Brillko - Camaro 2002 Top Doorslammer - Sidan 19
Bilsnack
Sidan 19 av 52 FörstaFörsta ... 9121314151617181920212223242526293949 ... SistaSista
Resultat 271 till 285 av 780
    Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Missa inte Kjula på lördag/söndag. Massa fräna TD bilar och premiär för mig och JZ. Blöja behövs...
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Registered User
    Namn
    Johan Zetterholm
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Allvetare
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Missa inte Kjula på lördag/söndag. Massa fräna TD bilar och premiär för mig och JZ. Blöja behövs...
    Haha, ja fy fan. vem vet hur det här slutar... Ska bli dunderkul och förhoppningsvis så kan jag spara en plats åt er så alla kan se oss sitta bredvid varandra och darra..

/J
    Sponsorer: TTR Racing, Appelgren Motorsport, Bilvårdsteknik

PL Lissjoss avatar
    Namn
    Patrik Lissjos
    Reg.datum
    jun 2005
    Lycka till!
    Tyvärr kommer jag inte lös med helgen, annars hade jag kommit och hejat direkt

Har du delarna hos dig på tisdag till veckan?
    Funderar på att åka till 08-land då när jag är på väg hem.
    Chevy Impala 1963. Suzuki Quad LTZ450 -03 stulen mkt ombyggd! Hittelön!

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av Lissjos Visa inlägg
    Lycka till!
    Tyvärr kommer jag inte lös med helgen, annars hade jag kommit och hejat direkt

Har du delarna hos dig på tisdag till veckan?
    Funderar på att åka till 08-land då när jag är på väg hem.
    Jag åker till malmö på race nästa torsdag. Då kommer jag ta med mig sakerna därifrån hem.

Men du får komma och titta på bilar annars
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

PL Lissjoss avatar
    Namn
    Patrik Lissjos
    Reg.datum
    jun 2005
    Okej!

Då blåser jag nog direkt hem tror jag, flyger nog till Norge på jobb i en månad.
    Skulle dragit på söndag egentligen

Om du inte har plats att härbärgerna sakerna så kan jag ju fixa en fraktsedel med DHL så det bara går att lägga allt på en pall
    Chevy Impala 1963. Suzuki Quad LTZ450 -03 stulen mkt ombyggd! Hittelön!

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Det står bra hos mig. Inga problem tills du kommer och hämtar...

Update med bilen. Den är startad och fungerar nu bra. Vi lastar för kjula!

Robin Abrahamsson
    Namn
    Robin Abrahamsson
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Verkstadsadministration
    Hur gick det??

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Åt helvete... Men nu har jag sovit 14 timmar och fått en frisk hjärna... På det igen. Tror jag har en ide. Måste vara en kabel i den för-gjorda härvan fram till tändspolen som jordar.

Spolarna brann ju upp utan att motorn ens var igång. + ligger ju ju på men jord ska de inte få förräns man triggar detta. Men uppenbarligen har de fått det. Ska ta ur de två och mäta och granska nu.

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Inga problem med kablarna.

Kopplade in en MSD7a med spole och det funkar. I aem:ets wizard så kör man med 3ms dwell för styrning till externa boxar. rak oavsett varv. Då varvar min bara 4400 typ. ändrar jag dwellen neråt 1.5ms så kan den varva 8.

Exakt så betedde sig min ICE tändning och sen dog den på Kjula.

Vad jag vet så ska 2.5ms vara optimalt för MSD tändningar... Men med detta så kan jag bara varva 6000 nått.

Spolen ska väl endast bry sig om 7an.. och aemet jordar bara mot points på MSD:n. Så vad för dwell jag än sätter så ska 7:an sköta detta mot spolen? Dwell inställningen mot 7:an i Aemet är bara för triggningen.

Vill inte bränna mer spolar/boxar nu.

Registered User Ärtans avatar
    Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    apr 2001
    Vid 8000 rpm på en 8 cyl med fördelare har du bara 1ms på dig innan signalen flyter ihop. De flesta sprut kompenserar för detta automatiskt men det kanske inte AEM gör? Det är nog ditt problem.
    LSX world record holder. 6.74@327km/h.

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Jag har ju haft 4 tändutgångar innan. Och det finns inte en endaste rad om hur man gör med bara 1 spole skriven på internet eller manualer...

Är orolig att när jag sänkte dwellen till runt 1.2ms med ICE grejjorna att det var de som pajjade dem. För jag hittar inga fel. ;(

Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    apr 2001
    Eftersom msd mfl sköter dwelltiden till spolen själv så tycker jag inte den behöver vara beroende på hur lång insignal den behöver. Måste räcka med 0.5 ms för att den ska trigga.

Fråga ICE hur lång signal den behöver för att trigga.

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Fick lite tips från Chribba Lundin. Han hade en MSD7 med spole och fick dra ner till 1ms upp till 7000 och sen 0.7ms däröver... Så provade det. Hoppas det lirar.

Ska bygga små tankar på 0.5l under mina turbos så att pumpen kan dra ur dem. verkar inte dra så bra med vakum då det kommer lite olja ur avgashusen.

Anmäld till Malmö på fredag. Så torsdagen besiktigar vi släpet och dundrar ner till Malmö!

Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    apr 2001
    Ja det borde bli 0.6-0.7 ms vid 8000 rpm när man räknar på det. Kommer säkert funka!
    Har du inte självrinn in i pumpen får du bygga avluftade oljecatchtankar.

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Pratade med ICE och de ordnar mina boxar, skickar nya spolar osv. De skulle kontrollera med AEM och bygga om så de passar dem.

Troligen har spolarna kokat för att ICE boxen inte kunnat tyda signalen rätt. Han skulle ordna detta. Tills dess får jag ha MSD i bilen.

Jag tänkte bygga 0.5L tankar under turbos med 19mm mot turbo och 19mm vidare till pumpen. Luftningen. Hur brukar denna lösas?

Tänkte mig en liten slang på 10mm med filter som man monterar högt upp på torpeden. Så inte olja kan backa upp där.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •