Bilsnack
Sidan 9 av 22 FörstaFörsta ... 234567891011121314151619 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 327
    Quattro user RallyQuattros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Din gamla egna tid var ju 1.24.4 och nu 1.23.4 vad mer än CF dörrar och mera camber skiljer sen dess?

Har du din o Alx logg upplagda så man kan se skillnaderna mellan dom?
    My new toy A2rallyurquattro :)

Äger även 2st UrQuattro 20v -90:or
    Och Audi 90q-85 20v turbo

Säljer Alu bussningar, polyeten bussningar & uniballs till Audi 80, 90, GT coupe, UrQuattro samt S2.

Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003
    Du misstolkade Rickard. Sa precis exakt det du sa, inga ursäkter- vi kan också göra allt det du sa plus städa ur bilen. Tills vi gör det är vi inte snabbare än senaste bästa tid oavsett vad... Punkt slut. :-)

Alla glömmer däremot bort lite att vi snackar cremé de la cremé av gatbilar från fabrik om vi bara tar oss tre.

Porsche GT2 (överlägset fetast specade bilen de kan leverera förutom CGT)
    BMW M3 CSL (snäppet vassare än BMW's vassaste modell)
    Nissan Skyline GT-R V-spec (var på den tiden värst)

Så vi alla lurar oss nog lite om vi tror det är en Volvo V70 vi köpt och sen byggt så den presterar. Vi har mycket tacksamma förutsättningar redan från fabrik... Inte mindre kredds då det går sjukt snabbt "alla kategorier" ändå! ;-)

Registered User SMR2s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av RallyQuattro Visa inlägg
    Din gamla egna tid var ju 1.24.4 och nu 1.23.4 vad mer än CF dörrar och mera camber skiljer sen dess?

Har du din o Alx logg upplagda så man kan se skillnaderna mellan dom?
    Den stora skillnaden är att inte kört nått alls, sjukt rostig och hanbara köra kanske 10 varv om ens det där jag laddade på lite, kanske 5 snabba varv försök, och så fort jag blev varmare i kläderna så kröp tiderna neråt, hade nog lyckats med 1,22 om jag kört mer..Alx tid är lite väl utom räckhåll för mig just nu..

Vi körde KHUMOs rdäck vilket funkar super bra, jag har kört Michi innan och svårt att säga vilket som är snabbare då vi inte har nån back to back jämförelse men vi är nöjda med KHUMO

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    Du misstolkade Rickard. Sa precis exakt det du sa, inga ursäkter- vi kan också göra allt det du sa plus städa ur bilen. Tills vi gör det är vi inte snabbare än senaste bästa tid oavsett vad... Punkt slut. :-)

Alla glömmer däremot bort lite att vi snackar cremé de la cremé av gatbilar från fabrik om vi bara tar oss tre.

Porsche GT2 (överlägset fetast specade bilen de kan leverera förutom CGT)
    BMW M3 CSL (snäppet vassare än BMW's vassaste modell)
    Nissan Skyline GT-R V-spec (var på den tiden värst)

Så vi alla lurar oss nog lite om vi tror det är en Volvo V70 vi köpt och sen byggt så den presterar. Vi har mycket tacksamma förutsättningar redan från fabrik... Inte mindre kredds då det går sjukt snabbt "alla kategorier" ändå! ;-)
    Okey...

Ja alla har vi bra utgånsläge, sen är det upp till den som gör hemläxan bäst, just nu är det jag som gjort det..

Quattro user RallyQuattros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Men hur har du då lyckats kapa en sekund mot förra gången?
    My new toy A2rallyurquattro :)

Äger även 2st UrQuattro 20v -90:or
    Och Audi 90q-85 20v turbo

Säljer Alu bussningar, polyeten bussningar & uniballs till Audi 80, 90, GT coupe, UrQuattro samt S2.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av RallyQuattro Visa inlägg
    Men hur har du då lyckats kapa en sekund mot förra gången?
    Andra däck, snabbare bil, lättare bil,

Aktiv Chaufför Legendens avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005
    Underbara tider alla som körde under denna EXTREMT varma dag... helt sjukt hur bra dessa bilar går! Man blir lite avtrubbad och hemmablind när man ser 20-25st extrem bilar på samma bana, hade man skickat ut lite "vanliga" bilar hade man sett vilka fantastiska maskiner som gjorde upp. Sedan ser man ju hur mycket det gör att man kan spårvalen på denna bana. Sen är det väl som dom säger:"tiondelarna sitter i motorn, sekunderna i chassit".

Tack för en underbar dag med mycket fina maskiner och trevliga människor.
    INERTIA
    Tuners Garage (som du hört om på Sveriges Radio P3)
    Skyline R32 GT-R

World Speed Record Holder Qvarniss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Entreprenör
    Citat Ursprungligen postat av SMR2 Visa inlägg
    En liten privat träff med Alx, där Motorjournalen gjorde ett repotage på bilen samt vi körde ett time attack försök på bilen
    Vem varv det som var arrangör och bjöd in bilar och missade oss?
    itsfun.nu -Sveriges mest prisvärda trimchip! Om du berättar att du är Zatzymedlem när du ska trimma din bil får du 10 % rabatt.

TwinTurbo Abuser gzons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Rickard:
    Gatbil eller inte har ju lite med vad man är beredd att offra, vet att även 34an skulle bli bra mycket snabbare av att bantas, men jag är inte beredd att offra det bruksvärdet. Det var inget påhopp så sätt utan bara ett konstaterande att vi har olika syn på vad vi är beredda att göra på våra bilar.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Inte så hög-intressant kanske men vad blev det för 100-200 tid på GT2:an i det här utförandet i uppförsbacken?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av gzon Visa inlägg
    Rickard:
    Gatbil eller inte har ju lite med vad man är beredd att offra, vet att även 34an skulle bli bra mycket snabbare av att bantas, men jag är inte beredd att offra det bruksvärdet. Det var inget påhopp så sätt utan bara ett konstaterande att vi har olika syn på vad vi är beredda att göra på våra bilar.
    Självklat är det så, men jag är snabbare än er i vilket skick jag än kör så det spelar ingen roll, detta va time attack inte undanflyckts SM så då tar man till det som är okey...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Qvarnis Visa inlägg
    Vem varv det som var arrangör och bjöd in bilar och missade oss?
    Va ingen som tänkte på er ens..

Detta va ett privat evenmang där jag och Alx tidage pratqat om att det vore roligt om han ville sätta en bra tid med min bil, och vips hade motorjournalen bjudit in och plötsligt blev det ett repotage, som jag förstod det skulle dom försöka göra samma med er på mantorp

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av SMR2 Visa inlägg
    Självklat är det så, men jag är snabbare än er i vilket skick jag än kör så det spelar ingen roll, detta va time attack inte undanflyckts SM så då tar man till det som är okey...
    jag tycker du misstolkar grabbarnas inlægg med vilje.. inga undanflykter alls ju utan det hela børjade med att førklara vad som ær gatbil eller inte.

ja du e snabbare..och ne det e inga undanflykter

Registered User Phant0ms avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005
    Grattis Rickard till en otroligt bra tid.
    Skulle vara kul att se loggen om ni nu loggade det bästa varvet ?

Tips till dig Rickard: Öva på din ödmjukhet, aldrig vart din starkaste sida.
    Sveriges snabbaste JDM

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Phant0m Visa inlägg
    Grattis Rickard till en otroligt bra tid.
    Skulle vara kul att se loggen om ni nu loggade det bästa varvet ?

Tips till dig Rickard: Öva på din ödmjukhet, aldrig vart din starkaste sida.
    Självklart loggade vi tiden..

PS: Bättre att va snabb och ej ödmjuk än långsam och trevlig....tänk på den..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •