Brillko - Camaro 2002 Top Doorslammer - Sidan 11
Bilsnack
Sidan 11 av 52 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718213141 ... SistaSista
Resultat 151 till 165 av 780
    Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Sådär ja, Nu har hacke byggt grenrör åt mig... Här har ni lite att gotta er till!
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Registered User
    Namn
    Chribbe Lundin
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Streetracer
    Ser jävligt snygga ut!

Långsam Zatzymedlem 9-3 Racers avatar
    Namn
    Håkan R
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Slav
    Hacke kan sin sak helt klart.
    Det är inte hastigheten som skapar olyckor utan oförmågan bakom ratten.

Registered User
    Namn
    Niklas H
    Reg.datum
    maj 2005
    Snyggt
    TTG Racing

Åker numera i40 Kurgans avatar
    Namn
    Jesper M
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Datanörd
    Så, då var ett samarbete med R Reklam klart för detta året.
    R Reklam kommer hjälpa oss med trycksaker av alla slag, dekaler till bilen osv, vi får se vad han hittar på för att ändra looken lite på bilen med.

// Jeppe
    Brillko Racing
    Guson däck i Bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs plåtslageri, JF Bildekor

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003

Grenrör sida 2

Nu är bilen hemma i garaget igen så vi kan bygga klart maskin. Soppasystem, Tändning mm skall på plats i bilen. Sen får bilen åka en ytterligare resa till Hacke för downpipes och tryckrör.
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Lefsa Karosseri og Racing Bead-locks avatar
    Namn
    Torstein N
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Bilombygger
    Ser ju kanonbra ut det der...
    Min hjemmeside eller skal vi si forum, gjennomgår litt service og oppdateringer til siste verson av phpBB...
    http://www.kimorjan.net/torstein/diskusjonsforum

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Idag får vi tacka den nya Sponsorn Ice Ignition som valt att stöjda Brillko racing under 2011 med tändsystem.

Vi kommer köra med deras 10A system med volt-booster. Med detta får spolen 24V oavsett om batteriet börjar svika. Detta bådar för gott om effekt från deras 4200 race spole. Fördelen med deras boxar är att de beräknar varvtalsökningen redan till nästa gnista och kan ladda upp spolen i förväg till max genom variabel dwell.

Effektmässigt på 3000 varv och uppåt så finns det inget "ej magnet" system som hakar på.

Innovative Ignition Systems & Components - ICE Ignition
    Senast redigerat av brillko den 2011-01-31 klockan 22:49.

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Skoj att sponsorerna börjar haka på :-)
    Kostar skjortan och merdär till endå.

Hoppas dock att det är 2011 dom ska sponsra och inte 2010 ;-)

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av Ångan Visa inlägg
    Skoj att sponsorerna börjar haka på :-)
    Kostar skjortan och merdär till endå.

Hoppas dock att det är 2011 dom ska sponsra och inte 2010 ;-)
    Förstår inte vad du pratar om

Registered User
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    maj 2006
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Idag får vi tacka den nya Sponsorn Ice Ignition som valt att stöjda Brillko racing under 2011 med tändsystem.

Vi kommer köra med deras 10A system med volt-booster. Med detta får spolen 24V oavsett om batteriet börjar svika. Detta bådar för gott om effekt från deras 4200 race spole. Fördelen med deras boxar är att de beräknar varvtalsökningen redan till nästa gnista och kan ladda upp spolen i förväg till max genom variabel dwell.

Effektmässigt på 3000 varv och uppåt så finns det inget "ej magnet" system som hakar på.

Skall bli kul att se hur det funkar. Vet du andra som kör med deras grejjer här i sverige?
    Sett lite diskussioner om deras grejjor i USA forum för nåt år sedan eller så, och kollade lite i samband med det. (minns dock inte om det var bra eller dåligt det som skrevs dock, men var nog bra eftersom jag brydde mig om att kollade på grejjorna :-)

Racer z28s avatar
    Namn
    Åke E
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg

Kul med nya grejer men "oavsett om batteriet börjar svikta"?
    kikade lite på deras hemsida och "Takes battery input of 13.8 - 16 volts and produces a steady output of 24 volts to coil positive." låter för mig som om det finns vissa begränsningar eller ?
    Funderade också lite på effekten ur den, hur står den sig mot MSD 10an?

?
    Namn
    Johan "Lillis" Samuelsson
    Reg.datum
    sep 2006
    Citat Ursprungligen postat av z28 Visa inlägg
    Funderade också lite på effekten ur den, hur står den sig mot MSD 10an?
    Tittar man på att Ice 10Amp så börjar effektgrafen på 300 millijoules vid 3000 rpm och sjunker ned till ca 130 millijouls vid 10.000 rpm.
    MSD 10-plus som har 650-700 millijoule till tändspolen levererar ca 200 millijouls vid tändstiftet...

Racer z28s avatar
    Namn
    Åke E
    Reg.datum
    aug 2003
    OK jo jag kikade på grafen och såg att den var betydligt lägre en MSD10ans för jag antar att det är de 300mj mot 650mj man ska jämföra, Energin vid stiftet måste vara svår att mäta då den borde vara beroende av resistans i kablar, gnistgap och förbränningstryck (för stor gap eller förhöga tryck = ingen gnista=ingen energi)

Förresten så ser det j-vligt bra ut brillko, synd bara att ni måste krångla till det så mycket, enklare att bara dra ut dom ettåett

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av z28 Visa inlägg
    OK jo jag kikade på grafen och såg att den var betydligt lägre en MSD10ans för jag antar att det är de 300mj mot 650mj man ska jämföra, Energin vid stiftet måste vara svår att mäta då den borde vara beroende av resistans i kablar, gnistgap och förbränningstryck (för stor gap eller förhöga tryck = ingen gnista=ingen energi)

Förresten så ser det j-vligt bra ut brillko, synd bara att ni måste krångla till det så mycket, enklare att bara dra ut dom ettåett
    hehe, jag e lite sugen ibland på kompressor igen... Men så kommer jag på att det är en rem där i fram...

MSD mäter 650mj vid 1000 varv. Och det är pga massa gnistor då som den totala effekten blir detta. totala effekten på säg 7000 varv är mycket högre.

Som jämförelse så ger en 7.a 150mj på 1000 varv och 50mj från 3000 och uppåt. 10,an har de inga tester på men fungerar enligt samma metod. säg att den ger 650mj på 1000 rpm så har du tur så ger den 150mj på 7000 och ICE10:an ger 220mj.

Nu har jag även boostern som ger konstant 24V istället för 13.8V... Denna skall dubbla effekten. Oavsett om remmen ramlar av eller sitter på generatorn.

Så har ägaren av Ice förklarat det för mig iallafall.

mvh

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •