Bilsnack
Sidan 11 av 22 FörstaFörsta ... 45678910111213141516171821 ... SistaSista
Resultat 151 till 165 av 327
    Snoball CCs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Dessa "glass" bilar har väl aldrig stannat i ett normalt skick dom har väl spårat ut totalt åt det bra hållet =)

sen kan alla som uppfattar rickards som dryg, icke-ödmjuk m.m lugna er han är faktist trevlig! tolka inte så mycket i vad som skrivs på forumet istället, ni ser ju inte om han sitter och ler samtidigt som han skriver direkt. och han va ju snabbast för dagen
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003
    Alla har rätt i den saken om att man måste bibehålla sin ödjukhet hur snabb man än är. Men jag har känt Rickard ett tag och speciellt sista tiden har vi försökt hetsa varandra till storhet teamen mellan. Så allt är "in the spirit of racing" och inte dödligt allvarlig dryghet.

Men svårt att veta när man inte känner Rickard, så på ett forum bör man kanske uttrycka sig bättre. Men det har Rickard nog aldrig tänkt på och står för det, därför han är en profil på sitt egna sätt. :-)

Ja Sundfeldt pratade en hel del om framtiden för snabba gatbilar inom media med oss också. Vi har ju pushat lite extra för att folk ska våga visa upp sig mer och skapa intresse, t.o.m. på entusiastnivå. Känns som folk på förhand kastar in handduken då det är rädda för att sticka ut. Vet att vi på våran blogg fått hundratals läsare på bara två månader, och det talar ju för att det finns intresse.

Därför: Ni som håller på, ha inte skyddad verkstad utan låt entusiaster ta del av allt! Bara så kan vi få lite liv i hela hobbyn, en ny blogg/forum/tidning/TV-programm i taget... :-)

Blogg : Superior Imports AB

Registered User SMR2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av svartRS Visa inlägg
    När tänker Nelzon, Reine, Honkster få ut sina bilar på banan?
    Alex har redan haft sin ute, sköte sig helt okey på Gre förra året

Registered User SMR2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Qvarnis Visa inlägg
    Jag fick uppfattningen om att det var flera bilar än du, Loaded och Skylinen.

Nej vi ska inte göra samma sak. Är den här Alex någon som MJ ska använda på Mantorp alltså som typ Gullabo på SS?
    Ja det va fler bilar men ingen annan som gjorde repotage och ingen annan som hade det som utallat mål att göra en grej av det, Mike J och dom va inbjudna som vanliga deltagare på en banträff i privat regi och använde detta som ett utmärkt time attack tillfälle

Loaded blev också hastigt inbjuden i måndags när derras försök inte blev så snabbt som dom hoppats så vi tänkte dom kunde komma och få en bättre tid på bilen om dom ville, men lika hastigt tackade dom nej för dom va tvungna besiktiga bilen och köra på en bmw klubb träff på Anderstorp

Vad jag förstode det på MJ skulle dom försöka styra upp en timeattack grej med lite kända bilar i Svergie, typ din, evo jocce,Golfen osv och sen klippa ihopp nått tufft eller nån serie där man körde dom mot varandra..sen om inte vissa vill var med är det ju tråkigt men vi va först ut..

TwinTurbo Abuser gzons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av SMR2 Visa inlägg
    Självklat är det så, men jag är snabbare än er i vilket skick jag än kör så det spelar ingen roll, detta va time attack inte undanflyckts SM så då tar man till det som är okey...
    Det var inga undanflykter Rickard, det var ett konstaterande. Att ni var skjukt mycket snabbare än oss är bara att konstatera, mycket tveksam att vi skulle kunna kontra och det är heller inte vår tanke med 34an.
    Senast redigerat av gzon den 2009-07-02 klockan 17:50. Anledning: komplettering

Registered User svartRSs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2005
    Jobb
    Fritidsforskare
    Citat Ursprungligen postat av SMR2 Visa inlägg
    Alex har redan haft sin ute, sköte sig helt okey på Gre förra året
    Alex har väl inte förvandlat sin särskilt mycket från förra året mer än färgen, motor specen är väl den samma eller är ja dåligt påläst, men Nelzon har ju byggt om hela bilen å även Reine även om han skulle haft den klar förra året igentligen...

Alex körde ju lite på Gatebil, snackade med Tokan för Alex va inte där men hade väl lite problem med värmen som alla andra.

Edit:kom precis på att Alex stroka den till 2,6l
    Senast redigerat av svartRS den 2009-07-02 klockan 18:30.
    Nattracet Cup 2008. 3:e plats USR-final 2009. Nord vs Syd 2009. Battle Royale 2010

Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2009
    Lite störande att SMR påstår sig ha gjort hemläxan bättre än LOADED, då dom är byggda för helt olika ändamål...

Din tid står sig alldeles utmärkt för sig själv som den är. Blanda inte i massa tugg om hur bättre än bil X, eller bil Y din bil är.
    Givetvis gäller detta även Superior Imports som har påvisat hur otroligt kompententa dom är som inte trailade sin bil OCH va snabbare är LOADED-s tid.

LOADED är kung på Ringen. SMR-s Khumo R-däck hadde inte räckt för ett helt varv på Ringen, bilen skulle ha bottnat i fjädringen runt i stort sett hela Nordslingan. Jag tvivlar på att den skulle ha varit snabbare än en orginal GT2-a där. GT-R-en skulle oxå kämpa att komma ner under 8 minuter runt Ringen.

Att åka snabbare än Carrera Cup bilarna på slicks med nästan dubbla antalet hästar imponerar inte mycket heller...

Jag har svårt att tro att Motor Journalen bara "kom" dit också. Vad kostade kalaset?

När jag själv började köra bana va jag också kaxig som få, och gjorde en massa utalanden som jag tycker är otroligt pinsamma så här i efterhand. Man landar så småningom och inser att man inte är M. Shumacher och att bilen man kör inte är en F1 bil. (För man tror sig vara i alla fall halvägs där...)

WWW.ÖSTRAGUMMI.SE ÖstraGummis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Däcktekniker
    Snyggt första inlägg
    Och dessutom vara anonym

Citat Ursprungligen postat av An-onym Visa inlägg
    Lite störande att SMR påstår sig ha gjort hemläxan bättre än LOADED, då dom är byggda för helt olika ändamål...

Din tid står sig alldeles utmärkt för sig själv som den är. Blanda inte i massa tugg om hur bättre än bil X, eller bil Y din bil är.
    Givetvis gäller detta även Superior Imports som har påvisat hur otroligt kompententa dom är som inte trailade sin bil OCH va snabbare är LOADED-s tid.

LOADED är kung på Ringen. SMR-s Khumo R-däck hadde inte räckt för ett helt varv på Ringen, bilen skulle ha bottnat i fjädringen runt i stort sett hela Nordslingan. Jag tvivlar på att den skulle ha varit snabbare än en orginal GT2-a där. GT-R-en skulle oxå kämpa att komma ner under 8 minuter runt Ringen.

Att åka snabbare än Carrera Cup bilarna på slicks med nästan dubbla antalet hästar imponerar inte mycket heller...

Jag har svårt att tro att Motor Journalen bara "kom" dit också. Vad kostade kalaset?

När jag själv började köra bana va jag också kaxig som få, och gjorde en massa utalanden som jag tycker är otroligt pinsamma så här i efterhand. Man landar så småningom och inser att man inte är M. Shumacher och att bilen man kör inte är en F1 bil. (För man tror sig vara i alla fall halvägs där...)
    MVH JOHAN
    ÖSTRAGUMMI
    Tel:08/6623420

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Citat Ursprungligen postat av ÖstraGummi Visa inlägg
    Snyggt första inlägg
    Och dessutom vara anonym
    Blir så när man inte vågar stå för vem man är och vilka åsikter man har ;-)
    Lättare sagt, man är en fegis eller en internetriddare.

TSDM/GPM, SAP R/3 NW Guru
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    SAP R/3 Netweaver Guru
    Vem tror du bryr sig om vad du skriver, som inte ens står för vem du är så patetiskt.

Citat Ursprungligen postat av An-onym Visa inlägg

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Ace67 Visa inlägg
    Vem tror du bryr sig om vad du skriver, som inte ens står för vem du är så patetiskt.

Lite komsikt att en som skriver under namnet Johan S och som inte ens anger ort anklagar någon för att vara anonym ;-) Men du kanske är forumkändis.

Jo, jag förstår vad du menar och håller delvis med. Men du står ju inte heller helt för vem du är.

Mvh
    Petter Ledin

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Citat Ursprungligen postat av ryk330 Visa inlägg
    Lite komsikt att en som skriver under namnet Johan S och som inte ens anger ort anklagar någon för att vara anonym ;-) Men du kanske är forumkändis.

Jo, jag förstår vad du menar och håller delvis med. Men du står ju inte heller helt för vem du är.

Mvh
    Petter Ledin
    Han följer iaf de regler som zatzy har, vilket inte herr an-onym gör.
    Är väl det som är skillnaden, samt att det var användarens första inlägg, förhoppningsvis det sista också, då jag tyckte att han var en stämningsdödare ;-)

Registered User LIDSs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    1.29,5 (dåliga belägg *host* *host*)

:-)

EDIT: Tänkte på detta också för de som bryr sig om detaljer?

Ska avslöja en liten hemlighet om förutsättningar nu VS Gatebil: : Superior Imports AB
    Har du också blivit förkyld av AC:n? Host host!

1,29,9 blev dagens bästa tid, UNDER UPPVÄRMNINGEN av däcken...
    Sen RÄTT, beläggen var sopslut, har inte ekonomin att gambla med bromsskivor för 50 lax.

Nya belägg inför gatebil,, sen höll dom ca 20 varv i onsdags. Men nu är stålskivor beställda, hoppas beläggen håller längre då. Sen kommer jag efter er och eran tid, var så säker

Grattis Rick
    / Kristoffer

www.stacc.se

Partners 2010

TWS Däckservice
    Autostripe
    Autolife
    James Holm

Tack till

SMR
    Mr Cap Åkersberga

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Ångan Visa inlägg
    Han följer iaf de regler som zatzy har, vilket inte herr an-onym gör.
    Är väl det som är skillnaden, samt att det var användarens första inlägg, förhoppningsvis det sista också, då jag tyckte att han var en stämningsdödare ;-)
    Jo jag försvarar inte inlägget i sig. Utan påvisade det komiska i att anklaga någon annan för något och sedan inte stå för det själv.
    Det blir ju lite som att slänga tårta i ansiktet på sig själv :-)
    Jag tycker inte anonyms första inlägg är bra/relvevant heller, men jag kan inte låta bli skrattar när någon hånar en annan och inte är bättre själv.

Jag öppnar chipspåsen och hämtar en öl och väntar med spänning på alla elaka svar jag kommer få :-)

Trevlig kväll
    Petter Ledin

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •