Bilsnack
Sidan 7 av 22 FörstaFörsta 123456789101112131417 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 327
    Registered User SMR2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    Nu har vi lämnat banan och de flesta andra med oss, Rickard mumlade innan han åkte om en 1.23,9 tid som personligt bästa. Tack till alla som följt oss under dagen, håll koll på bloggen efter riktigt schyssta bilder som togs under dagen!

Nu är vi på väg hem, nöjda som få! : Superior Imports AB
    Putsade den till 1,23,4 körde bara 10 varv då det va så mycket filmning med M journalen, va sjuk rostig i körningen och körde inte alls bra, men bilen känndes GRYM.. men de tgör inget prion va att sätta en bra tid vilket vi gjort, som Peter sa, nu är handsken kastad

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av gzon Visa inlägg
    Gatskick och gatskick, nu var väl rickards bil "väl Tillsnyggad för dagen" för att kallas gatbil enligt mig, men när jag pratar gatbil så menar jag att den ska användas på semesterresan med familjen, åka till ICA och storhandla samt även köras till ringen och INTE trailas till någon träff den ska närvara på. Det klarar nämligen R34an...
    Det enda skället för att vi trailade gt2an som för det första va förstan gängen nånsin det skett va för alx ville ha rätt mycket mer camber än jag åker med, så jag gjorde hjulinställningen och ville att däcken skulle va 100% nya inte nån heat cyckle alls på dom

Det va det enda som ändrats på gt2an resten hör till time attack paket

E-BNR32 Bramstedts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av SMR2 Visa inlägg
    När vi körde attacken va det hur mycket grus och skit som helst ute detta va vid kl 9,30 typ under dagen blev bannan mycket bättre ur smutssynpunkt men den blev för varm
    Jo jag vet, jag var där.

Nissan Skyline R32 GT-R V-Spec - Singelturbo
    www.bramstedt.se

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Ljungberg Visa inlägg
    En annan fråga.

Om Loaded hade dykt upp, hade den bilen gått på Slicks igen då? Känns som man inte riktigt hade kunnat jämföra desa bilar om 2 rullar på R-däck och 1 på slicks.

Med slicks så vore det rätt logiskt att SMR Porsche kör runt 1.20 eller ännu snabbare ev ner mot Cup bilarnas tider.
    Ingen som kör slicks varken vi eller loaded, min bil på slick ca 5 sec off

Bil för alla väder gladiatorns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2003
    Jobb
    Entreprenör
    Citat:
    Ursprungligen postat av gladiatorn Visa inlägg
    En Porschetid på 1:21.7 på Mantorp klarar aldrig Loaded göra någonsin i Gatskick, det kan jag garantera!!! Så den tiden är stabil. Men nu är jag verkligen, å då menar jag verkligen intresserad att se vad Gt2:an gör på Nordslingan.

Citat Ursprungligen postat av gzon Visa inlägg
    Gatskick och gatskick, nu var väl rickards bil "väl Tillsnyggad för dagen" för att kallas gatbil enligt mig, men när jag pratar gatbil så menar jag att den ska användas på semesterresan med familjen, åka till ICA och storhandla samt även köras till ringen och INTE trailas till någon träff den ska närvara på. Det klarar nämligen R34an...

Jag håller med fullt :-)
    Vi använder den till allt utom Semesterresan, då det är lite praktiskt svårt med hela familjen. Men det blir både körning T&R banträffar, Studentexamen ja egentligen allt som är kul t o m till ICA Brämhult ;-) (mest för nödvändigt och inte alltid så kul)... även Ringen två ggr med 4 kompletta hjul i baksätet och domkraft i skuffen och mätarn ut på Autobahn. Jag tror säkert Rickard använder Gt2an i dagligbruk utan vingen och dörrarna och kanske en och annan hjulvinkel för dagen...fast det sista är jag lite osäker på :-)

Men som jag sa i mitt inlägg som kanske var det viktigaste, vi kommer aldrig rå på den tiden 1:21.7...någonsin!!!

World Speed Record Holder Qvarniss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Entreprenör
    Grattis till bra tider! Vad var det här för coolt evenemang som vi missade?
    itsfun.nu -Sveriges mest prisvärda trimchip! Om du berättar att du är Zatzymedlem när du ska trimma din bil får du 10 % rabatt.

TSDM/GPM, SAP R/3 NW Guru
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    SAP R/3 Netweaver Guru
    1:21,7 "Silverpilen" äger verkligen allt för tillfället ska bli kul och se om någon kan svara :-).
    Bra jobbat Ricki först 402m med Supra nu bana med Porsche/Folka ;-) SMR kan allt ........
    Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

- -
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2004
    Jobb
    Mäklarassistent
    Citat Ursprungligen postat av Qvarnis Visa inlägg
    snor tråden liten, Såg att du va anmäld på Gatebil Extreme klassen, men tyckte inte mig se någon Qvarnis där ?
    Subaru Impreza WRX

World Speed Record Holder Qvarniss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Entreprenör
    Citat Ursprungligen postat av Tys0n Visa inlägg
    snor tråden liten, Såg att du va anmäld på Gatebil Extreme klassen, men tyckte inte mig se någon Qvarnis där ?
    OT:
    Om du tänker på Mantorp har vi aldrig varit anmälda, bara till Vålerbanan i Norge 10-12/7.
    itsfun.nu -Sveriges mest prisvärda trimchip! Om du berättar att du är Zatzymedlem när du ska trimma din bil får du 10 % rabatt.

SUPRA
    Guest
    Jag har lagt upp en del av mina bilder här:

My pics: Time Attack Mantorp Park 2009

Legacy GT 2010
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician
    En fråga, vad var gjort med nya GT-R:en som satte en sjukt bra tid den med?

Supra, fin bild på Lids som gör fula miner åt Rickard hahahahahah

Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003
    SUPRA: Grymma bilder! Har du fler på Skylinen? :-)

Rickard SMR: Din bil ägde totalt, inget snack om saken. Man kan debattera i all oändlighet vilken som är "mest gatbil" men det är bara kuriosa för oss- sen får folket ge plus i kanten bara för att vi kör våran "hardcore street" stil. ;-)

När är nästa battle då grabbar ? :-D

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Grymmt!

Kan man inte få en full spec på Rickards Gt2a?. Är det andra dörrar för dagen?..

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006
    SMRs bil börjar bli så sjukt härligt fet, mega vinge, mega läpp, dörrar mm.

Jag var så besviken när han skulle ha en "lagom" bil och mysa lite bana, är så kul att se han tillbaka i full attack mode där han hör hemma!

Jag spår att inredning åker och byte av stolar sker inom snar framtid..;-)

JON

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Qvarnis Visa inlägg
    En liten privat träff med Alx, där Motorjournalen gjorde ett repotage på bilen samt vi körde ett time attack försök på bilen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •