Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2009

Börja/tävla i Gokart

Hej,

Jag är en 19årig student.

Nu när jag blivit självständigt funderar jag på att börja gokart.

Jag åkte ofta hyrkart i min barndom och förra helgen åkte jag igen och jag har bestämt mig för att börja med det.

Jag körde cross när jag var yngre så jag vet att motorsport kostar och är också tidkrävande. Tyvärr så var det inte jag som meckade så jag är inte så bekväm med det.

Jag har läst mycket och jag tror att det som skulle bli bäst för mig är Yamaha. Det verkar inte vara så dyrt. Till en början kommer jag bara att träna men är det så att det är möljigt så skulle jag också tävla.

På blocket hittar man många Yamaha kart för 5-10k. Får man ett felfri gokart och okej när det gäller prestandet för det priset?

Jag bor i Stockholm, går det att åka inomhus under vintern eller få man helt enkelt avstå? Är banor öppna när det inte finns snö?

Kan man köra en vanlig träning utan att behöva en mecka?

Vad ligger alla kostnaderna på+

Rätta mig om jag har fel:
    1) däck ska man byta varje 10/20 timmar;
    2) servera karten ligger på 2k (ingår då t ex kjedja, kolvar etc...) och det ska göras varje 40 timmar.

Tack för hjälpen!

/ Victor

Hobbywannabe SuperSwedes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Certified Navelpelare
    Skulle annars rekommendera dig att titta på sport 2000. tror där e mindre underhåll med en sån. går snabbare också

däck beror ju på hur hårt du kör o vilken hårdhet. te.x vita vega (bland dom mjukaste) bränner man ju nästan upp helt på en tävling.

kommer inte ihåg serviceintervallen på yamaha men min kz2 är det kolvbyte var 8e timme ungefär o sen var annan eller tredje gång får man byta lite lager o så.

Är också lite bortskämd med att fassan skruvat åt mig så jag reserverar mig för fel
    How about a nice cup of Shut the f*ck up?

har haft blått namn.
    Namn