än 1.26.00 på en fri bana.

Det finns en rapport om det hela där det står klart och tydligt att banan var smutsig med olja och däckrester lite överallt, och att bilen gick varm. Trots det gick den in på 1.26...

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Kenni Visa inlägg
    Väldigt roligt att se att det redan nu börjas prata om att Loaded "fegar" ur och även att den inte satte en bättre tid än 1.26.00 på en fri bana.

Det finns en rapport om det hela där det står klart och tydligt att banan var smutsig med olja och däckrester lite överallt, och att bilen gick varm. Trots det gick den in på 1.26...
    Var du där? ;-) Det var ca 47 grader varmt på banan. Alla bilar gick som en påse skit den dagen. Nu har dom valt att hoppa av då får vi se att deras 1.26 tid är den tiden som skall slås idag. Sedan kan man börja prata om att det borde gått fortare etc. Men det gjorde det inte.

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av Masterworks Visa inlägg
    Gatlegal kanske?
    Självklart skall man följa SBP, var inte så jag menade. Men man kan ju också traila bilen till eventet på Lördag ;-)

En chans som denna borde gå före det mesta. En batalj mellan en av Sveriges värsta GT2r och en 34:a som det inte heller har sparats direkt krut på. Trist tycker jag. Men man får väl endå respektera deras beslut, även fast det är väldigt trist.

Bannad
    Namn
    Hampus A
    Reg.datum
    mar 2007
    vad spelar det för roll om dom fegar ur nu? om dom nu gjort det..

det är ju bara o ta loadeds snabbaste tid på mantorp och jämför den med japanen och poschen.
    Anybody caught trespassin, Will be shot on sight.

- - - - - - - - - / / / M pelkos avatar
    Namn
    Mathias P
    Reg.datum
    jul 2005
    Jobb
    Mekaniker
    Tycker många har skeva åsikter. Loaded har enligt vad jag sett och hört "aldrig" bangat något tidigare när det vankas utmaning. Anledningen till att det är bråttom med SBP är att Loaded ska köra med BMWSC på Lördag och där krävs besiktigade bilar.

Vi får se om någon slår 1.26 idag, SMR bör ju göra det efter allt tjöt på Rejsa

Mvh
    -- > Mina bilar < --

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •