TIME ATTACK @ Mantorp Park, 29 Aug (JRM vs Superior vs Phantom Supra + HD-TRAILER!)
Bilsnack
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 51
    Registered User Micke_Js avatar
    Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003

LIVEBLOGG: TIME ATTACK @ Mantorp Park, (JRM vs Superior vs Phantom Supra vs SMR!!!!)

NU HAR VI LIVEBLOGG UPPE! KOMMER HA EN EXTRABLOGGARE SM UPPDATERAR ALL ACTION - SMR ÄR OCKSÅ PÅ VÄG IN NU!!!

Blogg : Superior Imports AB

Då är det vi JDM-nördars tur att i Supra Club Swedens regi invadera Mantorp Park och se hur mycket som utvecklats från förra året!

Denna gång har faktiskt timingen blivit så bra; att man verkligen kan klassa detta som förutom en grymt härlig Trackday av Supra Club Sweden för Japanska sportbilar- även blir en rakt av battle om "titeln" som Sveriges snabbaste JDM-bil! :-D

Se HD-trailern nedan som Superior Syd kvickt vispat ihop, det kommer givetvis en större film som verkligen lägger mer fokus på vem som plockar tungtvikts-bältet inom JDM-segmentet. Omnämnda redan är Superior Imports Time Attack Skyline R34, JRM's båda Mitsubishi Evos samt att Phantom Supran blir lite av en dark horse.

TRAILER: Swedens fastest JDM-cars battle @ Mantorp Park 29th Aug ? by Superior Syd : Superior Imports AB

Ryktas om massa fler snabba ekipage, men vi gör allting med en stor glimt i ögat och vill inte hypa för mycket (även om vår entusiasm inte är ett dugg under 100% inför detta).

Vi hoppas alla som vill offra en söndag på Mantorp Park utanför Linköping för att se Sveriges snabbaste Japanska sportbilar är välkomna. Träffen är i Supra Club Swedens regi, och även om det teoretiskt sett går anmäla sig med en icke-Japs bil (skicka PM till mig eller Phantom) så är inriktningen av bilar rätt uppenbar.

(Rekommenderar STACC's körning på Gotland Ring i September ifall man vill se en större blandning utan inriktning på JDM, passa på och ta en weekend utanför fastlandet- vi rekommenderar det starkt!)

Men detta blir framförallt för oss Japs-nördar och bara en snabb, adrenalinstinn hel dag på Mantorp Park. Se till att följa det i bloggen där det kommer massor av uppdateringar inför, under och självklart efter träffen också- bookmarka denna länk:

Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 : Superior Imports AB

Klistrar in våran "amerikaniserade" beskrivning av trailern och körningen också, vi har faktiskt fått en liten skara internationella fans också vilket är skitkul för sporten Time Attack i Sverige. Vi uppskattar alla som "spreads the word" i forum runtom i Sverige/världen, har vi alla bara att tjäna på. Vem vet vad som sker nästa år med tanke på vad exponeringen gett hittills...? :-)

Hjärligt välkomna iaf, och den uppenbara frågan: Vem tror ni blir snabbast?

--------------------------------

Finally, just in time only a few days before; we launch a HD-quality trailer for the upcoming Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 : Superior Imports AB battle!

As usual Superior Syd Media has done a terrific job of improvising something entertaining for all of you to really raise the level of excitement for this meet- which to us is nothing less then a grande finale for this seasons racingevents!

We are setting this up to be nothing less then a fight for the heavyweight title in the JDM trackday-division in Sweden. Our Superior ?TIME ATTACK? Skyline BNR34 GT-R : Superior Imports AB has kept the title for a full year, but JRM Racings Mitsubishi Evolution VI's have been running wild all year and might be considered favourites to take this seasons title.

All along the Major Blogg : Superior Imports AB has been on constant "shakedown-mode" with its new 829PS setup- will it find the right occasion to get a 100% lap? Dare to miss it...?

All along, the organizers of this event; http://www.supraclubsweden.se/will host all of Swedens nicest Supras and a whole lot of other JDM-cars. Many of the clientelle from Superior Imports ABwill be there as well to enjoy a full day of racing at at Swedens most well known and premier track: Mantorp Park |  

Follow the action at the Blogg : Superior Imports AB before, during and after the event. http://main.superiorimports.se/kontaktaoss if you have any questions about this event!

(Till alla er som för en gångs skull har turen att bo i Sverige, missa inte att komma till Mantorp Park |   på söndag för att stötta Supraklubben (100:- stödmedlemskap krävs) och se ett sista riktigt tungt race innan säsongen är slut...!)
    Senast redigerat av Micke_J den 2010-08-29 klockan 07:34.

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008
    Jag kommer med min JDM Porsche.. sitter lite JDM prylar på den så den klassar in..blir min första Shake down så det kommer nog inte gå så fort..

Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av SMR2 Visa inlägg
    Jag kommer med min JDM Porsche.. sitter lite JDM prylar på den så den klassar in..blir min första Shake down så det kommer nog inte gå så fort..
    Du är välkommen, den klassar inte in som JDM- men du får dispans ändå eftersom jag vill kramas med dig. ;-)

Kommer några andra STACC-profiler? Allt går att lösa med ett litet PM till Phantom eller mig...

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    Du är välkommen, den klassar inte in som JDM- men du får dispans ändå eftersom jag vill kramas med dig. ;-)

Kommer några andra STACC-profiler? Allt går att lösa med ett litet PM till Phantom eller mig...
    I know har redan pratat med fantomen som bjöd in mig...

Ska fråga dom andra om dom är sugna och såfall be dom kolla med er

Ps-. vet att ja ginte klassar in, men jag klassar in som en snabb djävla bil på R däck hoppas jag..

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Fan va kul att ni drar ihop stora grejer som detta. Bra jobbat grabbar
    Till nästa säsong så har jag förhoppningsvis bytt ut tjänstebilen (Type-R) till något snabbare. Så jag slipper skämmas :P

Ha en grym dag nu!
    //Håkan som nu sålt RX-7:an
    Cinquecento

Blinghinken Oxbows avatar
    Namn
    Anders B
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    sto.pp
    Så jävla synd att man missar detta!
    Missa Mantorp förra året också... suck

Se till att göra en riktigt bra kick-ass-film nu!
    zatzy.com | Moderator - zatzy.com
    * E-mail: skicka pm!

Effektutnyttjare
    Namn
    Denis P
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Studerar
    Kul kul. Om det kommer fram lite sol så blir det riktigt bra.
    Citat Ursprungligen postat av E60_530i
    Original eller inte, you race what you got ;)

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008
    Ser riktigt regn farligt ut

Registered User
    Namn
    Björn S
    Reg.datum
    feb 2009
    Vilken tid drar de igång?

Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av Svedbom Visa inlägg
    Vilken tid drar de igång?
    Det är bara komma runt 09.00 för att smidigt få bilen besiktad och licens tecknad.

Regn är alltid en risk, oavsett om det är Veidec med många tiotal miljoner i omsättning eller detta. Sitt lugn i båten tills dagen är kommen, inte ens då är det alltid som prognosen säger- Action Meet någon (regn enligt alla prognoser = var fullt ös hela dagen på plats).

:-)

Registered User Mitzus avatar
    Namn
    Peter W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Tekniker
    Jag skulle inte räkna bort Perra med sin GTR.

Han var sisådär en sekund snabbare än Phantomen förra året och har uppgraderat sin bil en hel del sedan dess (Schwitzer P800, kränghämmare, lättare sittastillstol + bälten mm).
    996GT3CS-01

Registered User
    Namn
    Rickard Cornacchini
    Reg.datum
    okt 2008
    Citat Ursprungligen postat av Mitzu Visa inlägg
    Jag skulle inte räkna bort Perra med sin GTR.

Han var sisådär en sekund snabbare än Phantomen förra året och har uppgraderat sin bil en hel del sedan dess (Schwitzer P800, kränghämmare, lättare sittastillstol + bälten mm).
    Det har du helt rätt i dom är alltid snabba dessa tv spels gtrer..

Namn
    Micke J
    Reg.datum
    mar 2003
    En Nissan GT-R med P800 är ju bevisligen uppe i den absoluta eliten när det gäller prestanda i siffror. Får se vad den ökade effekten gör för Perras tider, 50HK är -0.5 sek har Alx Danielsson sagt till mig som enkel matematik.

Med andra ord borde den vara god för att utmana om titeln (gissar på tider runt 1.23) utan problem, spännande! :-)

Registered User
    Namn
    Björn S
    Reg.datum
    feb 2009
    1,23 är snabbt, va räknar ni med dom snabbaste kommer hamna? STCC kör 1,21 tider va,

Dodson Pro Dealer
    Namn
    Perra P
    Reg.datum
    mar 2002
    Citat Ursprungligen postat av Micke_J Visa inlägg
    En Nissan GT-R med P800 är ju bevisligen uppe i den absoluta eliten när det gäller prestanda i siffror. Får se vad den ökade effekten gör för Perras tider, 50HK är -0.5 sek har Alx Danielsson sagt till mig som enkel matematik.

Med andra ord borde den vara god för att utmana om titeln (gissar på tider runt 1.23) utan problem, spännande! :-)
    Några 1.23 kommer det definitivt inte bli. Får se om jag hinner få på nya däck idag annars lär inte tiderna blir ett dugg bättre än förra året.

/P
    www.23gtr.se - ALLT till din GT-R!

Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/23GTR.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •