Nya triggerskivor och fästen är tillverkade av fräsarn. Passform i världsklass, igen!
Nya triggerskivor och fästen är tillverkade av fräsarn. Passform i världsklass, igen!
Brillko Racing Holley EFI
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
brillko.jpg Photo by lissjos | Photobucket
Gänget är på plats!
Bilen är besiktad och vi håller tummarna för en rökarrepa imorrn!
Chevy Impala 1963. Suzuki Quad LTZ450 -03 stulen mkt ombyggd! Hittelön!
3 nya PB och vinst i TD får väl sägas vara en OK helg :=) Bilen är även hel. 4.47/265 blås vart bästa.
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
Grattis! och kul att se iaf en ren och fin repa![]()
340 med rullkam mullrar mysigt
För övrigt så tror jag 4.47 repan är en 6.80. Blir lite svårt med korrigeringsfaktorer för N/A bilar på en turbokärra som knappt kommer av linjen och sen matar på hysteriskt efter 100m![]()
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-Cato
Vi kommer och kör på Tierp Arena i helgen igen. Kommer tävla i klassen Top Doorslammer som i dagsläget har 22 anmälda men ryktet säger att några till kommer kanske in. Vi ska kvala in i en 16 bilar stege så jag hoppas att mitt startladdtryck ökar från föregående tävlingar och att en del av däckskaket försvinner.
Då kommer vi kunna krana på lite mer effekt och jag hoppas på en 4.3x tid.
Men, får du verkligen köra så fort?
Kör som fan nu!
Jag hejar på er!
4,39!! Grattis!
Nu har du åkt en 6:a med marginal![]()
Tack RIMEK EL OCH VENTILATION AB, GULF, BRILLKO ENGINEERING samt Johanneshovs plåtslageri AB
Utslagen i första elimineringen mot Åke Eliasson.
Men killarna har kört 4,35/267km/h nu.
Skak från linjen i sista repan men 273km/h i fart ändå.
Börjar gå fort nu!
Det vart inga 4.2 tider som sagt denna gång. Men de finns där helt klart! Och troligen betydligt snabbare med.
Vi körde av konverterbultarna i runda tre och åkte då 4.36/267. Vi fick stå över runda fyra och körde direkt eliminering på söndagen mot Toksnabba Åke Eliasson. Vi laddade på lite mer lite överallt. Och det resulterade i att vi slog loss däcken i starten och skakade.
Jag släppte av den rundan och klev på igen på 2:an och då hade varvet sjunkit till 4350 varv och ynka 5 psi... Tog nån sekund eller 2 att få fart på skrället igen och vi körde 4.6x med 273km/h. Hade 17 blås mindre fart på 100m! Och ändå 6km/h till på 201m.
Har tagit bort lite ladd i starten och lagt på lite mer på banan så hoppas vi på 4.1 tider och 290+ på nästa event!
Filmer finns på Brillko Racing Official Website | Brillko Racing a Swedish promodified team.
Tack alla som hjälper till som sponsorer, familj och mekaniker. Utan er ingen körning!
Blir det Kjula i helgen? Funderar på att spendera lördagen där om det är bra väder.
Live Long And Prosper
//The Zwamp