Hej!
Lägger upp en projekttråd på min BMW M3 E46 som jag inhandlade i våras efter 2-3 månaders letande. Det blir inget jätte projekt utan mest förfining eller vad man nu ska kalla det.
Färgen är Interlagosblå och den återfinns senare på bl.a M5 E60 och M3 E90, färgen introducerades på M3 E46 2005 då competition paketet släpptes.
Competition paketet innebär att den delar vissa delar med M3 CSL, det är bl.a:
# M track mode
# 19" CSL fälgar by BBS, 8"(8,5" CSL) x 9,5" breda
# CSL styrutväxling (14,5 mot 15,4)
# CSL 345x28mm hålborrat fram och 328x20mm hålborrat bak
# CSL Mockaklädd ratt
# CSL Mockaklädd handbromshandtag/damask
# CSL grenrör(om man ska tro realoem.com)
# Titanium shadowlister invändigt
Föregående ägare har även lyckats få tag i och eftermonterat CSL original stötdämpare och krängningshämmare/pendelstag. Krängningshämmaren fram är 30,8mm och 22,5mm bak mot vanliga M3:ans 26mm och 21,5mm.
Det sitter även justerbara topplager för ställbar camber och caster och Carbotech bromsbelägg eftermonterat.
Har inte hunnit med så mycket än, det mesta är utvändig "styling".
E2 Aurora 60LED angeleyes. Dessa LED angeleyes ska vara stabilare än CCFL versionen som är ganska känslig för fukt osv, sen ger dessa LED ögon en helt annat look jämförbar med BMW's nya original angeleyes "GT".
Svåra att fota men jag hittade på en bild på nätet: ?? eas - e2 aurora 60LED Showroom Thread - BMW M3 Forum.com (E30 M3 | E36 M3 | E46 M3 | E92 M3 | F80/X)
![]()