Brillko - Camaro 2002 Top Doorslammer - Sidan 12
Bilsnack
Sidan 12 av 52 FörstaFörsta ... 25678910111213141516171819223242 ... SistaSista
Resultat 166 till 180 av 780
    Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av awes Visa inlägg
    Skall bli kul att se hur det funkar. Vet du andra som kör med deras grejjer här i sverige?
    Sett lite diskussioner om deras grejjor i USA forum för nåt år sedan eller så, och kollade lite i samband med det. (minns dock inte om det var bra eller dåligt det som skrevs dock, men var nog bra eftersom jag brydde mig om att kollade på grejjorna :-)
    Tror inga svenskar kör med dessa... däremot vann de engine masters 2007 och 2008 med prylarna...

Verkar vara poppis i Australien. Men det e ju ett lokalt märke.
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Racer z28s avatar
    Namn
    Åke E
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    hehe, jag e lite sugen ibland på kompressor igen... Men så kommer jag på att det är en rem där i fram...

MSD mäter 650mj vid 1000 varv. Och det är pga massa gnistor då som den totala effekten blir detta. totala effekten på säg 7000 varv är mycket högre.

Som jämförelse så ger en 7.a 150mj på 1000 varv och 50mj från 3000 och uppåt. 10,an har de inga tester på men fungerar enligt samma metod. säg att den ger 650mj på 1000 rpm så har du tur så ger den 150mj på 7000 och ICE10:an ger 220mj.
    Kommer säkert att funka bra det där, är dock inte säker på om du kan räkna mj på MSD10an som du gör, MSD10an bygger på helt annan teknik än de andra, tror tex inte den har trippelgnista på lågvarv den har väl nått som kallas stagger teknik eller liknande, den går heller inte att utnyttja alla funktioner digital7 och andra retardboxar har inbyggda då man låter dom styra en 10a (går bra med en 8a)

Men skulle du ha rätt i din beräkningsmetod så ska du nog köpa på dig en del extra tändkablar, rotorer och fördelarlock, MSD10an är rätt hård på dom och är ICE10 25% starkare så...

Registered User
    Namn
    Chribbe Lundin
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Streetracer
    Och fixa dubbelt avstörda kablar till all elekronik, för mig räckte det med 7an för att allt skulle balla ur....

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av Dark Fury Visa inlägg
    Och fixa dubbelt avstörda kablar till all elekronik, för mig räckte det med 7an för att allt skulle balla ur....
    Vi hade nog problem med Dis-boxarna med. Jag tror det är viktigaste man kan göra är att separera tändboxarna från den sidan av bilen all sprut sitter på. Och sen köra Högspänningen på andra sidan av maskin.

Så hoppas det går att bygga så i denna med. 1000ohm eller 100ohms tändkablar. Vad kör ni med?

Har alltid åkt med röda MSD.
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Racer z28s avatar
    Namn
    Åke E
    Reg.datum
    aug 2003
    Röda MSD här, sprutet sitter mitt i bilen (på instrumentbrädan) och tänboxarna på passagerarsidan, högspänningskabeln till spolen dragen efter höger nedre ramben och kablarna till sprutet över motorn, har inte haft några störningsproblem vad jag vet pga tändsystemet, de problem vi haft med innovaten kunde härledas till en kalllödning i TC4boxen.

Registered User
    Namn
    Johan Zetterholm
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Allvetare
    Då borde jag klara mig också? Sprutet på golvet fram på högersida. Samt tändspole på vänstersida. Eller har jag missat något?

/J

Registered User
    Namn
    Chribbe Lundin
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Streetracer
    Som jag uppfattade mina problem var fördelaren den stora störningsgeneratorn, störde vev och kamgivare (fördelarn fram på fååården), vi byte till någon värsting skärmad kabel till dessa givare så vart störningen aceptabel, var problem främst under crank/startmotorvarv när signalen är svag från givarna, och som brillan säger, tändning och elektronik så långt från varann som möjligt. Hade en tändkabel som inte satt riktigt 100 i locket, då fick fan bilen spelet, så känsligt är det på min i alla fall.
    Hur står sig Cop spolarna effektmässigt mot dessa värsting system? funderar såna för att få mindre störningskällor.......

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    För din maskin så fungerar de alldeles utmärkt... Nu låter det som du har en snikmaskin men så menar jag absolut inte... Får hem 2st DIS 4 boxar till med lite spolar och kraffs... Så där kanske du kan bjuda på...

Vi har våran kam/vevgivare bak på maskin. Bra bit från fördelaren... Vill inte ha mer störningar. Det har "stört" 2 säsonger

Registered User
    Namn
    Chribbe Lundin
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Streetracer
    Det e en snikmaskin, en test helt enkelt!. Verkar jhu va dumt å flytta givaren till fördelarsidan, det är jhu det jag borde göra. Dis prylarna e jag inte så sugen på, blir jhu så jävla mkt prylar med dom, med cop blir det så enkelt och vad jag förstått bra kräm också, det trista är att man åker på en bit t-kabel lik förbannat då stiften sitter som dom gör, man skulle haft en hemi....

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Sådär. Nu är släpet löst!

THR goes 240sx
    Namn
    Patrik J
    Reg.datum
    okt 2002
    Häftigt!

Va ska ni dra släpet med?
    THR Nissan 240sx
    Våran projekt tråd...

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Jag och Lilljeppe tog ur veven ur maskin. Ska lämna in den på polering och byta lager till en tuesendel större.

Sen är den fit for fight.

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Sådär ja. Då var jag och Tony påväg till Danmark för att hämta släpet.

Att växla pengar idag va ingen lek. Dels ville de ha kontoutdrag, kvitto på ett ej köpt släp, båtrese-biljetter, uttags-kvitto, mormors tros-storlek och massa annat. Vad är det frågan om????

Registered User
    Namn
    Johan Zetterholm
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Allvetare
    Mycket bättre att du säljer släpet till mig i stället.

/J

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Nu är vi snart i Helsingborg. Tuffar på i 86km/h i snitt och detta släp skär inte luften lika bra som en bil på ett öppet släp

Cittran som normalt drar 0.68 med släp drar nu 1.3L/milen... Stackars turbo... 20 timmar i sträck med fullt ladd ,)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •