Bilsnack
Sidan 6 av 21 FörstaFörsta 1234567891011121316 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 301
    §╚{0☺‗¶
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2004
    Ser ut att vara en kortad servostyrväxel passande volvo 240 från just sellholm som nämndes. (och 940- alternativt 960-fjäderben.)

Trist när folk köper skitcoola grejer att vissa ska gnälla om man kunde gjort det ena och det andra sättet, njut istället. Det verkar bli ett bygga av bara riktiga åka-fort-delar!

Ett av de ballare byggens hitintills!
    Senast redigerat av dr slägga den 2010-01-09 klockan 05:32.
    Jag kan svarva bromsskivor. PM:a för info.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Ser riktigt bra ut! Svider ju i ögonen på de flesta tror ja med insuget!
    Ägt 55st bilar ink 4st gokartar samt 61st motordrivna 2hjulingar
    Hade Sveriges först rwd Audi S2
    OCH UPPSKATTAR INTE JKPGs BILPROVNING....
    Ride hard Die free

Registered User polishs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    kommer bli riktigt grymt.. mvh martin
    597hk och 778nm med E85
    533hk och 695 nm på hjulen med E85

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Jobb
    ?
    Citat Ursprungligen postat av Fyrken Visa inlägg
    Sellholm
    Tack.

Registered User TurboHenkes avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Citat Ursprungligen postat av dr slägga Visa inlägg
    Ser ut att vara en kortad servostyrväxel passande volvo 240 från just sellholm som nämndes. (och 940- alternativt 960-fjäderben.)

Trist när folk köper skitcoola grejer att vissa ska gnälla om man kunde gjort det ena och det andra sättet, njut istället. Det verkar bli ett bygga av bara riktiga åka-fort-delar!

Tack, det är rätt att det är kort styrväxel från 240 men det är 240 fjäderben med
    Öhlinare på.

Det finns lika många åsikter som det finns människor både på gott o ont.

Rotary Abuser Spin to WIN Tegheims avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    CNC
    Man ska göra det man är bäst på. Är man bättre på att tjäna pengar än snickra själv så ska man ägna sig åt det. Själv är jag världelös på att tjäna pengar, men ganska duktig på att bygga själv. Så då gör jag det

Z V R
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Slacker
    Det här är det sista jag ska skriva i ämnet: Jag ville inte gnälla eller vara negativ, jag bara undrade om det var så stor skillnad mellan detta insuget och ett billigare.

Den frågan kom eftersom jag själv aldrig haft det speciellt fett med pengar och i min värld finns det inte att jag skulle ha råd att lägga 45 papp på ett insug.

(Men självklart hade jag råd så skulle jag också köpa det bästa vad det än kostade och jag ser inget negativt i folk som gör det)

En annan tanke jag hade var också "vad tråkigt det vore om killen köper massa dyra delar och sen får dåligt med pengar och inte kan slutföra bygget pga det"

Det var allt jag menade, det var inte den svenska avundsjukan som slog till som många säkert tror. Jag blir bara glad när jag ser folk som lägger ner sjuka mängder pengar eller tid eller liknande på att bygga om tex en helt vanlig Golf till något som spöar det mesta!
    Force by ZVR

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Citat Ursprungligen postat av Orrez Visa inlägg
    Det här är det sista jag ska skriva i ämnet: Jag ville inte gnälla eller vara negativ, jag bara undrade om det var så stor skillnad mellan detta insuget och ett billigare.

Den frågan kom eftersom jag själv aldrig haft det speciellt fett med pengar och i min värld finns det inte att jag skulle ha råd att lägga 45 papp på ett insug.

(Men självklart hade jag råd så skulle jag också köpa det bästa vad det än kostade och jag ser inget negativt i folk som gör det)

En annan tanke jag hade var också "vad tråkigt det vore om killen köper massa dyra delar och sen får dåligt med pengar och inte kan slutföra bygget pga det"

Det var allt jag menade, det var inte den svenska avundsjukan som slog till som många säkert tror. Jag blir bara glad när jag ser folk som lägger ner sjuka mängder pengar eller tid eller liknande på att bygga om tex en helt vanlig Golf till något som spöar det mesta!

Som sagt det är dyrt o bygga bil om man skall ha bra grejer, sedan har jag inte tid o bygga
    allt själv även om jag skulle kunna göra mkt själv.

Har man företag o det är fullt upp så lägger jag hellre lite tid på jobbet o gör det jag e bäst på så kan man leja bort en del.

Sedan kan det lätt bli fel om man gör saker man inte e hundra på som man får göra om igen o det kostar både pengar o tid

Man lägger upp en budget på bilen men som dom flesta vet hålls den aldrig då det blir dyrare än man tror så visst är det lätt att hamna i att inte ha råd att slutföra bilen i tid men tror jag har koll på läget för en gångs skull.

Kul att du gillar projektet, man får ju vara lite skadad för att hålla på med detta

11.94 198km/h
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2002
    nämen här fanns ju flera bilder....

så sjukt kul å se detta projektet ,all creed till dig Henke som vågar stå ut i mängden!

ska bli riktigt kul å se det färdiga resultatet! sjukt bra jobbat än så länge
    ,å måste ju bara vara glad att min gamla kaross kom lite till användning

kör hårt å ligg i nu så man får se besten på bugrun iår

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Citat Ursprungligen postat av vr6nitrous Visa inlägg
    nämen här fanns ju flera bilder....

så sjukt kul å se detta projektet ,all creed till dig Henke som vågar stå ut i mängden!

ska bli riktigt kul å se det färdiga resultatet! sjukt bra jobbat än så länge
    ,å måste ju bara vara glad att min gamla kaross kom lite till användning

kör hårt å ligg i nu så man får se besten på bugrun iår
    Tack, du skall få se den väldigt nära sedan då du skall lacka den.

Karossen är riktigt fin för att vara en golf, dom flesta är ju rätt rostiga så utgångsobjektet var kanon.

Bugrun ligger verkligen på schemat i sommar då jag aldrig kommit dit med andra golfen pga att den aldrig funkat då men i år så.

Hur går det med polon då??

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2005
    Grymt jävla brutalt bygge!!!!

jag vill fortsätta lite på orrez linje, insuget e grymt som satan, å bara utseende e värt många kr, men man skulle vilja jämnföra förmågan på detta med ett "standard" byggt insug. Men även som du sa tidigare i tråden, åp en rallybil så.
    Inget illa menat då du ska ha grymt många tummar upp som har råd å lämna bort, mena du må jobba röven av dig för å kunna detta :P

11.94 198km/h
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2002
    Citat Ursprungligen postat av TurboHenke Visa inlägg
    Tack, du skall få se den väldigt nära sedan då du skall lacka den.

Karossen är riktigt fin för att vara en golf, dom flesta är ju rätt rostiga så utgångsobjektet var kanon.

Bugrun ligger verkligen på schemat i sommar då jag aldrig kommit dit med andra golfen pga att den aldrig funkat då men i år så.

Hur går det med polon då??
    lupo jo d går sakta men säkert frammåt ,man kanske skulle lägga upp en projekt tråd här ,när siktar du att bli klar till lack?

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    verktyg
    Harrej*vlar vilket trevligt bygge,jag hörde talas om detta när en del gubbar samlas på mcdonalds på Onsdagar i Åby,men visste inte att du hade en projekttråd!
    Allt ser riktigt trevligt ut och det kommer ju bli en 7helvetes sleeper om du behåller någorlunda orginal-look på den =)
    femma oavsett volvo/audi=Mumma

Registered User Trasherboys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004

Volvo 240 fjäderben är det.... Bra skit

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Citat Ursprungligen postat av vr6nitrous Visa inlägg
    lupo jo d går sakta men säkert frammåt ,man kanske skulle lägga upp en projekt tråd här ,när siktar du att bli klar till lack?
    Siktar att få på lack i slutet av februari, hoppas du har tid då
    Såg tråden, ser nice ut.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •