Bilsnack
Sidan 8 av 22 FörstaFörsta 12345678910111213141518 ... SistaSista
Resultat 106 till 120 av 327
    Registered User SMR2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av olsson99 Visa inlägg
    SMRs bil börjar bli så sjukt härligt fet, mega vinge, mega läpp, dörrar mm.

Jag var så besviken när han skulle ha en "lagom" bil och mysa lite bana, är så kul att se han tillbaka i full attack mode där han hör hemma!

Jag spår att inredning åker och byte av stolar sker inom snar framtid..;-)

JON
    Ha ha

Du har rätt men ändå lite fel, på fredag är Vingen borta och bor hos bästa Lids igen, dörrarn är tillbaka lämnade till den 996 cup bil dom lånades av och läppen läger jag undan, och bilen är tbx till orginal ska bara köra en snällare hjul inställ igen sen är det glass äta i waxholm i helgen som gäller, fira rekordet och bara må gott

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Citat Ursprungligen postat av SMR2 Visa inlägg
    Ha ha

Du har rätt men ändå lite fel, på fredag är Vingen borta och bor hos bästa Lids igen, dörrarn är tillbaka lämnade till den 996 cup bil dom lånades av och läppen läger jag undan, och bilen är tbx till orginal ska bara köra en snällare hjul inställ igen sen är det glass äta i waxholm i helgen som gäller, fira rekordet och bara må gott
    Och det är där man har det sjuka med bilen samt ett oerhört gott betyg åt Porsches grundkoncept. Krävs så pass lite att förvandla den från glassätarbil till time attack-monster. *tummen upp*

Givetvis har det pillats en hel del på denna bil ändå sedan Porsche släppte den från fabriken, men det är ändå en vettig vardagsbil.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

SUPRA
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    SUPRA: Grymma bilder! Har du fler på Skylinen? :-)
    Tack, ja det finns fler bilder av det mesta men man kan inte lägga upp allt

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Och det är där man har det sjuka med bilen samt ett oerhört gott betyg åt Porsches grundkoncept. Krävs så pass lite att förvandla den från glassätarbil till time attack-monster. *tummen upp*

Givetvis har det pillats en hel del på denna bil ändå sedan Porsche släppte den från fabriken, men det är ändå en vettig vardagsbil.
    När man nu fått smak på dessa race dörrar i CF blir man sugen på att skaffa dom, sjukt enkelt att byta dörrar och ger en rejäl vikt besparing

SUPRA
    Guest
    När man nu fått smak på dessa race dörrar i CF blir man sugen på att skaffa dom, sjukt enkelt att byta dörrar och ger en rejäl vikt besparing
    Jag satt 45 mil i en GT2 igår med dessa dörrar och är lite lomhörd fortfarande.
    Man får leva med kass passform, rejäla glipor, sämre krocksäkerhet osv., men visst är det en fördel om man vill åka lätt.

Man ska nog ta sig en rejäl funderare vad man ska ha bilen till, för man tappar massor av komfort och för de allra flesta kan det inte handla om annat än tiondelar på en bana.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av SUPRA Visa inlägg
    Jag satt 45 mil i en GT2 igår med dessa dörrar och är lite lomhörd fortfarande.
    Man får leva med kass passform, rejäla glipor, sämre krocksäkerhet osv., men visst är det en fördel om man vill åka lätt.

Man ska nog ta sig en rejäl funderare vad man ska ha bilen till, för man tappar massor av komfort och för de allra flesta kan det inte handla om annat än tiondelar på en bana.
    Du kan inte jämföra riktigt, dessa dörrar du har åkt i är kopior dessa som satt på min va orginal CF dörrar från en cup, kostar 30 000kr styck och passformen är super, men annars håller jag med dig

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Jag tycker den här diskussionen ang gatbil hit å dit är svammlig.

Klart bilen är en gatbil även om den skulle ha CF dörrar, huvar, sidorutor i lexan å lättare stolar..osv, etc... det skramlar bara lite mer!

alltså seriöst, det finns hur många gatbilar som helst som har liknande "gear" och gillar man banåka så är det inte för mycket, det är bara vettigt.

Sen kanske man måste byta läpp, vinge, däck + justera hjulvinklar för att kunna åka bana vettigt, men justeringar gör ju alla om de alternerar mellan bana/gata med samma bil.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

- Funderingar kring Stambyten och Relining? - kontakta mig! -

WWW.ÖSTRAGUMMI.SE ÖstraGummis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2004
    Jobb
    Däcktekniker
    KUMHOS R-däck är väl godkända för gatan om jag inte minns helt fel
    Så då är det en gatbil och det är helt sjuk tid SMR satt på Mantorp, STORT GRATTIS.
    Vad va ni uppe i i slutet på långa rakan som bäst?
    MVH JOHAN
    ÖSTRAGUMMI
    Tel:08/6623420

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg

Klart bilen är en gatbil även om den skulle ha CF dörrar, huvar, sidorutor i lexan å lättare stolar..osv, etc... det skramlar bara lite mer!

alltså seriöst, det finns hur många gatbilar som helst som har liknande "gear" och gillar man banåka så är det inte för mycket, det är bara vettigt.

Sen kanske man måste byta läpp, vinge, däck + justera hjulvinklar för att kunna åka bana vettigt, men justeringar gör ju alla om de alternerar mellan bana/gata med samma bil.
    precis.. det finns folk som mej som har en rejsig bil før gata och skiter i komfort
    ..och så finns det folk som G Zon som har en bil med komfort før bana.. och så finns det folk som verkligen vill jaga tider med sin gatubil och då andrær om lite hær o dær just infør en dag på bana och sen kan återstælla nær det e dags før en runda till stan før en glass

sålænge bilen kan ta sej till och från banan sjælv( med en førare givetvis =) ) någorlunda lagligt så ær det en gatbil væl?

Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003
    Det är inte svammel, bara en jämförelsefråga. Likt 90% av det vi diskuterar på forum. Att det däremot kan börja liknas ursäkter för en långsammare/snabbare tid, det är svammel.

Ser det mer som "food for thought" än något väsentligt när man snackar om själva tiden. Alla har rätt att för en gångs skull toklätta bilen, ställa aggresiv camber och traila den till plats för att låta en proffsförare köra den till vansinniga tider. Just do it och gnäll inte att folk är snabbare. Bara lite matnyttig kuriosa att våran bil går tämligen oförändrad hela säsongen, inget som bidrar till att vi slår några rekord bortom i "handikapp-OS för banracing" då...

Här är specen på våran Skyline R34:

Superior ?TIME ATTACK? Skyline BNR34 GT-R : Superior Imports AB

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av ÖstraGummi Visa inlägg
    KUMHOS R-däck är väl godkända för gatan om jag inte minns helt fel
    Så då är det en gatbil och det är helt sjuk tid SMR satt på Mantorp, STORT GRATTIS.
    Vad va ni uppe i i slutet på långa rakan som bäst?
    Ja helt vanliga R däck från KHUMO, som vem som helst kan köpa

258 v max GPS loggat

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg

finns hur mycket helst som jag kan göra på min bil för att få den snabbare, kolla på Puppan så ser ni mer hur den skulle se ut i race trim, med riktig bur, rensad inredning, ingen ac, flyttad vikt osv..Jag gjorde bara ett litet meck för att bättra på föruttsättningar för en bra tid, detta är timeattack med gatbilar inte timeattack me dorginal bilar..

Sen har jag själv åkt med vinge och läpp innan och det är samma som lids åker med funkar strålande, och dörrar är de theller inget problem med, är hjulvinklar som är lite väl tuffa för gatan men det är ju bara en ekonomisk fråga..

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Hacker

258 v max GPS loggat
    Grattis Rickard bra jobbat!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006

258 v max GPS loggat
    Imponerande fart på rakan! Grattis till tiden!

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    Det är inte svammel, bara en jämförelsefråga. Likt 90% av det vi diskuterar på forum. Att det däremot kan börja liknas ursäkter för en långsammare/snabbare tid, det är svammel.

Ser det mer som "food for thought" än något väsentligt när man snackar om själva tiden. Alla har rätt att för en gångs skull toklätta bilen, ställa aggresiv camber och traila den till plats för att låta en proffsförare köra den till vansinniga tider. Just do it och gnäll inte att folk är snabbare. Bara lite matnyttig kuriosa att våran bil går tämligen oförändrad hela säsongen, inget som bidrar till att vi slår några rekord bortom i "handikapp-OS för banracing" då...

Här är specen på våran Skyline R34:

Superior ?TIME ATTACK? Skyline BNR34 GT-R : Superior Imports AB
    Låter som lite undaflykter faktiskt, sätt upp bilen för att bli max snabb istället.. så fall kan jag med

vädret sjukt varmt tappade massa effekt
    banan va super varm
    Smutsigt
    Hade inte plockat ur
    kördes bara 2 varv
    Han inte corner weighta
    Kan vikta bort 50-100kg mer
    osv
    osv

Och ändå så är vi 3 sec snabbare än r 34 gtren och 4sec snabbare än loaded, Alx trodde vi kunde komma ner till en mitten 1,20 kanske låg på r däck om jag fixade till lite mer på bilen...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •