Bilsnack
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 61
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006

Vill Folksam verkligen hålla på med bilförsäkringar? 130.000:-/år för en C63 AMG

Ska ev. köpa en C63 AMG så jag ringde runt idag och kollade försäkringar, visste att den skulle bli lite dyr med tanke på att den ska stå på Frugan 25år men Folksam tog fan priset med sina 130.000:-/år. Hade det inte varit enklare för dom att säga vi vill inte försäkra bilen!?

gammel ligist -TLM-s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Lär folk att köra!
    Det roliga är att de kan inte förklara varför de tar ut sånna sjuka summor på vissa försäkringar heller!
    Jag ringde till Länsförsäkringar och ville veta pris på min hoj, en 650cc offroad. 53.000:-/år. Hittade ett annat bolag och betalar 6600:-/år istället. SJUKT!
    11.90 - 181km/h med vinterbilen! :)
    9.93 - 221 km/h på bakhjulen! Nu börjar jakten på en 8:a! ;)

Kleiv
    Guest
    Testa att försäkra en båge och återkom med resultatet

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Citat Ursprungligen postat av Attar Visa inlägg
    Hade det inte varit enklare för dom att säga vi vill inte försäkra bilen!?
    Man får inte neka en viss bil eller en viss grupp, läs yngre, att skaffa försäkring på en bil. Erbjuder man produkten till en ska man erbjuda den till alla, däremot får man ta hur mkt betalt man bara vill. Så detta är Folksams sätt att säga att de inte vill försäkra bilen...
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2006

Idiotiskt

Citat Ursprungligen postat av -TLM- Visa inlägg
    Det roliga är att de kan inte förklara varför de tar ut sånna sjuka summor på vissa försäkringar heller!
    Jag ringde till Länsförsäkringar och ville veta pris på min hoj, en 650cc offroad. 53.000:-/år. Hittade ett annat bolag och betalar 6600:-/år istället. SJUKT!

Helt idiotiskt av dom, hittade ett annat bolag som vill ha 16.000:-/år, dvs folksam är 114.000:- dyrare/år!! HELT SJUKT

Back in Black!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Man får inte neka en viss bil eller en viss grupp, läs yngre, att skaffa försäkring på en bil. Erbjuder man produkten till en ska man erbjuda den till alla, däremot får man ta hur mkt betalt man bara vill. Så detta är Folksams sätt att säga att de inte vill försäkra bilen...
    Å andra sidan så ere inte bara Folksam som gör så...
    I mitt fall med motorcykelköp i år så vart Folksam 54k billigare per år än närmaste bolag, då jämförde jag ändå med 6 olika bolag och fick en riktigt bra deal från Folksam, så jag är iaf glad!
    MVH// Richie |

Registered User Chaboos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Ska ev. köpa en C63 AMG så jag ringde runt idag och kollade försäkringar, visste att den skulle bli lite dyr med tanke på att den ska stå på Frugan 25år men Folksam tog fan priset med sina 130.000:-/år. Hade det inte varit enklare för dom att säga vi vill inte försäkra bilen!?
    Precis samma för mig när jag skulle Försäkra RS4:an....
    120k skulle dom ha Och trygghansa skulle ha 21k om året... Som sagt 100k billigare hehe.

Men som dom andra har sagt.. Dom får inte neka kunder försäkring... Men det finns inget tak på hur mycket dom kan ta betalt..
    The Man,The Myth, The Legend.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    En yngre kollega, 18.5 år med färskt körkort, försöker försäkra en tyskimporterad RS6 som gått över 15000mil. Bilen parkeras på gatan i innerstaden (Söder) kommer inte ihåg vad de gav för pris, men ruggigt dyrt var det! Han lyckades få ett riktigt bra pris via facket...

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Nej visst är det så Richie, pendeln kan mycket väl svänga åt andra hållet med. Olika bolag vill ha olika grupper helt enkelt, eller rättare sagt man har folk som är duktiga på vissa grupper och kan få fram korrekta underlag på dessa. Andra grupper som man inte har så bra koll på får man ta och prisa upp för att vara på den säkra sidan.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

fyra röda ringar... Philip Thulins avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Elmontör
    Helt idiotiskt av dom, hittade ett annat bolag som vill ha 16.000:-/år, dvs folksam är 114.000:- dyrare/år!! HELT SJUKT
    nja sjukt är det nog inte, det blir sjukt den dagen någon betalar den premien, men så länge försäkringsbolagen inte får neka någon att bli kund hos dem så kommer de ju använda priset till att sålla ut högriskgrupperna.

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Köp C63an. Försäkra den hos Folksam. Skrota bilen i ett träd inom en vecka. Kräv ut ersättning. Köp en ny C63 och försäkra den hos någon annan. Mest bara för att jävlas
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Imolarot
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av NiKeMaN Visa inlägg
    Köp C63an. Försäkra den hos Folksam. Skrota bilen i ett träd inom en vecka. Kräv ut ersättning. Köp en ny C63 och försäkra den hos någon annan. Mest bara för att jävlas
    Du menar att det skall kosta han runt 20k bara för att jävlas med ett bolag?

Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde
    Citat Ursprungligen postat av Imolarot Visa inlägg
    Du menar att det skall kosta han runt 20k bara för att jävlas med ett bolag?
    Kostar väl bara självrisken i princip?

Köp en C63 - 600 000.-
    Betala försäkringspremien 130 000.-

Kör in i ett träd.
    Få 610 000.- i ersättning från Folksam
    Och få tillbaka den ursprungliga försäkringspremien eftersom att den förra bilen bara va försäkrad en vecka

Lätt värt de :P
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Är det så? För när jag kollade runt innan jag köpte min corvette var det nått bolag som inte gav något pris iaf. Men det kanske var för att jag kollade på nätet och dom gjorde nån fuling just där. Jag kör länsförsäkringar nu, 18 000:- per år. Folksam skulle ha 65 000:- säljaren frågade om jag satt ner innan han sa priset

Men kom ihåg, det är värt att betala lite mer för att ha ett bra bolag ifall det skulle hända något. Och vad jag har hört så ska länsförsäkringar vara det bolag som är bäst att ha att göra med.
    Instruktionsboken läser man när man har förstört något och vill veta vadfan man har gjort.

Audi M5 Quattro AMG _Andrew_s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    130000:- är väl ändå mindre än värdeminskningen på en sådan bil första året :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •