men du.. jäklar vilken ryssböj ni har ner i turbinhuset på högra sidan.
men du.. jäklar vilken ryssböj ni har ner i turbinhuset på högra sidan.
Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)
Brillko Racing Holley EFI
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
Det gör det säkert.. men det var en skum mätsticka du använde för effekt.
Nog för jag uppskattat i mina dagar, men i Zatzyeffekter det var nå nytt.
Är det vinnande hästar?
Personligen så ser det inte mycket bra ut förrens det är bra flödesmässigt, men det är väl bara jag som tycker så antagligen.
Men, flödet är egentligen sekundärt vid grenrörsbyggande.
Det man ska sätta i 1a rummet är att INTE sakta ned gaserna, vilket ryssböjar gör.
Skulle jag lämnat iväg och fått grenrör ihopsydda profesionellt så skulle jag aldrig i h-e accepterat det där.
Men det är jag det,,, nu igen *S*
Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)
Tror du blandar ihop Teori och Praktik här. Om du skulle placerat turbon i förhållande till böjen korrekt så skulle du inte kunnat få ut avgaserna istället.
Dessutom är det klart viktigaste att få ut avgaserna och rent flöde. Det är där effekten kommer.
Sen startar man stillastående med färdigt laddtryck. Så oroande över responsivitet är ovidkommande.
Zatzyeffekt är ett väl använt utryck genom åren. Det beskrev väl hur alla bilar som byggdes på zatzy hade 1000+ hk. Det bevisades sen av Supramannen och Q att det även var fallet då båda hade detta.
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
På vilken bild syns denna populära ryssböj?
11.90 - 181km/h med vinterbilen! :)
9.93 - 221 km/h på bakhjulen! Nu börjar jakten på en 8:a! ;)
Brillko Racing
Guson däck i Bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs plåtslageri, JF Bildekor
Detta är en ryssböj!
Jag har utmärkt radie på mina grejjor. Dessutom verkar ryssböjar vara nått man enkom pratar om i dalarna. Då det inte finns som utryck på engelska heller
Fick höra att det var ryssböjar på mitt förra grenrör med.. Dock så tvekade det inte heller att ge ett par tusen hk.
Bifogar även en bild på några 1000 tals hästar till i ett liknande motorbygge. Ungefär dubbelt så mycket mos som man får ur de "perfekt" byggda maskinerna ,)
vad hade du för turboagg förra gången? orkar inte läsa igenom hela tråden igen :P
Parabellum Racing
RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
Fler sponsorer önskas :)
Den där böjjen som vissa kallar "ryssböj" ser snarare ut att öka gas hastigheten men kanske bara jag som tycker detta ?
Även om den böjjen skulle vara en nackdel så är den nog så pass liten endock då allt laddtryck byggs upp innan man stegar iväg så man går ju på full respons genom i stort sett hela repan!
Keep up the good work - blir en rolig sesong!
(\_/)
(O.o)
(> <)//||Amotek.se - Sponsor||\\
Tur du blir uppläxad av experterna hur man ska göra brillko!
Senast redigerat av Kurgan den 2013-04-17 klockan 16:27.
Brillko Racing
Brillko Racing