Brillko - Camaro 2002 Top Doorslammer - Sidan 8
Bilsnack
Sidan 8 av 52 FörstaFörsta 123456789101112131415182838 ... SistaSista
Resultat 106 till 120 av 780
    Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av vigg Visa inlägg
    Har en flaska tändvätska i garaget du kan få gratis. Fet bil du handlat, hur fort går den samt vad är det för färg på den?
    Färgen vet jag inte. Wowbagger kanske vet?

Hur fort vet jag inte heller.., Godisjonas?

Maskin är klar för besök hos DTE i helgen.
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Pixo
    Namn
    Okänd Okänt
    Reg.datum
    maj 2008
    Jobb
    okänt
    Citat Ursprungligen postat av vigg Visa inlägg
    Har en flaska tändvätska i garaget du kan få gratis. Fet bil du handlat, hur fort går den samt vad är det för färg på den?
    De va generöst av dej.
    Runt 63,2km/h i nedförbacke.
    Diarre blå.

...
    Namn
    Jenny.G
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av HotRodJeppe Visa inlägg
    De va generöst av dej.
    Runt 63,2km/h i nedförbacke.
    Diarre blå.
    Eller hur.
    Coolt med runt/ca och decimaler. Då går min racebil..(eller fd racebil) snabbare.
    Uppsök närmaste vårdcentral.

Köpt cross än då?
    Se till att få tag i en bra en bara, min verkar vara felkonstruerad. Den välte så jag bröt fingret..men det är nog läkt till i vår.
    Tack RIMEK EL OCH VENTILATION AB, GULF, BRILLKO ENGINEERING samt Johanneshovs plåtslageri AB

...
    Namn
    Jenny.G
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Maskin är klar för besök hos DTE i helgen.
    Håller tummarna för 4-siffrigt nu, lycka till och hoppas det går bra.
    Tack RIMEK EL OCH VENTILATION AB, GULF, BRILLKO ENGINEERING samt Johanneshovs plåtslageri AB

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    1560hk och 1945nm vart det. 22 pulls totalt och maskin går snyggt och fint. Bottnar aggen nått kopiöst så större kompressorsida vore nice.

Får ingen mer effekt utan vridet blir bara mer och mer när vi ökar laddet. Och då sjunker effekten neråt i varv.

Kul som fan och proffsigt skött av Doktor Ernie. Rekommenderas väl!
    Senast redigerat av brillko den 2010-12-18 klockan 22:08.
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Registered User
    Namn
    Johan Zetterholm
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Allvetare
    Stort grattis! Fina siffror för sommaren!

/J

Registered User
    Namn
    Robert Pothorcki
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    ......
    VA!!!! bara ?1560hk och 1945nm... Skaffa mera dekaler så kommer du att pasera lätt 2000 hp =)
    Bra jobbat skall bli kul att se hur fort det kommer att gå med denna effekt. Hur mycket tändning blev det ? körde ni på msd 10?

God Jul på er.
    Mvh SycloneRobban

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av SycloneRobban Visa inlägg
    VA!!!! bara ?1560hk och 1945nm... Skaffa mera dekaler så kommer du att pasera lätt 2000 hp =)
    Bra jobbat skall bli kul att se hur fort det kommer att gå med denna effekt. Hur mycket tändning blev det ? körde ni på msd 10?

God Jul på er.
    Vi hade 25 grader på 1.4-1.5 bar och 28 grader på 1 bar. Jag har massa dekaler i källaren. Får klistra på dem då

Jag skulle gissa att bilen kan gå 7.0-7.1 med denna effekt och vikt. Runt 305 i slutis.

Registered User
    Namn
    Johan Zetterholm
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Allvetare
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Vi hade 25 grader på 1.4-1.5 bar och 28 grader på 1 bar. Jag har massa dekaler i källaren. Får klistra på dem då

Jag skulle gissa att bilen kan gå 7.0-7.1 med denna effekt och vikt. Runt 305 i slutis.
    Vad räknar du med för vikt då?

/J

...
    Namn
    Jenny.G
    Reg.datum
    okt 2003
    Nu bör ju din första 7:a komma som ett brev på posten..wooousshhh.

Registered User Ärtans avatar
    Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    apr 2001
    Blev ju bra det där!
    Låste ni den vid 2000,2500,3000 rpm? Vad gav den för vrid då? Kul att veta skillnaden mot min lilla.
    LSX world record holder. 6.74@327km/h.

Dr:Ernie
    Namn
    Göran Ernlund
    Reg.datum
    okt 2005

Låsa på låga varv ?

Det är inte intressant att låsa eller inte så nödvädigt att hålla i på så låga varv som 2000-2500 rrpm . Kände lite på motorn vid 3000 rpm , men den var inte mappad där nere med last . Turbona spolade redan upp och med den vassa kamaxeln och Kina turbo´s pump-karaktär betedde motorn sig som den kom i surge. Vilket den kanske gjorde ?Vridet vid ca 3300-3500 var över 650-750 lb/ft på lågt tryck. Det var Micke som mappade motorn och vi var överens att skippa låglast området , och med dessa gigantiska Moran spridare 600lb
    så gick dom på min ändå. I normala fall med race motorer så håller man inte fast dessa med full gas på så låga varv statiskt. Finns ingen race motor i världen som jobbar under denna konstgjorda last statiskt låst ? Så vart vill du komma ? Ärtan ? Du kanske tänker på diesel motorer ?
    En God Hjul / från Dr:E

Registered User Ärtans avatar
    Namn
    Andreas A
    Reg.datum
    apr 2001
    Tänkte i turbinsynpunkt.
    LSX world record holder. 6.74@327km/h.

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Vi provade som sagt inte. Och jag kände även med att det inte skulle ge så mkt då jag vet att redan nu så stallar min konverter upp snyggt.

Sen tänkte jag att det skulle vara svårt att upprepa hur konvertern stallar i bänken. För den är ju inte direkt låst utan ökar i varv efter last.

Konverter är jag toknöjd med. Men vid turbobyte kanske den måste ändras. Dock så måste jag nog bromsa om då för att dessa värden skall ge nått. För jag tror inte att mina nya agg kommer att orka spoola igång alls där nere.

Kul var det att bromsa och vetefan om man kan hålla sig till sommaren. Kanske blir en vända till med mettis istället, MSD 10:an och större T6 agg.

För övrigt var jag skitnervös att nått skulle pajja så Ernie tog inte ut svängarna för oss i huvud taget. Jag fick välja själv och jag var feg ;I)

Mvh

Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003

Vridet är i ft/lbs

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •