Gilla!
Gilla!
Chevy Impala 1963. Suzuki Quad LTZ450 -03 stulen mkt ombyggd! Hittelön!
Grattis till 2 bra 6,65s repor idag och grattis till vinsten!![]()
Börjar gå undan ordentligt nu. Fan va skoj :-)
Nu när denna säsong är över och fick avslutas med ett par stabila 6r så får vintern avgöra hur snabbt det ska gå nästa år.
Motorn ska få sig en ordentlig service och jag väntar in lite nya delar.
Chassiet ska få sig nya Wheeliebars, stötdämpare, Litium-batteri och kolfiberkardan. Tror mig kunna lätta ca 40kg och komma ner på rätt vikt.
Nu har jag även dialat in boost controllern med CO2 så till nästa sommar ska det gå att krana på lite effekt och inte som nu åka på halvfart!
Ingen har ju kört en turbo-femma i Europa ännu, tveksam att den kommer på Santapod i höst heller. Så räkna inte ut oss i den kampen! Har du ett företag eller känner någon som vill vara delaktig i denna satsning och ha möjlighet att skriva lite historia. Tveka inte på att höra av dig.
Vill även tacka årets sponsorer som gjort detta möjligt.
Guson Däck i bromma
Rimek
Comp Turbo
Johanneshovs Plåtslageri
3M
JF Bildekor
76olja.nu
Sist och inte minst, Teamet bakom detta. I år har vi gått från klarhet till klarhet med endast ett fåtal missar av mig själv. Jag tror alla håller med om att jag inte ska mecka på racen utan bara köra, laga mat och tuna motorn via dator. Bra jobbat killar/tjejer!
Senast redigerat av brillko den 2013-09-03 klockan 11:34.
Brillko Racing Holley EFI
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
Nya stötdämpare till camaron. Nu är chassiet fit for fight för 5r. Nu saknas bara motorn! Det vart Penskes värstingdämpare med x-link. 8760 serien. Chris Bell har gjort customjobbet på dem för att matcha min combo så vi borde kunna starta med mycket mer effekt och även kontrollera mycket mer på banan.
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu
Skitsamma om de funkar, när de är så snygga![]()
www.Mooseville-Performance.com
Mazda Rx7 -88 - 12.62sec/187km/h - 377hk vid 0.85bar
Mitt Riktiga Projekt Med Wankelmonster och Volvo 142
Du.. Cool kärra du har, hoppas du sätter din turbofemma nästa säsong. Såg just reprisen av dragracing sm på Tv4 sport, du fick en "liten sladd" där..
Vad hände? Han inte höra vad speakern sade utan såg bara ett enormt rökmoln, jäklig snygg/tursam räddning iallafall.
Slangen till oljefilterhållaren sköts isär i kopplingen så cirka 8 liter olja spolades ut under bilen/däcken
tok fet!
Redigt mycket![]()
Står det still i garaget nu ?
Vad ska man säga. Ja stundtals när inte Patrik Lissjos är förbi och piskar på så gör det tyvärr det.
Jag har massa nya coola prylar, 2 motorer , nya värsta konvertern, bakdämpare och annat kul som skulle klippa tiderna REJÄLT.
Men man måste ju få ihop skrotet oxå...
Va f-n ska jag behöva ta mig i kragen och komma över och skruva eller? Måste ju få ihop den och se vad den kan prestera för siffror i år Brillan!
Det har faktiskt börjat klia lite i fingrarna senaste tiden...
//Jeppe
Brillko Racing
Guson däck i Bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs plåtslageri, JF Bildekor