Bilsnack
Resultat 1 till 10 av 10
    Registered User andos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare

Rolig Familjebil max 150000

Eftersom jag och min sambo planerar att skaffa fler ungar inom en snar framtid (hon har en unge sen tidigare) så har jag börjat kolla lite smått på roliga kombi bilar, men tänkte se om ni har några tips på bilar som kan passa.

Har kollat på v70 t5 modellerna, men är ju så tråkigt egentligen. Finns ju överallt.

Audis bilar är väldigt fina, men rätt dyra.

Såg en snygg mercakombi på skolan idag. Kan inte så mycket om just mercedes modellprogram, men denna var riktigt fin. Tror det var en E320 eller nåt. Hade en v8 iaf sa han.

Gärna en bil med en del hästar (200-250 eller mer) som standard och som man kan få ut en del genom chippning osv till en början iaf, så kom med tips om bilar som kanske kan passa mig

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Om du anser att Audi är dyra är nog Mercedes inte mycket bättre, snarare tvärtom. Iaf så länge du tittar på motsvarande modeller och årsmodell.
    Du får nog fler tips om du anger ett ungefärligt pris och om du har några krav gällande årsmodell, utrustning m.m.

Om jag inte missminner mig sitter det en sexa i Merca E320. Men det är en trevlig bil ändå =)
    För att få ut en märkbar skillnad med chip behöver det dock vara en med turbomotor.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2005
    Jobb
    Lärare
    Octavia RS 06 och framåt. Hyggliga utrymmen, 200 turbohästar som gillar chips

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare
    Citat Ursprungligen postat av superdea Visa inlägg
    Octavia RS 06 och framåt. Hyggliga utrymmen, 200 turbohästar som gillar chips

Ok. Ska kolla upp dem

Citat Ursprungligen postat av LO 587 Visa inlägg
    Om du anser att Audi är dyra är nog Mercedes inte mycket bättre, snarare tvärtom. Iaf så länge du tittar på motsvarande modeller och årsmodell.
    Du får nog fler tips om du anger ett ungefärligt pris och om du har några krav gällande årsmodell, utrustning m.m.

Om jag inte missminner mig sitter det en sexa i Merca E320. Men det är en trevlig bil ändå =)
    För att få ut en märkbar skillnad med chip behöver det dock vara en med turbomotor.
    priset sa jag ju, men helst en -00 eller senare och gärna fullutrustad, med det mesta. Ska ju vara en familjebil som ska vara behaglig att köra, men som inte behöver skämmas för sig rakt fram

Vet inte vilken modell det var, men han sa att det var en v8 i den och den var väl -00 eller lite nyare. Ungefär denna karossen var det, men som sagt just mercedes modellprogram kan jag inte

Garaget | Mercedes E55 AMG KLEEMANN (2004)

Lånar pappas bil
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2008
    320 är det största sexan i dåvarande modellprogram medans 420 är den minsta åttan.
    En fin s6 eller 540 skulle du kunna få för dom pengarna.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Citat Ursprungligen postat av ando Visa inlägg
    Ok. Ska kolla upp dem

priset sa jag ju, men helst en -00 eller senare och gärna fullutrustad, med det mesta. Ska ju vara en familjebil som ska vara behaglig att köra, men som inte behöver skämmas för sig rakt fram

Vet inte vilken modell det var, men han sa att det var en v8 i den och den var väl -00 eller lite nyare. Ungefär denna karossen var det, men som sagt just mercedes modellprogram kan jag inte

Garaget | Mercedes E55 AMG KLEEMANN (2004)
    Får börja med att be om ursäkt, missade att du skrivit priset i rubriken.
    En Passat Variant 2,0 T FSI bör kunna finnas för de pengarna, då har du en relativt ny bil (06-07) med bra kvalitet och rimliga driftskostnader. Turbomotor på 200 hk som bör kunna ge lite mer med ett chip.
    Apropå Mercas modeller så kom den du länkar till omkring -03.

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2004
    En äldre E55 AMG får man ju, men kan nog vara dyr i drift
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

lillstefan
    Guest
    Kanske inte rätt alternativ om man är ute efter körglädje, men troligen inte så tokigt i alla fall, men Jaguar S-type är nog en fin bil som dessutom sticker ut från mängden. Nya Jaguar XJ6 (som kom 2003) är tveksamt om du hitta för dessa pengar, men den är hyfsat lätt (1600 kg) vilket gör att sexan duger. Dessutom har denna modell fått bra kritik i amerikanska ägarundersökningar.

VW Phaeton börjar också på dessa pengar, högre komfort kan du nog inte få, finns också med W12:an om du är ute efter en riktig tjockis!
    Senast redigerat av lillstefan den 2010-02-26 klockan 21:44.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare
    Citat Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
    320 är det största sexan i dåvarande modellprogram medans 420 är den minsta åttan.
    En fin s6 eller 540 skulle du kunna få för dom pengarna.

Ok. Tackar för förklaringen. Aldrig varit intresserad av mercor innan så har inte brytt mig om vilka modeller dem har osv

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    svetsare
    Citat Ursprungligen postat av LO 587 Visa inlägg
    Får börja med att be om ursäkt, missade att du skrivit priset i rubriken.
    En Passat Variant 2,0 T FSI bör kunna finnas för de pengarna, då har du en relativt ny bil (06-07) med bra kvalitet och rimliga driftskostnader. Turbomotor på 200 hk som bör kunna ge lite mer med ett chip.

Det låter intressant också.

har ju kollat upp vad en nyare volvo v70 t5 kan komma upp i och 300+ hästar med lite chip och avgassystem så det är ju nice, även om en v70 inte är världens roligaste

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •