Brillko - Camaro 2002 Top Doorslammer - Sidan 29
Bilsnack
Sidan 29 av 52 FörstaFörsta ... 9192223242526272829303132333435363949 ... SistaSista
Resultat 421 till 435 av 780
    Registered User
    Namn
    Robert Pothorcki
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    ......
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Jag har ett internet hopp i min hjärna... Om gud vill som jag så åker jag 7.41/311 med 1.16 i 60-fot i första repan på lördag... Det är min vision framför näthinnan.
    Det kommer du att göra nu=) skippa filtret
    och sätt dit en bra tratt istället!
    Mvh SycloneRobban

Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Vi flödade faktiskt filtren och de håller måttet.

Dessutom provade jag i bänken utan filter och det gav inte en minsta häst.

Mvh
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Registered User
    Namn
    Robert Pothorcki
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    ......
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Vi flödade faktiskt filtren och de håller måttet.

Dessutom provade jag i bänken utan filter och det gav inte en minsta häst.

Mvh

I bänk står motorn still! testa med och utan , gård en fortare så bjuder du på en öl till mig.)
    Mvh SycloneRobban

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av SycloneRobban Visa inlägg
    I bänk står motorn still! testa med och utan , gård en fortare så bjuder du på en öl till mig.)
    Fast jag tror inte det e så faslig "RAM" verkan under huven när jag inte har nått insläpp alls i fronten?

Och jag vet inte om de e värt de om en turbo går sönder för en liten sten
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Registered User Ärtans avatar
    Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag kör alltid filter. För många stenar på strippen som förstört turbos
    LSX world record holder. 6.74@327km/h.

Åker numera i40 Kurgans avatar
    Namn
    Jesper M
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Datanörd
    Snackade med Brillan ikväll, har vissa tändproblem, verkar inte som det orkar tända med lite ladd på högre varv...
    Stefan åkte iaf 1,08s på 60-foten så det bådar iaf gott.

Ny tändbox har lånats från Nyköping så vi får hoppas det lirar bättre imorgon.

// Jeppe
    Brillko Racing
    Guson däck i Bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs plåtslageri, JF Bildekor

Registered User
    Namn
    Robert Pothorcki
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    ......
    japp den poppade ! kanske det är för klen tändning på topp? Vad för gapp kör ni med på stiften? Gick rakt å fint annars=) kul att se den !
    Mvh SycloneRobban

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Vi lånade en box från Åke i Köping... SKillnad

MSD8:an är tyvärr den enda som finns i sortimentet utan en "points" ingång. Ska maila msd och se vad för typ av triggning de önskar in i denna.

Körde med 0.5mm på stiften men de gjorde varken till eller från. Går lika fort med 11,15 eller 20 psi. Bara renare på 11 ,)

Så vi får väl se vad Tierp bjuder på för väder och hur vi kan lösa problemet.

Racer z28s avatar
    Namn
    Åke E
    Reg.datum
    aug 2003
    Du hade ju lite kass mottagning på telefon igår men jag antar att du fann

" Note that there is no Points/Amplifier trigger input. If you are using a timing control or triggering
    the ignition from the ECU of an EFI system, use the Mag+ terminal"

och http://www.msdignition.com/assets/0/1281/1282/1283/859b85a8-2c7a-4d3f-bb70-8da2d26d475c.JPG där ditt sprut bör motsvara MSD7an.

Men berätta nu vad skillnaden blev då ? tillbaka på 300+ ?

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av z28 Visa inlägg
    Du hade ju lite kass mottagning på telefon igår men jag antar att du fann

" Note that there is no Points/Amplifier trigger input. If you are using a timing control or triggering
    the ignition from the ECU of an EFI system, use the Mag+ terminal"

och http://www.msdignition.com/assets/0/1281/1282/1283/859b85a8-2c7a-4d3f-bb70-8da2d26d475c.JPG där ditt sprut bör motsvara MSD7an.

Men berätta nu vad skillnaden blev då ? tillbaka på 300+ ?
    Jo vi kopplade in oss på M+ och bilen går mkt renare på tomgång och stallade snabbare än någonsin. Men när jag släpper transbraken så kommer jag närmare 6000 och där tvär-dör den. Håller jag mig där under så matar de på bra men så fort den når 6000 +- 100 varv så missar det bara.

Så jag antar att det där filtret kanske behövs? Skulle man kunna få låna det med och lämna igen efter tierp?

Mvh

Racer z28s avatar
    Namn
    Åke E
    Reg.datum
    aug 2003
    Mmmm ska själv köra Tierp så det känns ju dumt att skruva ur det så länge bilen är hel.
    Men det är en kondensator på 26000 uf så en bilstereo konding tex är ju betydligt större men fyller samma funktion och det borde väl finnas någon som har en liggandes.

Vad säger loggen när den missar, fladdrar värdena? tror nämligen inte filtret är till för att skydda MSD från störningar utan att hindra att MSDn stör ut sprut och annan elektronik. (därför jag vill ha den på 10an)

Skjuter den när den missar eller är det bara att den tappar orken? du har inte väldigt mycket mer soppa i det registret?

Registered User
    Namn
    Chribbe Lundin
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Streetracer
    Har själv triggat på mag+, fast på en 7a, vill minnas att den är extremt störkänslig där, triggar på typ en laddad fis, hade skärmad kabel samt boxen bakom stolen, och sen verkar msd har en egenhet att störa ut allt vad elekronik heter, så det är bara överdriva allt med skärmade kablar och placera ut komponenterna så långt ifrån varann det bara går, och kör med r-stift om du inte gör det, hade jhu själv jävligt skumma fenomen när jag körde Msd, så jag fick hjälp av elektronik kunning kamrat som kollade allt med occiloskop(eller vad det heter) och det såg fan ut som blixten slog ner i instrumentet, och det var ett jävla jobb och få ner störningarna till en acceptabel nivå, och det vart alldrig helt bra heller för den delen.....

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    8:an va som en Elektromagnetisk Chock för min bil

Jag har inte haft några störningar på 7:an men då oxå triggat på en annan okänsligare ingång. Mag ingången verkar kunna triggas av en fjärt som du säger.

Men jag kollade i sprutet och fann för första gången på 3 år timing errors. De börjar komma precis när det boggar, och fortsätter varje gång jag kommer upp i varv.

Ska prova att sätta boxen på andra sidan bilen till tierp.

Fattade aldrig riktigt vilken bil och om den var inkopplad Åke. Självklart vill jag inte att du petar på det som funkar utan jag fixar fram en sådan konding!

Racer z28s avatar
    Namn
    Åke E
    Reg.datum
    aug 2003
    Låter bra (kondingen alltså)
    Timing errors, ja ser du att det stör så då är det ju lättare att åtgärda felet.

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Kollade loggarna två år tillbaka och inte en miss på timing errors... Och nu började de spruta på när vi böt box. Så antar att de e där vi börjar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •