Bilsnack
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 56
    Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2003

Hur ofta har ni blivit misstänkta för BEDRÄGERI på BILTEMA?!

Vet inte om detta platsar i Off topic eller något, men var så sjuk historia jag var med om idag på Biltema i Botkyrka att jag ville dela med mig av den:

Idag blev man misstänkt för bedrägeri? På BILTEMA! : Superior Imports AB

Vet att det är mycket skumt shit som pågår där och att deras kunder inte drar sig för att spara 5kr om de kan det. Men jag tror det fanns bättre saker att lägga 30min på än misstänka stackars mig för att försöka svindla till mig en ny (?) vindrutetorkare! :-D

EDIT: För de som hänger på klagohorden av folk som helt missuppfattade tråden som någon narcissistisk "spela allan-ballan" grej, här är mitt svar längre fram i tråden:

Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    Yikes! Snacka om ett sablans stort självmål! Man borde haft bättre omdömme och insett att det man själv finner var en rätt udda men vardaglig historia som var rätt rolig- kan vara världens absolut sämsta humor och en EPIC fail i andras ögon!

Får bjuda på den och jag lovar att med på min stolthets (ja faktiskt lite) bekostnad har det blivit en sjukt go gammal sågartråd av det hela. Är en lättsam kille (bara synd att de som inte känner mig vet det efter att ha läst ett random inlägg) och tycker många av era replies är klockrena. Kan käka den bitchslapen, play me out keyboard cat. :-)

Till er som tror jag gör reklam för min blogg såhär, tänk igen. Det gör jag genom våra bilar och det jobb jag åstadkommer strikt inom det. Lovar att min humor lämnas hemma där, men har bloggen som ett personligt halvöppet fönster också. Kan bli lite hit n miss ibland, som vilken BLOGG helst. Sorry att jag trampade på folks ömma tår nu när jag strikt faktiskt ville se vad zatzyaner tyckte om en rätt bagatell-liknande grej som detta. Var inte värre än att jag faktiskt gav arbetaren där ett lättsamt leende precis innan jag stressade vidare, men inte lätt att få fram allt i en text- speciellt inte när man redan bestämt sig för hur man vill tolka innehållet (faktiskt en del hårda ord mot min person här, men men).

Hoppas verkligen att folk tror bättre om mig än att jag är en dryg översittare. Jag tror mitt största misstag var att som jag redan nämnt kallt räkna med hur malplacerad jag var i ett bedrägeri på Biltema av alla ställen. Dålig feeling, men jag har väl kompenserat det med att bjuda på allt gratis-roast av mig här. :-)

Ha en skön kväll alla, alla ord här är helt uppriktiga och hoppas ni accepterar att jag bara är en kille med kanske lite FÖR mycket självdistans ibland. *Skäms*

PS. Pricken över i här vore en "leave Micke_J alone" film, haha!
    Senast redigerat av Micke_J den 2010-02-02 klockan 05:47.

Hellre avåkt än frånåkt! JimmyAs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    inget
    Ska det va så svårt att lägga in texten i forumet?

Hah! Mycket har man varit med om, speciellt i sina yngre dagar precis som de flesta av oss. Men idag höll man på att smälla av av förundran över folks idiotiska omdömme och fingertoppskänsla i överlag. Sådär lagom långt efteråt så var det faktiskt en rätt rolig historia…

Åkte mot våran revisor och vart tipsad på vägen av Niklas från HBG om att “torkarblad från Biltema är grymma, byt dom redan nu om du kan”. Så fick bli en liten avstickare trots tight schema och allmänt brått.

Kliver in i butiken och kan rutinerat leta mig fram till vilka längder jag ska ha till kärran. Däremot verkar hyllsystemet och vad som står på förpackningen inte lira helt, så precis när jag betalt (och då menar jag sekunden jag ska stoppa ner dom i påsen och gå ut) upptäcker jag att en av dom är fel längd på.

Hmm, Biltema och deras ordning och reda. Jaja!

Stegar in i butiken igen och hugger första bästa 40-åriga sega gubbe jag kan hitta. Han verkar inte förstå först, utan reagerar en smula disträ men inte så att han är ointresserad. Peppar upp han lite extra och ger han kvittot i handen så han ska haja biffen och helt enkelt byta så jag kan få en torkare med rätt längd istället.

-”Ehhh, men… Har du kommit IN med dom här nu alltså?”

-”Just det, köpte dom nyss. Här har du kvittot. Erat hyllsystem lirar inte…”

-”Men…Alltså…Du borde gått till kundtjänst… Men… Jag fixar det…”

Så förvann han bort till sitt kontor och var borta i… 5min…10min…15min (f*cks sake jag har ju bråttom!) och efter 20min så börjar det klarna upp för mig att han antingen gått på lunch eller så…? Nej för fan, inte kan han tro…?

Tittar uppåt och granskar kontorsdelen av detta välbekanta etablissemang som man handlat delar på i snart tio år. Senaste åren med regelbunda besök på vanliga slitvaror. Ser att på övervåningen så står ju liraren och stirrar på en dataskärm ihop med en kollega?! WTF?!

arrestKan direkt med min bakgrund som väktare och ordningsvakt haja att de tror man är en förortslodis som försökt sig på ett bedrägeri av någon form. Men vågar inte dra den slutsatsen helt eftersom jag i hela friden inte kan haja varför man vill göra det på E N vindrutetorkare när man dessutom enkelt kan kolla kvittot och direkt utesluta det med klockslag, alternativt bara fråga kassörskan som man nyss betalade till.

Så kommer mannen ut, en rätt slätstruken figur med ett par vanvårdade kilon för mycket- och inte direkt en utstrålning som säger “hey, I love my job!”.

-Ahh, ber om ursäkt att det tog lite tid. Var tvungen att kolla upp lite saker…

-Seriöst, ska man behöva vänta så länge. Du trodde det rörde sig om ett bedrägeri, eller hur?

-Mjoo, det stämmer. Vi kunde ju omöjligen veta var du kom ifrån *med en gräsligt dryg ton*.

-Du måste vara Sveriges största åsna.

-Vaaa? Vad säger du?!

-Att du måste vara Sveriges största åsna! Hur fan kan du på allvar tro att man gör ett bedrägeri för en vindrutetorkare?? Du fick kvittot direkt av mig och allt ju?

-Jo, men… Det händer ofta och… Ja… Jo…

-Jesus christ mate, du är fan inte klok. Men jag förstår att du helt enkelt jobbar i en bedrövlig arbetsmiljö. Trist.

-Ehh, ja. Jag ber om ursäkt. Ska ordna ett återköp på en gång.

-Jo tack…

Sjukt! Med facit på hand så var jag ändå i Botkyrka och där rör ju sig alla typer av “fel” folk så man kan förstå mannen i fråga. Men kan man efterlysa lite mer fingertoppskänsla för vad för människor man misstänker för ett sådant bedrägeri med sådana småsaker som target, dessutom inte ta de enkla stegen innan man drar igång en balett med att kolla videoövervakning etc?

busted

Äsch, stackaren skämdes säkert arslet av sig när man stack och ärligt talat skrattar man åt historien nu. Dock inte då när man vart 30min sen och var tvungen att stressa ihjäl resten av eftermiddagen för den sakens skull. Men c’est la vie = livet går vidare…

Så vad är eran teori, varför blev moi stoppad på ett så trending ställe som Biltema? Följande alternativ finns att tillgå:

1. Det gick tydligt se mitt polska ursprung = given tjuv och bara haft flyt hittills att inte fastnat i liknande kontroller.

2. Jag hade köpt T V Å nya torkare och skulle alltså byta båda. De flesta Biltemakunder byter bara den allra nödvändigaste, klart misstänkt beteende!

3. Gubbfan läser Superior-bloggen och hatar den, så ville därför jävlas med mig. Är rätt säker på att den nya torkaren jag fick hade ett PBZ klistermärke också. HMM!

Stay cool folks, nu följer en riktigt mysig middag ute istället för ihopbrutna historier…
    När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
    Min BMW Turbo i samarbete med:
    www.tullingemaskinteknik.se Alleex & Broman, C & S Teknik

Glidare mikaels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Jobb
    www.Jetpak.se

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Det enda man kan läsa ut av din text är att du var dryg, otrevlig och betädde dig som en tönt.
    Är det det vi ska diskutera?
    A true gentleman never travels behind less than eight cylinders!!

Räkodlare LinXs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004

Senior user TheMPGs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Kanelbullekonsult
    Ledesn att säga det, men det är du som är idioten. Man går aldrig in i en butik med en redan betald vara oavsett om man har kvitto eller inte. Du ska vara glad att han gick och kollade på kameran i stället för att bara be dig lämna torkarbladet i kundtjänsten.

Det är ditt ansvar att se till så att du får rätt vara, oavsett hyllplats.
    Fy fan vad du gjode dig själv till åtlöje nu när du skulle visa dig på styva linan =)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    "Äsch, stackaren skämdes säkert arslet av sig när man stack och ärligt talat skrattar man åt historien nu. Dock inte då när man vart 30min sen och var tvungen att stressa ihjäl resten av eftermiddagen för den sakens skull. Men c’est la vie = livet går vidare…

Så vad är eran teori, varför blev moi stoppad på ett så trending ställe som Biltema? Följande alternativ finns att tillgå:

1. Det gick tydligt se mitt polska ursprung = given tjuv och bara haft flyt hittills att inte fastnat i liknande kontroller.

2. Jag hade köpt T V Å nya torkare och skulle alltså byta båda. De flesta Biltemakunder byter bara den allra nödvändigaste, klart misstänkt beteende!

3. Gubbfan läser Superior-bloggen och hatar den, så ville därför jävlas med mig. Är rätt säker på att den nya torkaren jag fick hade ett PBZ klistermärke också. HMM!

Stay cool folks, nu följer en riktigt mysig middag ute istället för ihopbrutna historier…"

Herredjävlar vilken fjant du är!

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2005
    du skulle behöva en snyting för att du va så jävla dryg. jävla översittar stil. visst hanterade han det kanske inte på smidigaste sättet men det är ändå du som framstår som den största idioten

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ja det här var ju aningen ocool
    Antar att det va mindre ocoolt än det låter, men likväl..

MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

none
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Ekonom
    Rutinerat att gå in med varan i butiken speciellt på ett ställe som biltema. Aldrig funderar på varför kundtjänst placering utanför?

4 krafsar bättre än 2 Luciuss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Orkade inte riktigt läsa, var detta reklam för en blogg eller vad?
    Dyslexi? Skoltrött idiot kallades det på min tid!

Hellre avåkt än frånåkt! JimmyAs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    inget
    "Du måste vara Sveriges största åsna"
    När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
    Min BMW Turbo i samarbete med:
    www.tullingemaskinteknik.se Alleex & Broman, C & S Teknik

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg
    Orkade inte riktigt läsa, var detta reklam för en blogg eller vad?

Nej det är en tönt under brådskande utryckning till revisorn får för sig att handla torkarblad på biltema trots att han är en cool stekare. Tyvärr lyckas han inte trots sin enorma rutin (hur fan kan en cool kille få rutin att handla på biltema?) hitta rätt torkarblad till sin bil...................... Sedan blir det fan bara pinsamt. Det stora problemet verkar vara att personalen på biltema inte riktigt förstog att det var en cooling de hade att göra med, inte den genomsnitliga Botkyrkabon.
    Senast redigerat av Rotum den 2010-02-01 klockan 22:28.

Miljömördare
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    Jobb
    Chaufför
    Wow, du råkar då ut för de knasigaste situationer! Vad händer härnäst på din helt oberoende och icke firmarelaterade blogg?!

Är det så knepigt att sälja bilar nu? :-)
    "Do I look like a goddamned Nazi?" I said. "I'll have a natural American car, or nothing at all!" -HST

(C)razy member BEAGLE FIVEs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Idéspruta
    Citat Ursprungligen postat av JimmyA Visa inlägg
    "Du måste vara Sveriges största åsna"
    kan säga att hade någon kund slängt den kommentaren i mitt ansikte hade han åkt ut ur affären på 2 sekunder!
    men visst, dom kunde ju kanske använt lite mer omdöme, men sen så är det precis sådär folk lurar affärer på pengar.

nästa gång, ta det med hon i kassa till att börja med så slipper du bli misstänkt för något och alla förblir glada.
    Lycka till!
    Is the world really round?
    Everything can be questioned!
    You just have to choose what YOU believe!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •